ویندوز 10 اس چیست و مایکروسافت چه قصدی از رونمایی آن دارد؟

ویندوز 10 اس چیست و مایکروسافت چه قصدی از رونمایی آن دارد؟

مایکروسافت برای دوباره معرفی کردن خود به دانش‌آموزان و معلمان به عنوان شرکت تولید کننده‌ی محصولات خلاقانه و متقاعد کننده‌ی آموزشی، برنامه‌ای برگزار کرد كه به هدف خود نيز رسيد.

به گزارش فيسيت، به نقل از ديجي رو، مایکروسافت برای دوباره معرفی کردن خود به دانش‌آموزان و معلمان به عنوان شرکت تولید کننده‌ی محصولات خلاقانه و متقاعد کننده‌ی آموزشی، برنامه‌ای برگزار کرد كه به هدف خود نيز رسيد.

 ویندوز 10 اس همان ویندوز 10 است اما کمی محدودتر:

  •  فقط اپلیکیشن‌های را از Windows Store می‌تواند اجرا کند
  •  غیر فعال کردن سازگاری با تعداد زیادی برنامه‌ی موجود که در زمینه‌ی آموزشی به معنای امنیت بیش‌تر است
  • تمرکز روی دانش‌آموزان و بهبود در عمر باتری

مايكروسافت در كنفرانسي كه در نيويورك برگزار كرد از لپ تاپ هاي سرفيس خود نيز رونمايي كرد. اما کارایی مایکروسافت در ابزار آموزشی و لپتاپ جدید چه ربطی به هم دارند؟

جاه طلبی مایکروسافت برای ویندوز 10 اس به وضوح بیش‌تر از این حرف‌هاست، برای اثبات، سرپرست ویندوز Terry Myerson ویندوز 10 اس را به عنوان “روحِ ویندوز” وصف کرد. پس ما اکنون لپتاپ Surface را با ویندوز 10 اس روی آن داریم که قیمتش از هزار دلار شروع می‌شود و برای کامپیوتر دانشگاه عالی است.

حرف S بیانگر چیست!

ابهام درباره‌ی این‌که ویندوز 10 اس برای چیست یا کیست به چشم می‌آید. تلاش برای ویندوز روی ARM قرار است در انتهای امسال از سر گرفته شود و ویندوز 10 اس محتمل‌ترین کاندید برای انتخاب سیستم عاملِ این کامپیوترهای جدید است که در این صورت، اهمیت پسوند S دوباره پیچیده خواهد شد. در تعطیلات آخر سال میلادی خریدن یک سیستم با ویندوز 10 اس می‌تواند به معنای گرفتن یک دستگاه اینتل یا ARM باشد که ارزان و خوب است و می‌تواند دستگاه قابل حمل با کیفیتی باشد.

پسوند s در ویندوز 10 اس شاید به خاطر Store باشد زیرا این کلیدِ جلب توجه مردم به تصویر مایکروسافت از آینده‌ی اپلیکشن‌ها و پردازش ویندوز است.

 ویندوز استور تقریباً به کلی رو به زوال بوده است و مایکروسافت به راهی نیاز دارد تا علاقه‌ی توسعه دهندگان را به آن احیا کند. به نظر می‌رسد راهی که مایکروسافت در پیش گرفته از لحاظ استراتژی درست باشد. اگر همه اقدام به خرید کنند، پسوند دیگر اهمیتی ندارد، اما در حال حاضر ویندوز 10 اس یک ایده‌ی خوب برای رفع نیاز به یک ارتباط بهتر است.

قرار است ویندوز 10 اس هم با کیفیت و هم مقرون به صرفه باشد!

اوضاع کمی پیچیده شده است! مایکروسافت عیناً ویندوز 10 اس را بین نسخه‌های ویندوز Home و Pro جای داده است که هر دوی آن‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌های خارج از ویندوز استور را اجرا کنند و این باعث می‌شود مردم آن‌ها را در اولویتِ انتخاب قرار دهند.

آیا این یک راه حل ساده و مقرون به صرفه برای گروه‌های آموزشی در سطح انبوه است؟ آیا این یک سیستم عامل فوق العاده ساده و مؤثر شده برای استفاده در لپتاپ‌های خیلی مطلوب و با دوام است؟

 جواب مایکروسافت به هر دو سؤال، بله است. رسیدن به هر دو هدف با یک نرم‌افزار غیر ممکن نیست، اما البته که جای دادن این سیستم عامل در ذهن مردم کاری دشوار است.

 قرار است که این نسخه هم برای اهداف عالی باشد و هم اهداف مالی، اما با داشتن یک محدودیت‌ بزرگ [همان سازگار نبودن با همه‌ی برنامه‌ها] اتفاق می‎‌افتد که در زمینه‌ی حرفه‌ای که در آن معرفی شد [همان زمینه‌ی آموزش و تحصیلی] منطقی به نظر می‌آید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر