احتمال همکاری سامسونگ و کوالکام برای تولید اسنپدراگون 845

احتمال همکاری سامسونگ و کوالکام برای تولید اسنپدراگون 845

سامسونگ و کوالکام به همکاری خود برای تولید پردازنده‌ ادامه خواهند داد.

به گزارش فيسيت، به نقل از جي اس ام، در حالی که هنوز عرضه گلکسی اس 8 در بسیاری از بازارهای جهان آغاز نشده؛ صحبت‌هایی در مورد همکاری احتمالی سامسونگ و کوالکام به منظور طراحی تراشه اسنپدراگون 845 و به‌کارگیری آن در گوشی گلکسی اس 9 منتشر شده است!

سامسونگ و کوالکام در تولید پردازنده اسنپ‌دراگون 835 همکاری نزدیکی بایکدیگر داشتند. یکی از مزیت‌های این همکاری استفاده از اسنپ‌دراگون 835 در گلکسی اس 8 پیش از هر گوشی دیگری بود.

پیش‌بینی می‌شود که طبق همین روال، نسخه‌ای از پرچمداران سال آینده سامسونگ یعنی دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس هم به تراشه بعدی کوالکام مجهز شوند.

هم اکنون دو شرکت سامسونگ و TSMC فناوری تولید پردازنده 6 نانومتری را در اختیار دارند؛ فناوری که در ساخت اسنپ‌دراگون 845 مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته شده هنگامی که کار توسعه این پردازنده به اتمام برسد تصمیم نهایی برای واگذار کردن تولید آن به یکی از این دو شرکت گفته خواهد شد.

با توجه به اینکه همکاری سامسونگ و کوالکام در تولید SD835 موفقیت آمیز بوده است و TSMC نیز به احتمال زیاد به دلیل تولید پردازنده‌های جدید اپل وقت کافی در اختیار نداشته باشد، بار دیگر غول کره‌ای تولید پردازنده پرچمدار کوالکام را بر عهده خواهد گرفت. سامسونگ مدعی شده که در آینده نسل دوم سری تراشه‌های 10 نانومتری را تا 15 درصد بهره‌ورتر از نسل نخست آن‌ها تولید می‌کند.

خبرهایی که به تازگی منتشر شده‌اند هم بیش از پیش صحت این موضوع را تایید می‌کنند. طبق تازه‌ترین گزارشی که از سوی سایت سم‌موبایل (SamMobile) ارائه شده، به نظر می‌رسد که کوالکام از هم اکنون برای تولید تراشه اسنپدراگون 845 و به‌کارگیری آن در گلکسی اس 9 با سامسونگ وارد مذاکره شده است.

با كانال تلگرام فيسيت همراه باشيد

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر