مقایسه مصرف باتری مرورگر مایکروسافت اج با کروم و فایرفاکس؛ برنده مایکروسافت!

مقایسه مصرف باتری مرورگر مایکروسافت اج با کروم و فایرفاکس؛ برنده مایکروسافت!

مایکروسافت اج در Creators Update ویندوز 10، کروم و فایرفاکس را درمصرف بهینه باتری شکست می دهد.

وقتی صحبت از مصرف بهینه‌ی باتری می شود Microsoft Edge به خود افتخار می کند. برای نشان دادن مصرف بهینه‌ی  مایکروسافت اج به جهان، مایکروسافت حتی سال گذشته یک ویدئو منتشر کرد که در آن مصرف باتری این مرورگر با گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس مقایسه شده بود. با در دسترس قرار گیری به روزرسانی Creators Update ویندوز 10، مایکروسافت چندین بهسازی بزرگ در Edge انجام داد تا در مقوله مصرف باتری آن را به مرورگر بهتری تبدیل کند.

ردموندی‌ها دیروز یک ویدئوی جدید مقایسه‌ای برای مرورگر Microsoft Edge در Creators Update ویندوز 10 منتشر کردند. (مقایسه زمانی که باتری سه سیستم ویندوز 10 هنگام پخش ویدئو دوام می آورند). نتایج بدست آمده عجیب نیستند؛ مرورگر اج مایکروسافت 35 درصد بیشتر از گوگل کروم و 77 درصد بیشتر از موزیلا فایرفاکس هنگام پخش یک ویدئوی تمام صفحه از Vimeo دوام آورد. Microsoft Edge مدت 12 ساعت و 31 دقیقه، گوگل کروم 9 ساعت و 17 دقیقه دوام آورد، در حالی که موزیلا فایرفاکس بعد از 7 ساعت و 4 دقیقه باتری را به کلی مصرف کرد و دستگاه را رو به خاموشی برد!


 

برای کسانی که کنجکاو هستند باید بگویم که Microsoft Edge از سه دستگاه Surface Book مشابه با پردازشگر  Core i5-6300U (کلاک شده روی 2.4 GHz)، 8 GB رم و گرافیک Intel HD Graphics 520 GPU استفاده کرد. این تست روی Microsoft Edge 40.15063.0.0، Google ،Chrome 57.0.2987.133 64-bit  و Firefox 52.0.1 32-bit انجام شد.

قابلیت‌های مهمی وجود دارند که مایکروسافت برای این تست آن‌ها را غیرفعال کرده بود. به‌عنوان‌مثال، میزان صدای دستگاه‌ها در طول تست کاملاً قطع بود، روشنایی صفحه روی 75 درصد تنظیم‌شده بود، Quiet Hours فعال بود(بدین معنی است که نوتیفیکیشن ها غیرفعال شده بودند)، لوکیشن و بلوتوث هر دو غیرفعال بودند و battery saver تنظیم‌شده بود تا روی باتری 20 درصد فعال شود. هیچ‌کدام از این سه مرورگر واضحاً نمی‌توانند این زمان دوام بیاورند، اما از طرفی هم شما در شرایط روزمره ویدئویی را برای بیشتر از 3-4 ساعت پخش نخواهید کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مرتضی نظری

پنج‌شنبه, 30 اردیبهشت 1400

مرورگر خودشو با اخرین نسخه تست کرده بعد مرورگر رقبا رو با نسخه چند سال پیش؟

پاسخ

ثبت نظر