نینتندو دیگر NES Classic Edition را تولید نمی کند

نینتندو دیگر   NES Classic Edition را تولید نمی کند

شرکت نینتندو اعلام کرده که دیگر کنسول بسیار محبوب ان ای اس کلاسیک ادیشن را تولید نخواهد کرد.

اصولاً فلسفه تجارت فروش یک چیز به کسی است که خریدار آن است. داشتن محصولی که آنقدر محبوب باشد که به محض تولید فروش برود یک رویاست، اما سیاست نینتندو این نیست. پس از فروش ان ای اس کلاسیک ادیشن ( NES Classic Edition) بسیار پرطرفدار در سال گذشته این شرکت به ناگهان تصمیم گرفته است که تولید آن را متوقف کند. اگر آنقدر خوش شانس هستید که تا کنون یکی از آن ها را خریده اید باید بدانید که این دستگاه بسیار پر ارزش شده است. 
ان ای اس کلاسیک ادیشن در تاریخ نوامبر سال 2016 وارد بازار شد و خیلی زود به کنسولی بسیار پرطرفدار تبدیل شد. این کنسول دارای سی بازی کلاسیک NES بدون نیاز به تعویض کارتریج است. برعکس سخت افزار قدیمی NES، کلاسیک ادیشن دارای یک درگاه HDMI برای تلویزیون های مدرن است. این بازی همچنین رویایی برای کسانی است که به شبیه سازی بازی های قدیمی علاقه دارند. با چند ترفند ان ای سی کلاسیک ادیش می تواند بازی های جنسیس، SNES و دیگر پلت فرم ها را اجرا کند. 
پس از انتشار مشکلات جدی درمورد عرضه این محصول به وجود آمد. در حالی که قرار بود این کنسول با قیمت زیر 60 دلار به فروش برسد، خرده فروشان آن را صدها دلار گران تر می فروختند. پس از تعطیلات کریسمس اوضاع بهتر شد اما هنوز هم اگر بخواهید یک ان ای اس کلاسیک ادیشن بخرید باید نزدیک به 150 دلار پرداخت کنید. مگر این که فروشنده ای بیابید که تازه برایش جنس رسیده باشد که البته این اتفاق دیگر نخواهد افتاد. 


طبق گفته نینتندو آخرین سری کنسول های ان ای سی کلاسیک ادیشن این ماه به خرده فروش های شمال آمریکا فروخته شد. کنترل گر ان ای اس کلاسیک نیز دیگر تولید نمی شود، اما لوازم جانبی شخص ثالث این کنسول هنوز تولید می شود. نینتندو به IGN گفت که هیچ گاه قرار نبوده که ان ای اس کلاسیک یک محصول طولانی مدت باشد. با این حال به خاطر درخواست زیاد مردم تصمیم گرفته که تعداد بیشتری از این محصول را تولید کند. البته هنوز مشخص نیست که تولید ان ای اس کلاسیک/فامیکام مینی که به صورت جهانی به فروش می رسد نیز متوقف می شود یا خیر. 
به نظر می رسد که نینتندو اندکی به موفقیت ان ای اس کلاسیک ادیشن بی میل شده است. آن ها می خواهند که همه سوئیچ و در نتیجه بازی های جدید بخرند نه این که روی یک کنسول 60 دلاری بازی های سی سال پیش را انجام دهند. البته عجیب نیست اگر نینتندو در آینده نسخه ای از ان ای اس کلاسیک ادیشن را دوباره تولید کند، چرا که این کنسول یک دستگاه چاپ ماشین است. مردم نشان داده اند که حاضرند برای این مینی کنسول پول بیشتری پرداخت کنند. شاید نینتندو در آینده با بازی های بیشتر قیمت این کنسول را نیز افزایش دهد. اما در حال حاضر منتظر انفجار قیمت کنسول های ان ای اس کلاسیک ادیشن های موجود باشید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر