مایکروسافت با نسخه ابری ویندوز 10 به جنگ Chrome OS می‌رود

مایکروسافت با نسخه ابری ویندوز 10 به جنگ Chrome OS می‌رود

احتمال دارد که مایکروسافت در مراسمی که قرار است روز 2 ماه مه برگزار شود، از نسخه ابری ویندوز 10 رونمایی کند.

به گزارش فيسيت، به نقل از جي اس ام، وب‌سایت Windows Central گزارش داده است که مایکروسافت کار روی نسخه ابری ویندوز 10 موسوم به «Windows 10 S» را آغاز کرده است تا بدین طریق، به طور مستقیم با سیستم‌عامل Chrome OS در بازار مراکز آموزشی وارد رقابت شود. براساس شایعات، Windows 10 S از کامپیوترهای استاندارد x86 و نسخه‌های اورجینال ویندوز 100 پشتیبانی خواهد کرد. با فيسيت همراه باشيد.

 امروزه، در بسیاری از مراکز آموزشی ایالات متحده آمریکا، مک‌بوک‌های اپل جای خود را به کروم‌بوک‌های گوگل داده‌اند؛ به طوری که در سال 2016، سهم سیستم‌عامل Chrome OS از بازار مراکز آموزشی ایالات متحده به حدود 58 درصد رسید و این در حالی است که سهم  Mac OS اپل تنها 55 درصد بوده است.

اين موفقيت ها براي گوگل باعث شده است كه گوگل براي ورود به بازار برنامه ريزي كند. اگر مایکروسافت می‌خواهد همانند گوگل در بازار مراکز آموزشی موفق عمل کند، باید تا حد امکان، کار کردن با ویندوز 10 را برای جامعه هدف آسان کند. اما مایکروسافت علاوه بر سیستم‌عامل، باید بحث استفاده از یک دیوایس مناسب را نیز مدنظر داشته باشد و یک لپ‌تاپ مخصوص و البته ارزان را نیز به همراه آن عرضه کند.

استراتژی مایکروسافت برای نسخه ابری ویندوز 10 این است که همانند Chrome OS، انجام وظایف سیستمی را از ماشین به سرورهای ابری منتقل کند و از آنجایی که مایکروسافت در حال حاضر از سرویس‌های ابری مانند OneDrive و Office 365 بهره می‌برد، به نظر نمی‌رسد که چنین کاری برای ردموندی‌ها سخت باشد.

 یکی از دلایل اصلی موفقیت گوگل و سیستم‌عامل Chrome OS اين است كه:

افراد ترجیح می‌دهند که از اکوسیستمی استفاده کنند که عاری از هرگونه اضافات باشد و آنها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان فعالیت‌های خود را با استفاده از این سیستم‌عامل و دیوایسس مربوطه انجام دهند. به همين دليل، دانش‌آموزان، استادان و غیره به راحتی می‌توانند با این سیستم‌عامل تعامل برقرار کنند.

اگرمایکروسافت در کنار عرضه نسخه ابری ویندوز 10، ازیک لپ‌تاپ مخصوص هم رونمايي كند، دستگاه‌های سرفیس بهترین نمونه از این دستگاه‌ها هستند که می‌توان از آنها در مراکز آموزشی استفاده کرد.

مایکروسافت اگر تمایلی به عرضه سخت‌افزار اختصاصی خود نداشته باشد، Windows 10 S قطعاً از پتانسیل‌های زیادی برای رقابت با Chrome OS برخوردار خواهد بود.

براساس گزارش وب‌سایت Windows Central، احتمال دارد که مایکروسافت در مراسمی که قرار است روز 2 ماه مه برگزار شود، از نسخه ابری ویندوز 10 رونمایی کند.

نظرات خود را در اين رابطه با ما در ميان بگذاريد.

با كانال تلگرام فيسيت همراه باشيد

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر