7 غذای کم کالری و مفید برای بدن

7 غذای کم کالری و مفید برای بدن

کم کردن وزن و خوش اندام شدن هرگز یک امر آسان نبوده است. ما بدون غذا نمی‌توانیم زنده بمانیم و این روزها مقاومت در برابر وسوسه‌ها خیلی سخت است: سوپرمارکت‌ها پر از محصولاتی هستند که ما را به خود جذب می‌کنند.

صنایع غذایی هر کاری انجام می‌دهد تا ما پول خود را در بقالی‌ها و خواروبار فروشی‌ها خرج کنیم. بعضی از ما به بعضی طعم‌ها و بوهای خاصی معتاد می‌شویم. با این حال، اگر می‌خواهید سالم بمانید و به بهترین شکل خود به نظر برسید، پس باید عادت کنید که برچسب روی محصولات را بخوانید. هرچه محصولات غذایی طبیعی‌تری بخرید، احساس بهتری داشته و بهتر به نظر می‌رسید.

1. هویج
هویج‌ها یکی از شیرین‌ترین سبزیجات هستند. آن‌ها حاوی قند هستند، اگرچه، قندی که در سبزیجات وجود دارد ضرر کمتری دارد نسبت به قندی که در کیک‌ها و آب نبات‌ها می‌بینیم. هویج‌ها حاوی فقط 25 کالری در یک فنجان هستند که به این معنی است که می‌توانید آن را به سوپ و کلوچه‌ها اضافه کنید، به صورت خام بخورید یا هروقت که بخواهید کلوچه‌هایی با مربای هویج بپزید. این گیاه روشن به خاطر میزان زیاد کاروتین معروف است که توصیه شده که بینایی، پوست، و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد. غذاهای خوشمزهٔ زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از هویج درست کنید. اگر می‌خواهید میزان انرژی خود را زیاد کنید این سبزی را به منوی غذایی خود اضافه کنید.

2. فلفل دلمه‌ای قرمز
غذای دیگری که کالری خیلی کمی دارد فلفل دلمه‌ای قرمز است. آن‌ها اگرچه کالری کمتری نسبت به سیب دارند، مزه و بوی خوبی دارند. فلفل دلمه‌ای قرمز را به سالادهای خود اضافه کنید، آن‌ها را خام بخورید، و از سلامتی و هیکل خوب خود لذت ببرید! یک فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط حاوی فقط 40 کالری است که این گیاه را یک محصول عالی برای آن‌هایی می‌کند که به رژیم خود اهمیت می‌دهند. این فلفل‌ها سرشار از فیبر و ویتامین C هستند و البته کاملاً شیرین و فقط دارای یک گرم قند می‌باشند. فلفل دلمه‌ای قرمز برای افرادی که حتی در رژیم غذایی خاصی نیستند اما می‌خواهند که سلامتی و وزن خود را حفظ کنند و پوست درخشانی داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

3. خیار
چرا خیار یک میوه مورد پسند همه است؟ ابتدا، به خاطر بوی تازه‌اش است که سالادهای گیاهی را خوش طعم می‌کند. خوشبویی‌اش به سادگی شناخته می‌شود و همه دوستش دارند. نه تنها خیار مزه و بوی خوبی دارد، حاوی حداقل کالری هم است زیرا 98 درصد خیار آب است. خیار بدن و پوست شما را تمیز کرده و مو و ناخن‌هایتان را بهبود می‌بخشد. به طور خلاصه، خیار یک محصول زیبایی عالی است که حاوی ویتامین C، پتاسیم، ویتامین‌های گروه B، و سیلیس می‌باشد.

4. اسفناج
درست مثل اکثر سبزیجات و میوه‌ها، اسفناج حاوی هیچ گونه چربی نیست. این گیاه ما را با ویتامین‌های B و C، پروتئین، کلسیم، و فیبر تأمین می‌کند. همچنین سرشار از ویتامین A و مواد معدنی، مثل آهن و منیزیم است. آیا می‌دانستید یک فنجان اسفناج فقط حاوی 20 کالری است؟ هنگامی که احساس گرسنگی کردید اسفناج را به ساندویچ یا اسنک خود اضافه کنید. طعم کره مانند غنی آن با کمی شیرینی جزئی همیشه میل به شیرینی شما را به تپش در می‌آورد و هرگز رژیم غذایی یا هیکل شما را خراب نمی‌کند. اسفناج را می‌توان سرخ کرد. همچنین سوپ‌هایی که با اسفناج درست می‌شوند طعم متفاوت و منحصر بفردتری دارند.

5. توت فرنگی
توت فرنگی یکی از موردعلاقه‌ترین‌هاست. فقط اگر به این توت‌ها حساسیت دارید آن‌ها را از منوی غذایی خود خارج کنید. اگر نه، پس همه جوره این غذای خوشبو، شیرین، و خوشمزه را بخورید. توت فرنگی یک غذای فوری خوشمزه و سالم را درست می‌کند. آن‌ها در یک فنجان حاوی 50 کالری هستند. به جای دسرهای شیرین و ناسالم از توت فرنگی استفاده کنید، یا آن را به سالادهای میوهٔ مورد علاقهٔ خود اضافه کنید. این توت‌های شگفت انگیز درخشان سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی، و ویتامین‌ها هستند. آن‌ها می‌توانند به سادگی بدون قند تصفیه شده روزتان را آسان‌تر کنند. می‌توانید خلاق باشید و غذاهای جدیدی که ترکیبات اصلی‌اش توت فرنگی باشد برای خود بسازید.

6. کاهو
غذای سالم لزوماً هزینهٔ زیادی ندارد. نکته این است که تصمیمات هوشمندانه بگیرید و چیزی که برایتان خوب است را انتخاب کنید. اگر بودجهٔ شما کم است و می‌خواهید صرفه جویی کنید، پس کاهو را امتحان کنید – یک غذای ارزان، خیلی سالم و اما کم کالری. کاهو فقط 30 کالری در یک فنجان دارد. علاوه بر این‌ها، ویتامین‌های A و C زیادی دریافت می‌کنید. کاهو یک شیوهٔ خوب و قابل اطمینان برای بهبود سیستم ایمنی و سلامت قلبی عروقی شماست. آن را به سالادهای خود اضافه کنید.

7. جو دوسر
جو دوسر حاوی کالری بیشتری نسبت به غذاهایی که در بالا ذکر کردیم است (180 کالری در یک فنجان). با این حال، جو دو سر به آن‌هایی که در رژیم هستند توصیه می‌شود زیرا این محصول شما را پر می‌کند و برای مدت زیادی احساس گرسنگی نمی‌کنید. در آش جو دوسر خود چیزی نریزید. اگر طعم سادهٔ آن را دوست ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تعدادی توت به آن اضافه کنید. ولی از اضافه کردن شکر، مربا یا عسل به آن اجتناب کنید.

7 غذایی که در بالا ذکر شدند کالری کمی دارند، سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی، و ویتامین‌ها هستند که به شما کمک می‌کند فرم بهتری داشته باشید و سلامتی خود را حفظ کرده و حتی بهبود بخشید. یک مورد مثبت دیگر دربارهٔ این 7 محصول این است که آن‌ها هزینهٔ کمی دارند و قابل تهیه برای همه هستند. آن‌ها در هر فروشگاهی در دسترس هستند و می‌توانند برای اینکه غذاهای معمول شما مزهٔ متفاوتی بدهند، استفاده شوند.

 

منبع خبر: wmnlife

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

oscolisim

شنبه, 25 اسفند 1397

اینا غذا هستن واقعا !!!!!

پاسخ

ثبت نظر