گلکسی اس8 یا آیفون8 ؟ معیار برنده شدن تقریبا هیچ ربطی به گوشی ندارد!

گلکسی اس8 یا آیفون8 ؟ معیار برنده شدن تقریبا هیچ ربطی به گوشی ندارد!

گلکسی اس 8 یا آیفون 8؟ کدام یک می تواند موفق ترین گوشی پرچم دار سال 2017 شود؟ این دو گوشی قطعاً گوشی های بسیار خوبی هستند و بهترین های شرکت هایشان هستند. اما این که کدام بتواند موفق تر شود ربط زیادی به گوشی ندارد! ادامه را بخوانید تا دریابید چرا.

سامسونگ گلکسی اس 8 جدید منتشر شده اما هنوز اپل آیفون 8 روانه بازار نشده است. این دو گوشی بسیار برای شرکت هایشان حیاتی هستند. تا به حال اپل از رقیب اصلی اش سامسونگ جلو زده است و سامسونگ در تلاش است که ضررهای وارده به خاطر گوشی های انفجاری و همچنین دستگیری یکی از افراد رده بالایش به اتهام رشوه خواری را جبران کند. 
از آنجایی که این شرکت علاقه ای ندارد از رقیب خود جا بماند سعی کرده تمام تلاشش را در این گوشی های جدید خود به کار ببرد. 
یک تفاوت عمده این است که اپل می تواند روی محصول خود تمرکز کند اما سامسونگ هنوز باید آبروی رفته اش را باز گرداند که در نتیجه کار بسیار سختی را پیش رو دارد. 
مشکل اپل
آیفون اپل دنیای گوشی های هوشمند را زیر و رو کرد. ظاهر گوشی ها را تغییر داد، بلک بری را مجبور کرد تغییرات عمده به وجود بیاورد و نوکیا را تا حد نابودی پیش برد. 
از طرف دیگر تلاش اپل برای متنوع بودن اصلا موفق نبوده است. آی پد به هیچ وجه جای کامپیوترهای شخصی را نگرفت، آیپاد کلاً نابود شد و اپل واچ هم که کاملاً باعث آبروریزی شد. (اما به طرز عجیبی در بازار ساعت های هوشمند،  این ساعت ها هنوز پر فروش ترین ها هستند که دلیل اصلی آن کلاس برند اپل است!) 
اما اپل دیگر بازار گوشی های هوشمند را کنترل نمی کند. کنترل این بازار پخش شده است و بخش بزرگی از آن در دست پلتفرم اندروید است.  اما می توان گفت سامسونگ در دنیای اندروید پادشاهی می کند. 


اپل در این مدت از رقیبش حسابی جلو زده است، به خصوص به خاطر آتش گرفتن گوشی های گلکسی نوت 7. سامسونگ نتوانست این مشکل را درست حل کند در نتیجه اجازه ورود این گوشی ها به داخل هواپیما داده نمی شود و درنتیجه شرکت همه گوشی ها را پس گرفت. 
البته این موفقیت خیلی هم دائمی نیست چرا که سامسونگ نابود نشد. در نتیجه وقتی که سامسونگ بتواند دوباره نام خود را پاک کند همه این موفقیت های اپل از بین می روند. این روند شروع شده است چرا که توانست با گلکسی اس 8 گوشی های خود را دوباره مطرح کند. 
یکی از مشکلات اصلی اپل این است که حواشی اپل مربوط به محصولات آن ها است اما سامسونگ اینگونه نیست. در نتیجه سامسونگ و دیگر شرکت ها می توانند با هزینه های پایین تر قابلیت های بیشتری را برای گوشی های خود در نظر بگیرند. به همین دلیل اس 8 ترسناک است. چرا که تکنولوژی است که اپل نمی تواند به آن برسد، مگر این که از حواشی بگذرد و اپل این کار را نمی تواند بدون از بین بردن ارزش هایش انجام دهد. 
در اصل اگر سامسونگ بتواند همه توان خود را روی این گوشی ها بگذارد موقعیت بسیار بدی برای اپل پیش می آید. 

مشکلات سامسونگ
به خاطر گوشی های آتش گرفته و ماشین لباس شویی های انفجاری اعتماد کردن به سامسونگ سخت است. این امر باعث شده است که سامسونگ کمپینی برای مبرا کردن نام خود از بدنامی ها ایجاد کند. 
با پیش آمدن تجربه مشابه با IBM در دهه های گذشته می دانیم که حل کردن این مشکلات گران و زمان بر است. IBM پنج سال و میلیون ها دلار خرج کرد تا توانست دوباره نام برند خود را بر سر زبان ها بیندازد. البته شرکت سامسونگ بیشتر قابل بخشش است در نتیجه احتمالاً این اتفاق سریع تر برایش می افتد، اما حداقل دو سال، میلیون ها دلار و همچنین تلاش مداوم لازم است تا سامسونگ بتواند دوباره مثل قبل به بازار برگردد. 


البته این که سامسونگ دوباره فروش نوت 7 هایش را شروع کرده کمکی نمی کند چرا که هنوز هم این گوشی ها اجازه ورود به هواپیما را ندارند. به خصوص که این مشکل به دلیل طراحی بود و نه اجزا، در نتیجه این گوشی ها هنوز هم ممکن است آتش بگیرند. 
البته کاری که سامسونگ کرده است ریسک بسیار بزرگی است که می تواند این شرکت را نجات داده و یا نابود کند. اگر یکی از این گوشی ها دوباره آتش بگیرد اپل سود زیادی از این قضیه می برد. 
البته به نظر می رسد که سامسونگ با مشکل نقدینگی پول مواجه شده که چنین تصمیم خطرناکی را گرفته است. 
خیلی ها می گویند که اگر این گوشی ها آتش بگیرند سامسونگ نابود می شود. با این حال تقریباً ممکن نیست که این گوشی ها آتش بگیرند، چرا که دیگر هیچ کس پیام سامسونگ با کیفیت تر و جدید تر را باور نمی کند. 
در نتیجه موفقیت سامسونگ گلکسی 8 بستگی به این دارد که سامسونگ بتواند اعتماد همه را در این مدت جلب کند. اما هنوز هم ممکن است به خاطر فروش دوباره گوشی های مشکل دار نوت 7 دوباره نام این برند لکه دار باقی بماند. 

نتیجه گیری
اگر همه چیز خوب پیش بروند گلکسی نوت اس 8 می تواند باعث شود که اپل آیفون 8 کمتر به چشم بیاید، به خصوص اگر اپل نتواند قابلیت هایی را که سامسونگ ارائه داده است در گوشی های خود پیاده سازد. 
آنچه می تواند باعث برنده شدن اپل در این رقابت شود قابلیت های جدید و نحوه ورود این محصول به بازار است.

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر