بدافزار جدید کاربران رایانه‌های مک

بدافزار جدید کاربران رایانه‌های مک

هکرها با نفوذ به یک سرور بارگذاری نرم‌افزاری مشهور به نام HandBrake توانستند بدافزاری را در این نرم‌افزار مخفی کرده و بعد از نصب آن بر روی رایانه‌های مک نسبت به سرقت کلمات عبور اقدام کنند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

نفوذ هکرها در یک سایت مورد اعتماد کاربران رایانه‌های مک باعث انتشار بدافزاری شده که کلمات عبور مهم را سرقت می‌کند.

به گزارش فيسيت، به نقل از سايبران، هکرها با نفوذ به یک سرور بارگذاری نرم‌افزاری مشهور به نام HandBrake توانستند بدافزاری را در این نرم‌افزار مخفی کرده و بعد از نصب آن بر روی رایانه‌های مک نسبت به سرقت کلمات عبور اقدام کنند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

 بدافزار مذکور که در آدرس download.handbrake.fr مخفی‌شده است برای تبدیل فرمت‌های مختلف ویدئویی و خروجی گرفتن از دی‌وی‌دی و... کاربرد دارد. این بدافزار قادر به رمزگشایی از داده‌ها و سرقت اطلاعات حساس دیگری که در رایانه‌ها ذخیره‌شده‌اند نیز هست.

هنوز مشخص نیست چه تعدادی از کاربران رایانه‌های مک به‌این‌علت آسیب‌دیده و اطلاعاتشان به سرقت رفته است. نکته مهم این است که تابه‌حال بیش از 55 نرم‌افزار و سرویس مشهور ضدویروس قادر به شناسایی این بدافزار نبوده‌اند و لذا کاربران فعلاً باید از مراجعه به آدرس یادشده و بارگذاری هر فایلی از آن خودداری کنند.

بدافزار جديد در رايانه هاي مك

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر