16 برنامه سودمند اندروید

16 برنامه سودمند اندروید

16 برنامه سودمند اندروید


چگونه می تواند گوشی همراه اندروید را به یک دستیار عالی مبدل کرد ؟ جواب پرسش این 16 برنامه کارامد هستند که برای سیستم عامل اندروید ساخته شده اند .
با نصب این برنامه ها روی تبلت یا گوشی همراه هوشمند می بینید که چگونه کارایی دستگاه به حداکثر می رسد .
( توجه : این 16 برنامه شامل برنامه های گوگل مانند جی میل و گوگل درایو که بصورت پیش فرض روی گوشیهای اندروید نصب شده اند ، نمی شود . )

16 برنامه اندروید برای نصب

افیس سویت 8 (OfficeSuite 8)
افیس سویت 8 مجهز به سه مجموعه اخر افیس ، بهترین برنامه افیس موجود برای کاربران وسایل اندروید است . مجموعه افیس حرفه ای (OfficeSuite Pro) را می توان به قیمت  $14.99  خرید و با پرداخت 10 دلار دیگر فونت (قلم ) ان را سازگار کرد ( برای استفاده از نسخه پریمیوم با کارایی کمتر باید سالانه 19.99دلار پرداخت ) ؛ این برنامه با طراحی ویژه برای تبلتها و گوشیهای هوشمند به حداکثر تعداد برنامه ها و یک عاملیت شبیه به رایانه های شخصی مجهز است که برای کار با اسناد ، صفحات گسترده و ارائه تحقیقات طراحی شده است . افیس سوییت 8  مجهز به قابلیتهای ذخیره سازی فوق العاده و یک برنامه پی دی اف ساز می باشد .
با وجود اینکه شرکت میکروسافت (Microsoft) مجموعه برنامه های افیس خود را برای استفاده در گوشیهای اندروید ساخته است ، افیس سویت 8 قویترین برنامه دارای کاربرد اسان برای کاربران می باشد .
نام برنامه : افیس سوییت 8
قیمت : $14.99 برای نسخه حرفه ای و $19.99 بطور سالانه برای نسخه پریمیوم
سازنده : موبی سیستمز (MobiSystems)

 

کابینت بتا (Cabinet BETA)
یکی از ویژگیهای بزرگ سیستم عامل اندروید دسترس پذیری نامحدود به سیستم پرونده ها است : کاربر می تواند در دستگاه اندروید خود مانند یک رایانه شخصی جستجو و پوشه ها را جابجا و پاک سازی کند و یا به اشتراک گذارد .
برنامه های زیادی می توانند این کار را انجام دهند اما کابینت بتا برنامه ای ویژه مجهز به یک میانجی کمکی پیشرفته است . کابینت کار با فایلها و پوشه ها ، فشرده سازی ، بازسازی و  اشتراک گذاری انها را ( با استفاده از برنامه هایی مانند ایمیل (email) ، سوشال مدیا (social media) ، کلود استورج (cloud storage) و ... ) اسان می کند . بهترین ویژگی این برنامه رایگان بودن ان است .
نام برنامه : کابینت بتا
قیمت : رایگان
سازنده : ادیان فولستد (Aidan Follestad)

ایردروید (AirDroid)
زمانیکه پشت میز نشسته اید برداشتن گوشی بمنظور فرستادن پیام و بررسی تماسهای ازدست رفته زمانبر است . می توان همه این کارها را با استفاده از رایانه شخصی نیز انجام داد .
ایردروید این کار را برای شما انجام می دهد : پس از نصب این برنامه روی گوشی یا تبلت تنها باید با استفاده از مرورگر رایانه به سایت airdroid.com بروید . از این محل کاربر می تواند پیام بخواند یا بفرستد ، فهرست تماسها را بررسی کند ، به حافظه گوشی دسترسی داشته باشد و بطور بی سیم فایلها را از وسیله اندروید خود به رایانه شخصی انتقال دهد . در برخی از گوشیها ایردروید می تواند صفحه پیش زمینه را کاملا در اختیار کاربر قرار دهد و یا کنترل کامل گوشی را از رایانه برای کاربر میسر سازد .
با استفاده از وای فای و اتصال داده های گوشی می توان از ایردروید استفاده کرد . ایردروید رایگان است اما برای داشتن برخی از ویژگیهای ان باید سالانه مبلغ 20 دلار  پرداخت .
نام برنامه : ایردروید
قیمت : رایگان با پرداخت 20 دلار بطور سالانه
سازنده : سند استودیو (Sand Studio)

android-11

کروم ریموت دسکتاپ (Chrome Remote Desktop)
ایا می خواهید از دستگاه اندروید یا تبلت خود دسترسی کامل به رایانه شخصیتان داشته باشید ؟ کروم ریموت دسکتاپ شرکت گوگل (Google) برنامه رایگان موردنیاز شماست . تنها برنامه مرورگر کروم دسکتاپ را نصب کنید ( هر سیستم عاملی که مرورگر را پشتیبانی کند ، با این برنامه کار می کند ) ، پس از چند دقیقه دسترسی ایمنی به رایانه خواهید داشت .
پس از اتصال ، کاربر می تواند با استفاده از گوشی یا تبلت با فایلها و پوشه ها کار کند و برنامه ها را از پیش زمینه ای مانند پیش زمینه رایانه اجرا نماید . همچنین می توان با نصب و تنظیم برنامه کروم روی هر سیستم ، چند رایانه را به گوشی وصل و با انها کار کرد .
نام برنامه : کروم ریموت دسکتاپ
قیمت : رایگان
سازنده : گوگل

گوگل نو لانچر (Google Now Launcher)
سازندگان وسایل اندروید دوستدارند سیستم عامل میانجی را با طرحهای خود ارایش کنند اما بیشتر این تغیرات ناکارمد هستند . چرا این تغیرات را خودمان ایجاد نکنیم ؟ گوگل نو لانچر که بصورت پیش فرض روی دستگاه های نکسوز (Nexus) شرکت گوگل (Google) نصب است امکان تنظیم صفحه پیش نمایش را بصورت ساده در اختیار کاربر قرار می دهد و کاربر را در استفاده از گوشی حرفه ای تر و کارامدتر می سازد .
علاوه بر پاک کردن رنگهای متضاد و ناهنجاریهای اضافی که بیشتر سازندگان ایجاد می کنند ، گوگل نو لانچر ،برنامه  گوگل نو سرویس (Google Now service)  را بصورت دائمی در سمت چپ صفحه پیش نمایش قرار می دهد . این کار باعث می شود کاربر حس کند کارها را با دستگاه خود انجام می دهد و دسترسی اسانتری به اطلاعات را برای کاربر میسر می سازد .
نام برنامه : گوگل نو لانچر
قیمت : رایگان
سازنده :گوگل

میکروسافت اوتلوک (Microsoft Outlook)
ایا می خواهید یک میانجی اوتلوک ایمیل در گوشی اندروید یا تبلت داشته باشید ؟ تا امروز این امکان وجود نداشت .
شرکت میکروسافت امسال بطور رسمی برنامه اوتلوک سیستم عامل اندروید را به بازار فرستاد . این برنامه رایگان همانطور که انتظار دارید با برنامه میکروسافت اکسچنج اکانت (Microsoft Exchange accounts) هماهنگ است و همچنین درکنار سرویسهایی مانند جی میل ، یاهو میل یا ای کلود برنامه هایی نظیر افیس 365 و سایت Outlook.com را نیز پشتیبانی می کند . میکروسافت اوتلوک دارای یک تقویم اوتلوک و قابلیت برنامه ریزی بسیار خوبی نیز می باشد .
اگر هم اکنون از برنامه های شرکت میکروسافت استفاده می کنید ، برنامه اوتلوک اندروید قطعه گمشده ای است که در جستجوی ان بودید .
نام برنامه : اوتلوک
قیمت : رایگان
سازنده :میکروسافت

تودی کلندر (Today Calendar)
علاوه بر مدیریت قرارها ، دیدن انها در یک نگاه در گوشی همراه کاری سخت است .تقویم پیش فرض گوشی یا تبلت ( مانند هر تقویمی که سازندگان روی گوشی نصب می کنند . )  این کار را انجام می داد اما نگران نباشید ، راه های اسانتری نیز وجود دارد .
یکی از بهترین گزینه ها تودی کلندر است ، یک تقویم عالی که با تقویم گوگل هماهنگی خوبی دارد . این برنامه با نسخه غیرحرفه ای ( رایگان ) و حرفه ای ( به قیمت 6 دلار) به یک دستور جلسه قابل ثبت و یک نمایشگر ماه نیز مجهز است که می توان انها را مطابق نیاز تنظیم کرد .
تودی کلندر یک تقویم عالی با طراحی و ویژگیهای عملکردی بسیار پیشرفته است .  
نام برنامه : تودی کلندر
قیمت : 6 دلار ( برای نسخه حرفه ای )
سازنده : اندروود اپس (Underwood Apps)

گوگل کیپ (Google Keep)
ایا به یک برنامه برای دنبال کردن افکار ، کارها و یا تهیه فهرستهایتان نیازمندید ؟ برنامه گوگل کیپ یک برنامه میانجی کاملا ساده برای ضبط ، مدیریت ، و اشتراک سازی همه چیز است . کیپ کاربر را قادر می سازد یادداشت بنویسد و متن یادداشتهای صوتی را برای او تهیه می کند . با استفاده از این برنامه همچنین می توان به یادداشتها عکس زد و متنهای نوشته شده روی عکس را خواند .
کیپ دارای ویژگیهای سودمند دیگری مانند امکان بررسی فهرست ، پر رنگ کردن یک موضوع ( و مرتب سازی انها و دستیابی اسان ) و ایجاد ادرس برای یادداشت است .  این برنامه همچنین اشتراک گذاری یادداشتها و فهرستها را میسر می سازد . مهمتر اینکه کیپ با هر پایگاه اطلاعاتی هماهنگ است و می تواند همه کارهای کاربر را در دستگاه های مختلف برای او مرتب سازد .
نام برنامه : کیپ
قیمت : رایگان
سازنده : گوگل

اورنوت (Evernote)
اورنوت برنامه ای برای عاشقان نوت برداری می باشد . اورنوت کاربر را قادر می سازد دفترچه های متعددی برای ثبت یادداشتهای مختلف ، ثبت فهرستها ، عکسها و یاداورهای صوتی بسازد . همچنین می توان مطلبی را به ادرسی که برای حساب اورنوت ایجاد شده است ایمیل کرد .
اورنوت کارها را براساس قابلیتهای خود مرتب سازی می کند . می توان از طریق اکثر سایتها و پایگاه های اطلاعاتی به این برنامه دسترسی داشت و کارهای خود را به بهترین نحو دنبال کرد .
اورنوت رایگان است اما برای داشتن ویژگیهایی نظیر دسترسی افلاین ، جستجوی پیشرفته و افزایش انتقال اطلاعات باید سالانه مبلغی بین 25 تا 50 دلار پرداخت .
نام برنامه : اورنوت
قیمت : رایگان
سازنده : اورنوت

android-12

اکسپنسیفای (Expensify)
همانطور که هر شوالیه ای می داند دنبال کردن هر مسیری سخت است . اکسپنسیفای این کار را اسان می کند . اکسپنسیفای کاربر را قادر می سازد به اسانی زمان ، مسیر ، رسیدها و صورت حسابها را دنبال و درصورت نیاز گزارش تهیه کند . این برنامه متنها را اسکن و سپس اطلاعات انها را بدرستی ذخیره می کند همچنین می تواند به جی پی اس گوشی همراه متصل شود و مسیر را نشان دهد ، علاوه براین می تواند بصورت افلاین نیز کار کند .
اکسپنسیفای رایگان است اما با پرداخت هزینه ای اندک برای نسخه پریمیوم می توان از ویژگیهای دیگر ان استفاده کرد و محدودیتهای عملکردی ان را از میان برداشت .
نام برنامه : اکسپنسیفای
قیمت : رایگان ( بهای دسترسی به ویژگیهای نسخه پریمیوم از 5 دلار شروع می شود . )
سازنده : اکسپنسیفای

تریپلت (TripIt)
مسافران دوست جدید شما را ملاقات می کنند . تریپلت خستگیهای مسافرت را کم می کند و یک مکان برای ثبت همه اطلاعات مسافرت ارائه می دهد .
زمانیکه در تریپلت ثبت نام کردید می توانید رزروسازیهای پرواز ، هتل و اجاره خودرو را از طریق سایت plans@tripit.com انجام دهید ،  سپس تریپلت اطلاعات مهم را استخراج و در قالب یک سفرنامه جامع و ساده ارائه می کند که می توان با استفاده از موبایل ، تبلت و یا سایتهای مختلف از انها استفاده کرد . این برنامه همچنین درصورت تمایل کاربر ، اطلاعات را بصورت خودکار در تقویم گوگل دستگاه هماهنگ می سازد .  
با پرداخت سالانه 50 دلار می توان از ویژگیهای پیشرفته دیگر تریپلت رایگان نظیر ارائه اطلاعات فوری پرواز و ارائه دستیار مجازی جستجوگر پرواز جایگزین استفاده کرد .
نام برنامه : تریپلت
قیمت : رایگان ، سالانه 50 دلار برای نسخه حرفه ای
سازنده : موبی سیستمز

گوگل ترنسلیت (Google Translate)
به خارج از کشور سفر می کنید ؟ گوگل ترنسلیت همراه مورد نیاز شماست که ترجمه ای قابل فهم از زبانی به زبان دیگر را ارائه می دهد .
با استفاده از این برنامه رایگان می توان متن یا صوتی را از زبانی به زبان دیگر ترجمه کرد و با گرفتن عکسی از یک سند ، علامت یا منو معنی ان را دریافت . درصورت دانلود بسته های زبانهای مختلف می توان این ویژگیها را بصورت افلاین نیز فعال ساخت .
نام برنامه : گوگل ترنسلیت
قیمت : رایگان
سازنده : گوگل

سوییفت کی (SwiftKey)
صفحه کلید موبایل شما متناسب با نوع گوشی ساخته می شود اما سوییفت کی یک تغیر بهتر است . سوییفت کی یک برنامه رایگان  با قابلیت پیش بینی لغت ، متناسب با عادت تایپ کاربر است که می توان تصاویر پیش زمینه دیگر را بطور جداگانه برای ان خرید . این برنامه همچنین دارای قابلیت تایپ حرکتی است که تایپ کردن را بدون برداشتن انگشت ممکن می سازد . سوییفت کی در مجموع یک صفحه کلید ممتاز می باشد که راندمان تبلت یا گوشی هوشمند را بالاتر می برد .
نام برنامه : سوییفت کی
قیمت : رایگان
سازنده : سوییفت کی

android-111

لینک بابل (Link Bubble)
خب بازکردن لینکها با استفاده از گوشی همراه همیشه اسان نیست . هربار که یک لینک را وارد می کنید باید مدتی منتظر باشید تا صفحه موردنظر باز شود .
لینک بابل این روند را ارتقاء می بخشد ، این برنامه رایگان با پرداخت 2.49 دلار و خرید پرو کی (Pro Key) می تواند تمام لینکها را بسرعت باز کند و درون یک حباب در صفحه نمایش قرار دهد .
بافشردن حباب صفحه وب باز می شود و کاربر می تواند اطلاعات را بخواند . با یک ضربه دیگر می توان اطلاعات را به اشتراگ گذاشت و یا ترتیب انها را تغیر داد .
نام برنامه : لینک بابل
قیمت : رایگان ، نسخه حرفه ای 2.49 دلار
سازنده : لینک بابل

هوکس (Hooks)
خبرهای دستگاه های اندروید تاثیر گذار هستند اما اگر بتوان این خبرها را به وبها منتقل کرد تاثیر بیشتری دارند .برنامه رایگان هوکس کاربر را قادر می سازد در مورد انچه رخ می دهد خبرسازی کند . با نصب این برنامه روی گوشی هرگاه وب سایت یا نرم افزار خاصی دچار مشکل شد کاربر مطلع می شود . با این برنامه می توان نحوه ارائه خبرها و موضوع خبرها را نیزتنظیم کرد . این تنها بخشی از قابلیتهای این برنامه است .
نام برنامه : هوکس
قیمت : رایگان
سازنده : هوکس

تسکر (Tasker)
اخرین برنامه این فهرست ، کارامدترین و قدرتمندترین برنامه ، تسکر رویای هر کاربر سیستم عامل اندروید است . بطور خلاصه تسکر با قیمت2.99 دلار اتوماسیون هوشمندی ایجاد می کند که دستگاه را بطور خودکار در مکانهایی خاص به شبکه های وای فای و دستگاه های بلوتوت موردنظر کاربر متصل می کند و یا تنظیمات صدا و یا عملکرد دستگاه را متناسب با مکان ، ساعت روز و رویداد ان زمان تغیر می دهد .
تسکر برنامه ای حرفه ای است که قابلیتهای جالب و جدیدی به گوشی همراه و تبلت می بخشد .
نام برنامه : تسکر
قیمت : 2.99 دلار
سازنده : کرفتی اپ ای یو (Crafty Apps EU)

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر