هدف بعدی شرکت اپل: ماهواره های اینترنتی

هدف بعدی شرکت اپل: ماهواره های اینترنتی

شواهد حاکی از آن است که شرکت اپل قصد دارد ماهواره های اینترنتی خودش را تولید کند.

به نظر می رسد که هدف بعدی شرکت اپل ساخت ماهواره های اینترنتی است.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، این غول تکنولوژی اخیراً دو متخصص را در زمینه امور فضایی و ماهواره را که قبلاً در گوگل کار می کردند استخدام کرده است. این مهندسین سابق گوگل به تیم سخت افزاری گوگل با مدیریت موسس دروپ کم، گری دافی پیوسته اند.

دافی در گذشته کارمند شرکت آلفابت بوده است. آلفابت شرکت مادر نست و گوگل است. نست در سال 2014 شرکت دراپ کم را خریداری کرد. سال پیش دافی این شرکت را به خاطر مشکلاتی ترک کرده و به اپل پیوست.

سوال اینجاست که اپل چه کاری می تواند با دانشمندان حوزه ماهواره داشته باشد؟

جمع آوری اطلاعات هوایی برای توسعه نقشه های اپل می تواند توضیحی برای این موضوع باشد. اما شواهد حاکی از آن است که شرکت سازنده آیفون 7 قصد دارد ماهواره های اینترنتی تولید کند.

اپل- نت؟

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد که شرکت اپل این پروژه را با شرکت بوئینگ درمیان گذاشته و احتمال دارد که طی این شراکت بیش از هزار ماهواره به مدار پایین زمین فرستاده شود.

شاید این شراکت صورت نگیرد اما هنوز هم استخدام مهندسین فضایی نشان می دهد که شرکت اپل قصد دارد کاری بزرگ انجام دهد.

شرکت های دیگری نیز مانند فیسبوک، گوگل و اسپیس ایکس در حال کارکردن روی ماهواره و فرستادن اینترنت به نقاط دوردست هستند.

شرکت فیسبوک هواپیمای پهپاد و هلیکوپتری طراحی کرده که به نقاط کور اینترنت می فرستد. شرکت گوگل بالون هایی ساخته که در سراسر دنیا می چرخند و در نقاط دوردست به مردم اینترنت می رساند.

فیسبوک، گوگل و اسپیس ایکس هر سه در حال کار کردن روی ماهواره اینترنتی نیز هستند.

شاید شرکت اپل سعی می کند که عقب نماند. این شرکت هم اکنون نیز در تکنولوژی حقیقت مجازی و افزوده و اتومبیل عقب مانده است.

ماهواره اینترنتی می تواند یک سرمایه گذاری خوب برای اپل باشد. اما کار جدیدی نیست چرا که فیسبوک، گوگل و اسپیس ایکس از قبل در این مسیر قدم نهاده اند.  شرکت اپل نیز بهتر است پیش از این که زیادی دیر شود خود را به رقیبانش برساند. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر