آیا مایکروسافت بی سر و صدا در حال از بین بردن ویندوز 10 موبایل است؟!

آیا مایکروسافت بی سر و صدا در حال از بین بردن ویندوز 10 موبایل است؟!

مایکروسافت اخیرا نسخه‌ی به روز رسانی تحت نام creators را به طور بسیار محدود منتشر کرد. تنها 13 مدل از گوشی‌های ویندوزی قادر به دریافت به روز رسانی جدید ویندوز 10 خواهند بود. از میان این 13 گوشی تنها 6 مدل از گوشی‌های سری لومیا هستند.

مایکروسافت اخیرا نسخه‌ی به روز رسانی تحت نام creators را به طور بسیار محدود منتشر کرد. تنها 13 مدل از گوشی‌های ویندوزی قادر به دریافت به روز رسانی جدید ویندوز 10 خواهند بود. از میان این 13 گوشی تنها 6 مدل از گوشی‌های سری لومیا هستند. اکنون نیز مایکروسافت برنامه‌ی راهنمای به روز رسانی گوشی‌های ویندوز فون 8.1 به ویندوز 10 موبایل را حذف کرده است. علاوه بر این گزارش‌ها حاکی از آن است که برنامه‌های داخلی ویندوز که برای نسخه‌ی 10 ارائه شده‌اند، از دستگاه‌هایی که از ابتدا ویندوزفون 8.1 را داشته‌اند، پشتیبانی نمی‌کنند.

به عنوان مثال دستگاهی که با ویندوزفون 8.1 عرضه شده و اکنون با ویندوز 10 کار می‌کند، دیگر توسط برنامه‌های داخلی پشتیبانی نمی‌شود. اگر کسی بخواهد گوشی خود را به نسخه 8.1 برگرداند دیگر قادر نخواهد بود ویندوز 10 موبایل را روی آن گوشی نصب کند. این خلاف چیزی بود که مهندس نرم افزار مایکروسافت (Dona Sarkar) در پاسخ به یک توییت در سال گذشته عنوان کرده بود. او گفته بود مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل ادامه خواهد داد به خصوص برای محصولات لومیا.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در نهایت علاقه‌مند به ارائه یک پک برای ویندوزفون، ویندوز 10 و سری محصولات لومیا است. با توجه به سهم بسیار پایین مایکروسافت در بازارها، دیگر چه کاری می‌تواند بکند؟! کاربران ویندوز 10 موبایل می‌خواهند بدانند که تصمیم مایکروسافت برای این پلتفرم چیست؟ اگر مایکروسافت قصد پشتیبانی از آن را ندارد، این کاربران نیز بین گلکسی اس 8 و آیفون 7 که چشم اکثر کاربران به آن‌ها دوخته شده، یکی را انتخاب کنند.

صحبت از گلکسی اس 8 شد، مایکروسافت تصمیم گرفته که اگر شما برند سامسونگ را دوست دارید، به آن بپیوندید. یک نسخه‌ی مایکروسافت از گلکسی اس 8 که ویژگی‌های مایکروسافت مانند آفیس، OneDrve، Skype و Outlook را خواهد داشت. این در واقع یک ایده بسیار خوب برای مایکروسافت است، زیرا مایکروسافت با آن صاحب حق ثبت اختراع یکی از محصولات اندروید می‌شود. در واقع آن پول بیشتری را برای مایکروسافت به همراه دارد زیرا می‌تواند سیستم عامل خود را در این گوشی‌ها به فروش برساند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

میثم

دوشنبه, 28 فروردین 1396

روی گلکسی اس 8 چنتا از برنامه های مایکروسافت هست نه اینکه سیستم عاملش باشه روش

پاسخ

ثبت نظر