توصیه هایی برای پیشگیری از دزدیده شدن هویت کودکان و نوجوانان

توصیه هایی برای پیشگیری از دزدیده شدن هویت کودکان و نوجوانان

افراد سوء استفاده گر هویت کودکان را مورد حمله قرار می دهند. چرا که ردیابی آن دشوارتر است. مواظب اطلاعات شخصی کودک خود باشید.

شاید فکر کنید که برای این که از هویت شما سوءاستفاده شود باید حتماٌ بزرگ سال باشید اما اینگونه نیست. بچه ها نیز در خطر هستند. یکی از دلایلش این است که دزدان هویت می دانند که تا سال ها تا زمانی که کودک هفده یا هجده ساله شده و برای دانشگاه، حساب بانکی و یا گواهی نامه ثبت نام کند یافتن مجرم کار دشواری است. دلیل دیگر آن این است که کودکان سوء سابقه ندارند. دزدی هویت نه تنها می تواند باعث شود که کودک در آینده برای ثبت نام دانشگاه مشکل پیدا کند بلکه ممکن است حتی در آینده با یافتن یک شغل نیز دچار مشکل شود. به همین دلیل بسیار مهم است که از هویت کودک خود مراقبت کنید. 

بدانید که مدرسه چگونه از اطلاعات خصوصی کودک شما محافظت می کند. مدارس معمولاٌ اطلاعات بسیار دقیقی در مورد دانش آموزان دارند. از مسئولین بپرسید که چگونه از اطلاعات فرزند شما محافظت می کنند. این اطلاعات شامل آدرس منزل، شماره های تلفن و هر نظرسنجی که مدرسه انجام داده است می شود. قوانین بسیار جدی درمورد این که مدارس چگونه اطلاعات را مدیریت می کنند وجود دارد تا حقوق و حریم شخصی والدین و فرزند حفظ شود. 

از شماره ملی و دیگر اطلاعات کودک خود محافظت کنید. آن را به کسی ندهید حتی اگر آن فرد را می شناسید، مگر این که دلیل قانع کننده ای برای این کار وجود داشته باشد. 
بدانید که از اطلاعات شخصی کودکتان در چه جهتی استفاده شده است. زمان هایی پیش می آید که شما ناچارید اطلاعات شخصی فرزندتان را با مدرسه، درمانگاه، بیمارستان ، مراکز ورزشی و غیره به اشتراک بگذارید. تنها اطلاعات لازم را به آنها بدهید و بپرسید که چگونه از این اطلاعات مراقبت می کنند. 
از امنیت دستگاه های الکترونیکی کودکان اطمینان حاصل کنید. گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها، تبلت ها و حتی بازی های کامپیوتری می توانند اطلاعات شخصی مهمی را در مورد کودک شما در خود ذخیره کرده باشند که هویت کودک را به خطر بیندازد. حتی ممکن است کسی از طریق دستگاه فرزند شما مزاحم بقیه شود و فرزند شما مقصر شناخته شود. حتماً باید همه ی دستگاه های الکترونیکی افراد خانواده رمزواژه، پین و یا سنسور اثر انگشت داشته باشند. همیشه از اپلیکیشن های مطمئن استفاده کنید و آخرین نسخه اپلیکیشن ها و سیستم عامل ها را داشته باشید تا از نهایت امنیت بهره ببرید. 
حتی اگر دستگاه های شما در امان هستند از رفتارهای خطرناک پرهیز کنید. هیچ گاه به سایت های نا معتبر نروید و از اپلیکیشن هایی که نمی شناسید استفاده نکنید چرا که ممکن است به نظر سایت های امنی برسند و از شما درخواست اطلاعات شخصی کنند. 

مواظب شبکه های اجتماعی باشید. شبکه اجتماعی راهی بسیار خوب برای به اشتراک گذاری اطلاعات است اما اگر مواظب نباشید اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته اید می تواند باعث دزدیده شدن هویتتان شود. همچنین ممکن است افرادی اطلاعات فرزند شما را دزدیده و با نام آن ها باعث آزار دیگران شوند و کودک شما را به دردسر بیندازند. 
مراقب باشید که کودک شما از رمزواژه های منحصر به فرد، قوی و امن استفاده کند. از کودکی به آن ها بیاموزید که هیچ گاه رمزواژه خود را حتی با دوستان خود به اشتراک نگذارند. همچنین به آن ها بیاموزید که هیچ گاه شماره حساب، شماره ملی و دیگر اطلاعات خود را به کسی ندهند. 


در دنیای واقعی مواظب باشید. کاغذ همیشه یکی از " تکنولوژی" هایی است که برای دزدیدن اطلاعات شخصی به کار برده شده است. هر کاغذی که اطلاعات شخصی و مهم از جمله اطلاعات پزشکی، حقوقی، دانشگاهی و غیره در آن است را پاره کنید. کارت های خیلی مهم خود را همه جا با خود نبرید. اطمینان یابید که کارمندان، صاحب خانه ها و هر کسی که اطلاعات شخصی شما را در دست دارد از آن ها به خوبی مراقبت می کند. 


حتی آشنایان! متأسفانه کودکان فقط قربانی غریبه ها نمی شوند. آن ها می توانند قربانی آشنایان و یا دوستان خانوادگی که به اطلاعات آن ها دسترسی دارند نیز بشوند. جوانان می توانند قربانی دوستان، هم اتاقی های قبلی و هر کسی که به ایمیل آن ها دسترسی دارند بشوند. 


کودکان شکننده. همه کودکان در معرض خطر نیستند. تحقیقات در این زمینه نشان داده است که بیشتر از هر کسی کودکان پرورشگاهی در معرض خطر دزدی هویت می باشند. یکی از دلایل آن این است که اطلاعات شخصی این کودکان مدام از یک پرورشگاه به پرورشگاهی دیگر منتقل می شود. 


هشدارها را جدی بگیرید. اگر کودک شما مدام پیام هایی با این مضمون که وام خود را پرداخت نکرده است و یا اطلاعاتش در جایی استفاده شده و اگر از حساب شما برای خرید چیزهایی که سفارش نداده اید پول کم می شود باید موضوع را جدی گرفته و دنبال کنید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر