اگر یک گوشی اندروید سامسونگ دارید این قابلیت ها را از دست ندهید

اگر یک گوشی اندروید سامسونگ دارید این قابلیت ها را از دست ندهید

اگر گوشی هوشمند سامسونگ دارید که اندروید آن مارشمالو و یا نوقاست این مقاله را از دست ندهید.

حتماٌ می دانید که سامسونگ قابلیت های بسیار زیادی دارد. گاهی اوقات به خاطر آنچه گوگل در گوشی های اندروید قرار داده است این قابلیت ها بی استفاده باقی می مانند اما این به معنی بی خاصیت بودن آن ها نیست. 

در این مقاله قابلیت هایی را به شما معرفی می کنیم که هر کسی که گوشی هوشمند اندرویدی سامسونگ دارد باید آن ها را امتحان کند. بعضی از این قابلیت ها فقط روی گوشی های سامسونگی که اندروید 7.0 نوقا دارند کار می کند، بقیه روی اندروید 6.0 مارشمالو نیز کار می کنند. 
همه ی این قابلیت ها روی گلکسی اس 6 با سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا امتحان شده اند. متاسفانه همه گوشی های هوشمند رابط کاربری یکسانی ندارند در نتیجه ممکن است که راه ها برای فعال کردن این قابلیت ها روی دستگاه شما متفاوت باشد. 
1-    حالت یک دستی


گوشی ها بیش از هر زمان دیگری بزرگ شده اند و یک صفحه نمایش 5.5 اینچی در حال حاضر یک صفحه نمایش نرمال محسوب می شود. گلکسی اس 8 جدید صفحه نمایشی بزرگ دارد و به 5.8 اینچ می رسد، این در حالی است که صفحه نمایش گلکسی اس 8+ 6.2 اینچ است. یکی از قابلیت های خیلی خوب سامسونگ حالت استفاده با یک دست است. 
برای فعال کردن حالت یک دستی به  Settings > Advanced Features > One-handed mode بروید. حال سه بار خیلی سریع روی دکمه خانه ضربه بزنید تا صفحه شما 70 درصد کوچک تر از حالت عادی شود. دسترسی به بخش بالای رابط کاربری وقتی که گوشی در دستتان است راحت تر می شود. به خصوص اگر روی تخت خواب دراز کشیده باشید. شما همچنین می توانید در این حالت دکمه های خانه، عقب و آخرین صفحه ها را نیز در دسترس داشته باشید. 

2-    عکاسی هوشمند ( اسکرین شات های دراز و غیره)


تا به حال برای شما پیش آمده که بخواهید از چیزی اسکرین شات بگیرید ولی در صفحه جا نشود؟ در نتیجه دو اسکرین شات بگیرید و امیدوار باشید که فرد گیرنده متوجه منظور شما بشود. مدتی است که سامسونگ قابلیت عکاسی هوشمند را اضافه کرده است. این قابلیت کارهای زیادی انجام می دهد که یکی از آن ها اسکرین شات های طولانی است. 
برای فعال کردن قابلیت عکاسی هوشمند به  Settings > Advanced Features > Smart Capture بروید. برای استفاده از عکاسی هوشمند یا Smart Capture دکمه های پاور و خانه را فشار دهید ( اگر از گلکسی اس 8 استفاده می کنید دکمه های پاور و ولوم پایین) پس از چند ثانیه یک دکمه به نام Scroll Capture در پایین صفحه ظاهر می شود. یک بار روی آن کلیک کنید تا عکس های بلندتری بگیرید. روی آن کلیک کنید تا اندازه ی عکس خود را انتخاب کنید. هیچ محدودیتی برای اندازه عکس شما وجود ندارد. 
جدا از عکس های بلند شما همچنین می توانید با کلیک روی Draw، روی اسکرین شات های خود نقاشی بکشید و یا با گزینه Crop آن ها را ببُرید. 

3-    نظارت بر میزان مصرف اپلیکیشن ها


این قابلیت که ابتدا در اندروید 6.0 مارشمالو معرفی شد و در اندروید 7.0 نوقا گسترده تر شد نمی گذارد که اپلیکیشن ها در پیش زمینه باتری را مصرف کنند. 
اپلیکیشن App Power Monitor نمی گذارد هیچ اپلیکیشنی در پیش زمینه اجرا شود. این قابلیت نظارت می کند که از کدام اپلیکیشن ها به صورت مداوم استفاده می کنید و اپلیکیشن هایی که سه روز از آن ها استفاده نکرده اید را در "حالت خواب" قرار می دهد. حالت خواب به این معنی است که اپلیکیشن در پیش زمینه اجرا نمی شود و برای شما نوتیفیکیشن نمی فرستد اما پس از این که آن را باز کنید دوباره به حالت اول بازمیگردد. 
برای مدیریت این قابلیت به  Settings > Device Maintenance > Battery بروید. در این قسمت لیستی از اپلیکیشن هایی را می بینید که در حالت فعال هستند. البته شما می توانید هرکدام از آن ها را که می خواهید به حالت خواب ببرید. 
شما همچنین می توانید برای جلوگیری از به خواب رفتن اپلیکیشن ها به صورت خودکار روی منوی سه نقطه کلیک کرده و به Advanced Settings > App power monitor بروید. سپس گزینه Put unused apps to sleep را غیر فعال کنید. 

4-    فیلتر نور آبی


حتماٌ دیده اید که صفحه نمایش آیفون پس از غروب آفتاب زرد می شود. این گوشی ها با حذف نور آبی در شب باعث می شوند که بهتر بخوابید. پیش از این که اپل این قابلیت را در گوشی های آی او اس و دستگاه های مک خود قرار دهد اپلیکیشنی به نام  f.lux این قابلیت را معرفی کرد.
این قابلیت در گوشی های سامسونگ Blue Light Filter نام دارد. 
برای فعال کردن آن به Settings > Display > Blue Light Filter بروید. این قابلیت به صورت خودکار روزها نور آبی را فعال و شب ها آن را غیر فعال می کند. از طریق گزینه Opacity می توانید انتخاب کنید که صفحه شما چقدر زرد باشد. 

5-    ضبط صدا ( حالت مصاحبه، سخن به متن و غیره)


در بین هزاران اپلیکیشن از پیش نصب شده روی گوشی های سامسونگ یکی از بهترین آن ها Voice Recorder می باشد. 
شاید در ابتدا این قابلیت خیلی جالب به نظر نرسد اما این اپلیکیشن قابلیت هایی دارد که بسیار جالب هستند. 
وقتی که این اپلیکیشن را باز کردید حالت های Interview و  Speech-to-Text را در کنار حالت استاندارد می بینید. حالت مصاحبه از میکروفون دوم که بالای گوشی قرار دارد استفاده می کند تا صدای فرد مورد نظر با کیفیت بهتری ضبط شود. 
یک قابلیت بسیار جالب دیگر آن حالت تبدیل سخن به متن است که تا پنج دقیقه می تواند صدای ضبط شده را به متن تبدیل کند. به نظر می رسد که این قابلیت از موتور تبدیل سخن به متن گوگل استفاده می کند و اگر آرام صحبت کنید خیلی خوب آن را تبدیل به متن می کند. البته قطعاٌ بدون غلط نیست و چند کلمه اشتباه دیده می شود. 
در نهایت، اگر روی منو سه نقطه ضربه بزنید و به تنظیمات بروید می توانید صدا را در حالت استریو ضبط کنید و حتی کاری کنید که وقتی در حال ضبط کردن هستید تماس ها بلاک شوند. 

6-    تبدیل منطقه زمانی
به اپلیکیشن Clock رفته و گزینه World Clock را انتخاب کنید. منو سه نقطه را انتخاب کرده و گزینه  Time zone converter را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید زمان را در هر نقطه از دنیا دریابید. 

قابلیت مورد علاقه شما در گوشی های سامسونگ کدام است؟ 
گوشی های سامسونگ قابلیت های بسیار خوبی دارند، اما آنقدر این قابلیت ها زیادند که بیشتر مردم آن ها را فراموش می کنند. در میان این قابلیت ها نمونه هایی وجود دارد که نباید از دستشان داد. 
شما از کدام یک از این قابلیت ها لذت بردید؟ آیا قابلیت های دیگری نیز وجود دارد که ما فراموش کرده ایم؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

عادل

شنبه, 16 اردیبهشت 1396

با سلام و عرض ادب اکثر مطالبی که قرار میدید برای اندروید های با ورژن ئبالای 6 هستن پس ما بدبخت بیچاره ها که اندرویدمان 4.1&2 هستش چه باید بکنیم بالخص بنده حقیر که با گوشی سامسونگ گلکسی s3mine گیر افتادم و توان ارتقاش رو ندارم اخه.......

پاسخ

مهران

چهارشنبه, 29 بهمن 1399

خوب است

پاسخ

مهران

چهارشنبه, 29 بهمن 1399

خوب وبهتر شود

پاسخ

ثبت نظر