جنگ گوگل علیه اخبار کذب: از حالا به بعد گوگل صحت خبر مورد جست و جو را بررسی می کند

جنگ گوگل علیه اخبار کذب: از حالا به بعد گوگل صحت خبر مورد جست و جو را بررسی می کند

از حالا به بعد گوگل به شما می گوید که خبری که جست و جو کردید صحیح و یا کذب است.

ماه ها پس از انتقادها در مورد این که اخبارهای دروغ بسیاری روی اینترنت است، گوگل بالاخره تصمیم گرفته که سیستم چک کردن اخبار را روی موتور جست و جوی خود راه اندازی کند. بهترین قسمت این موضوع این است که این قابلیت به صورت جهانی قابل دسترسی است. 
از حالا به بعد، اگر کسی بخواهد خبری را که شخص و یا شبکه خبری منتشر کرده است جست و جو کند، اولین چیزی که می بیند صحیح و یا کذب بودن آن خبر است. نتیجه جست و جو همچنین اطلاعاتی را در مورد فردی که در ابتدا چنین ادعایی کرده معرفی می کند. 
احزاب و گروه هایی که در این مسیر به گوگل یاری می رسانند سازمان هایی مانند اسنوپز و پولیتی فکتس هستند. گوگل همچنین با گذشت زمان تجهیزات دیگری را نیز به سیستم چک کردن حقیقت خود اضافه می کند، اما کسانی که در این راه همکاری می کنند باید از یک سری آزمون های خیلی سخت و دقیق  بگذرند. 
البته با وجود این که این قابلیت بسیار خوب و مفید است بدون اشکال نیست. از آنجایی که همه احزاب  و شرکت های بررسی صحت در ایالات متحده هستند، عجیب نیست که این سیستم در مورد خبرهای سایر نقاط دنیا خیلی دقیق و درست عمل نکند. 
علاوه بر آن از آنجایی که بیش از صدها حزب در پروسه بررسی صحت نقش دارند ممکن است که همه آن ها در مورد صحت یا عدم صحت یک خبر به توافق نرسند. با این حال این سیستم شروع خوبی برای جنگ گوگل با اخبار کذب است.  

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر