Android Go توسط گوگل معرفی شد (Google I/O)

Android Go توسط گوگل معرفی شد (Google I/O)

سمیر سمات، معاون رییس اندروید و گوگل‌پلی در گوگل، به طور رسمی Android Go جدید را در رویداد گوگل آی/او 2017 رونمایی کرد. اندروید گو گوگل را قادر می‌سازد تا یک تجربه اندرویدی کامل به کاربران در کشورهای با زیرساخت‌های ضعیف‌تر و همچنین برای مصرف‌کنندگان با گوشی‌های هوشمند رده پایین ارائه دهد.

سیستم عامل اندروید سفارشی‌شده برای دستگاه‌های پایین رده در نمایشگاه گوگل آی/او معرفی شد.

اندروید گو فعلاً به همراه سیستم‌عامل اندروید او (O) عرضه خواهد شد، اما در آینده یک بخش جدایی‌ناپذیر از هر نسخه اندروید خواهد بود. هر دستگاه اندرویدی با کمتر از 1 گیگابایت رم قادر خواهد بود از اندروید گو استفاده کند. چندین نکته کلیدی از سیستم‌عامل، بهینه‌سازی و دستکاری خواهند شد تا ویژگی‌های تغییر یافته و جدید در نظر گرفته شوند.

  • اندروید گو یک شمارشگر داده‌های جدید می‌گیرد، که امکان نظارت بهتر بر مصرف داده‌ها را فراهم می‌کند.
  • DataSaver، که به صرفه‌جویی در حجم داده‌ها کمک می‌کند، از پیش تنظیم شده می‌شود.
  • پلی استور همه اپلیکیشن‌های در دسترس را شامل می‌شود، اما اپلیکیشن‌های سفارشی اندروید GOP برجسته خواهند شد.
  • قابلیت صفحه‌کلید GBoard با ویژگی‌های ترجمه جدید گسترش خواهد یافت.
  • اپلیکیشن‌های گوگل برای چیپ‌های ضعیف‌تر و شبکه‌های کندتر بهینه‌سازی خواهند شد.

اقدامات انجام شده برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف داده‌ها باید در حدود 750 ترابایت داده در روز صرفه‌جویی کنند. همراه با پلی‌استور بهینه شده اندروید گو، چندین نسخه سبک از اپلیکیشن‌ها هم در پلی‌استور نمایش داده می‌شوند. قابل‌توجه‌ترین آن‌ها Youtube Go است، که شامل یک قابلیت پیش‌نمایش خواهد بود، به این منظور که دیگر مجبور نیستید بدون هیچ شناختی یک ویدیو را پلی کنید و داده خود را هدر دهید. همچنین قادر خواهید بود ویدیوها را بین گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت اندروید گو، به صورت آفلاین اشتراک‌گذاری کنید. بنابراین بسیاری از اپ‌های شخص ثالث (مثل فیسبوک با Facebook Light) اپ‌های خود را در حال حاضر تطبیق داده‌اند. هدف این است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها سایز اپ‌ها را به 10 مگابایت کاهش دهند و یک تجربه کاربری قابل مقایسه به علاوه فعال سازی حالت آفلاین ایجاد کرده و ارائه دهند.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: androidpit

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر