چگونه صفحات وب را برای پرینت گرفتن "جوهر دوست" کنیم؟

چگونه صفحات وب را برای پرینت گرفتن "جوهر دوست" کنیم؟

این ابزارها به شما کمک می کنند تا هنگام پرینت گرفتن صفحات وب متون شما منسجم تر، جوهردوست تر و در نتیجه سازگار با محیط زیست شود.

ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که باعث می شوند صفحات وب جوهر دوست ( و در نتیجه سازگار با محیط زیست) شوند، اما معمولاٌ لازمه ی آن ها این است که شما از یک مرورگر خاص استفاده کنید. ولی چند ابزار وجود دارد که بدون توجه به مرورگر یا صفحه ای که از آن پرینت می گیرید کار می کنند و کار کردن با آن ها بسیار ساده است. 

تکستایز (Textise)

تکستایز

یکی از سریع ترین روش ها برای تبدیل صفحات وب به صفحات متنی، تکستایز است. برای استفاده از آن تنها کافی است که URL را در وبسایت وارد کنید تا آن را به متن ساده تبدیل کند. 
این ابزار زمانی به درد شما می خورد که می خواهید از یک مقاله پرینت بگیرید ولی از شر تصاویر، تبلیغات یا هرچیز اضافی دیگری که در متن موجود است راحت شوید. تکستایز همچنین باعث می شود تونر کمتری مصرف شود. یکی از نقاط ضعف تکستایز این است که همه ی متون روی صفحه تبدیل می شود در نتیجه خودتان باید متون غیر مهم مانند واژه هایی که در منو ظاهر می شوند را پاک کنید. 
با تکستایز شما می توانید نحوه نشان داده شدن متن، از جمله رنگ، نوع فونت و اندازه آن را شخصی سازی کنید. شما همچنین می توانید یک URL کوتاه شده از صفحه ای که تغییرش داده اید را نیز به اشتراک بگذارید. 

پرینت فرندلی (Print Friendly)

پرینت فرندلی

اگر طرفدار ساختار و کنترل بیشتر هستید می توانید از ابزاری مانند پرینت فرندلی (Print Friendly) استفاده کنید. URL را وارد کنید تا پرینت فرندلی با توجه به فرمت صفحه را کوچک کند و تصاویر صفحه محفوظ باقی بمانند. 
یک چیز عالی در مورد پرینت فرندلی این است که می توانید تصاویر، پاراگراف ها و جملاتی که نمی خواهید را پاک کنید. شما همچنین می توانید صفحات را به پی دی اف تبدیل کنید. اگر یک کاربر کروم هستید می توانید افزونه آن را نصب کرده و با یک کلیک متون خود را تبدیل کنید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر