10 دلیلی که نشان می‌دهند وازلین هم جزء وسایل آرایشی پرمصرف است

10 دلیلی که نشان می‌دهند وازلین هم جزء وسایل آرایشی پرمصرف است

وازلین که اولین بار توسط شرکت یونیلیور توسعه یافت، خیلی زود تبدیل به یک محصول زیبایی بسیار رایج شد. از سال 1872 مردم آن را در زندگی روزانهٔ خود بکار بردند. اکنون در باکس‌های پزشکی و سالن‌های زیبایی استفاده می‌شود.

بیشتر مردم می‌توانند این محصول را در قفسه‌های خود یا کشوهای خانه پیدا کنند. ما تمایل داریم به شما یادآوری کنیم که این وازلین معمولی می‌تواند به روش‌های مختلفی تبدیل به یکی از لوازم آرایشی و زیبایی شما شود.
1. پاک کنندهٔ آرایش
وازلین یک پاک کنندهٔ آرایش عالی است. می‌تواند به سادگی حتی محصولات آرایشی ضدآب را هم، مثل رژلب، خط چشم و ریمل را پاک کند. اگر می‌خواهید لب‌هایتان نرم باشد، توصیه می‌کنیم که یک کرم وازلین درست کنید – کمی شکر را با وازلین ترکیب کرده و این مخلوط را با حرکات دایره‌ای روی لب‌های خود بمالید. وقتی تمام شد، مخلوط را با یک دستمال خشک از روی لب‌های خود پاک کنید. این اسکراب خالی از مواد شیمیایی هم پوست شما را مرطوب می‌کند و هم رژلب ضدآب مقاوم را پاک می‌کند.
2. محافظت در برابر رنگ زدن مو
اگر موی خود را بدون هیچ کمک کننده حرفه‌ای رنگ می‌کنید، پس یک دلیل خوب دیگر وجود دارد که چرا باید در خانه وازلین داشته باشید. احتمالاً می دانید که چقدر آشفته کننده است که ببینید پوست کنار خط رویش موهایتان لکهٔ رنگ مو گرفته است. حل کردن این مشکل آسان است – به سادگی مقداری وازلین را درست قبل از شروع به رنگ کردن موهایتان به پوست کنار مو بزنید. وقتی رنگ مو را زدید، می‌توانید وازلین را پاک کنید.
3. جلوه دهندهٔ پوست
وازلین می‌تواند به جای هایلایت کننده‌های گران قیمت به عنوان یک محصول زیبایی استفاده شود. لایهٔ نازکی از وازلین را به گونه‌های خود بزنید. این به شما یک جلا و درخشندگی خالص و طبیعی می‌دهد. همچنین می‌توانید آن را به پلک چشمان خود بزنید تا یک نگاه به اصطلاح براق و درخشنده داشته باشید. مواظب باشید که در مصرف آن افراط نکنید تا از درخشندگی غیر طبیعی و حتی چهرهٔ چرب شده جلوگیری کنید.
4. نرم کنندهٔ پوست
وازلین همیشه به عنوان یک نرم کنندهٔ پوست استفاده شده است. یکی از معروف‌ترین دستورالعمل‌ها زدن وازلین به پوست خشک قبل از رفتن به تختخواب است، محلی که وازلین زده‌اید را بپوشانید تا در خواب به طور اتفاقی آن را پاک نکنید و بگذارید تمام شب بماند. چیزی که صبح می‌بینید یک پوست نرم و سالم است. وازلین به عنوان یک محافظ پوست دست خوب در زمستان بکار می‌رود. بیشتر افرادی که دستان خود را بطور مداوم می‌شویند، مثل پزشکان و آشپزها، در طول روز به دستان خود وازلین می‌زنند تا خشکی به وجود آمده به وسیله صابون را بهبود بخشند.
5. مژه‌های بلندتر و پرپشت‌تر
وازلین از مژه‌ها محافظت می‌کند، آن‌ها را تغذیه می‌کند و رشد آن‌ها را بالا می‌برد. لایهٔ نازکی از وازلین را به مژه‌ها بزنید و آن‌ها را شانه کنید. این کار را بطور مرتب قبل از خوابیدن انجام دهید. صبح‌ها، اضافی آن را پاک کنید و صورت خود را بشویید. اگر می دانید که چشم‌هایتان خیلی حساس هستند، این پیشنهاد را انجام ندهید.
6. یک لبخند پرجلوه‌تر
ممکن است تعجب کرده باشید که چطور ستاره‌های تلویزیونی و خواننده‌های پاپ می‌توانند لبخندی تا این حد جلوه گر داشته باشند. راز آن‌ها وازلین خوب قدیمی است. مقداری از آن را به دندان‌های خود بزنید. وازلین ایمن است و حاوی هیچ گونه مواد سمی نمی‌باشد. بنابراین حتی اگر به طور اتفاقی مقداری از آن را خوردید، آسیبی به سلامتی شما نمی‌زند.
7. موهای لطیف و تار موهای سالم
ترمیم موخوره‌ها و صاف و یکدست کردن موها هرگز آسان نبوده است. مقدار کمی وازلین را به موخوره‌های خود بزنید و آن را در طول موهای خود بمالید. این ترفند در هر حالتی به کار می‌رود، حتی وقتی می‌خواهید موهای خود را دم اسبی ببندید، آن‌ها را ببافید یا هر مدل موی دیگری را امتحان کنید اما ببینیدچند تار از موها جدا می‌شوند.
8. کرم آرایشی درست کنید
وازلین می‌تواند کمک کند که در پول خود صرفه جویی کنید. برای مثال، می‌توانید آن را با هر محصول آرایشی دیگری مثل رژگونه ترکیب کنید. نه تنها ظاهر خود را بهبود می‌دهید، بلکه باعت می‌شود لوازم آرایشتان بیشتر عمر کنند. رژگونه مخلوط شده با وازلین را همچنین می‌توان به جای رژلب به لب‌ها زد. درنهایت، این نوع آرایش علاوه بر این مزیت‌ها، لب‌های پوست پوست شدهٔ شما را نرم و مرطوب می‌کند و آن‌ها را در برابر آفتاب یا باد محافظت می‌کند.
9. ابروهای سست شده
برداشتن ابروها یک فرایند دردآور است. می‌توانید با بکار بردن مقداری وازلین روی پوست خود درست قبل از برداشتن ابروها درد آن را کمتر کنید. وازلین پوست و موی شما را نرم کرده و مقاومت آن را تضعیف می‌کند. بنابراین علاوه بر موچین، توصیه می‌کنیم که وازلین هم در کیف لوازم آرایش خود داشته باشید.
10. اسکراب
هر اسمی دوست دارید روی آن بگذارید – اسکراب، پیلینگ، یا هر چیز دیگری – وازلین ترکیب شده با نمک دریایی می‌تواند بطور موفقیت آمیزی برای از بین بردن سلول‌های پوستی مرده، گردوخاک و چربی اضافه از پوست شما استفاده شود. علاوه بر این، این مخلوط پوست خشک شما را در عرض چند دقیقه مرطوب و نرم می‌کند. بعد از زدن چنین اسکرابی، به کرم دیگری نیاز ندارید. این کار در زمان و پول صرفه جویی می‌کند، زیرا می‌توانید پوست خود را در یک مرحله اسکراب و مرطوب کنید.


این لیست فقط شامل 10 روشی است که می‌توانید از وازلین استفاده کنید. البته، استفاده‌های خیلی بیشتر از اینکه فکرش را بکنید وجود دارد. وازلین به همراه جوش شیرین یکی از محصولات مورد نیازی است که باید همیشه و در هر زمانی در خانه داشته باشید. وازلین حدود 140 سال است که استفاده می‌شود و به عنوان یکی از ایمن‌ترین محصولات شناخته شده است. همچنین توسط خیلی از افراد آزمایش شده و بنابراین کامل می‌توان به آن اعتماد کرد.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: wmnlife

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر