درباره قابلیت‌های جدید Google Photos بیشتر بدانید

درباره قابلیت‌های جدید Google Photos بیشتر بدانید

گوگل در کنفرانس I/O 2017 Google از جدیدترین قابلیت‌های گوگل فوتو رونمایی کرد. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

گوگل فوتو با 500 میلیون کاربر، یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های گوگل است.

به گزارش فيسيت، به نقل از جي اس ام، این شرکت در کنفرانس I/O 2017  Google از جدیدترین قابلیت‌های گوگل فوتو رونمایی کرد. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

گوگل فوتو با سه قابلیت جدید به‌روز می‌شود؛ Suggested Sharing, Shared Libraries و Photo Books. دو مورد اول به شما این امکان را می‌دهند تا عکس‌هایتان را راحت‌تر با دوستانتان اشتراک بگذارید.

Shared Libraries یا مجموعه عکس‌های به اشتراک گذاشته شده، با استفاده از هوش مصنوعی به‌صورت خودکار مشخص می‌کند که کدام عکس با چه شخصی به اشتراک گذاشته شود. به طور خلاصه، کاربر لیستی از چهره‌هایی که می‌خواهد این گالری را با آن‌ها به‌اشتراک بگذارد انتخاب می‌کند و سپس گوگل فوتو چهره‌ها را در عکس‌ها شناسایی کرده و به‌طور خودکار عکس هر شخص را در گالری یا مجموعه عکس‌های وی قرار می‌دهد. برای شرح این ویژگی، Anil Sabharwal، با مقوایی که عکس دخترش روی آن بود به روی صحنه رفت و عکسی از آن گرفت و گوگل فوتو به صورت خودکار آن عکس را با همسرش به اشتراک گذاشت. هردو قابلیت اشتراک گذاری پیشنهادی و مجموعه عکس‌های به اشتراک گذاشته شده در هفته‌های آینده برای کاربران iOS  و اندروید ارائه می‌شود.

Shared Libraries

Suggested Sharing یا اشتراک گذاری پیشنهادی، از هوش مصنوعی برای تشخیص چهر‌ه‌ها در عکس استفاده می‌کند و پیشنهاد می‌دهد عکس را با چه کسی به اشتراک بگذارید. شیوه کار بدین صورت است: شما از یکی از دوستانتان عکاسی می‌کنید، این عکس را فراموش می‌کنید و عکس در لابه‌لای دیگر عکس‌های گالری باقی می‌ماند. حالا گوگل فوتو افراد داخل عکس را شناسایی کرده و به شما یادآوری می‌کند که عکس را با فرد یا افرادی که در عکس حضور دارند به اشتراک بگذارید.

Suggested Sharing

قابلیت سوم یعنی Photo Books جالبتر از چیزی است که به نظر می‌رسد. با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، گوگل فوتو به صورت خودکار مجموعه‌ای از عکس‌ها را انتخاب می‌کند و سفارش یک آلبوم عکس را به شما می‌دهد.از طریق این ویژگی شما قادر خواهید بود عکس‌هایی را که می‌خواهید در یک آلبوم عکس فیزیکی دراختیار داشته باشید انتخاب کنید و سپس آن‌ها را در قالب یک کتاب زیبا و با کیفیت بالا سفارش دهید. این ویژگی فعلا تنها در ایالات متحده قابل استفاده است، اگرچه گوگل قول داده آن را به کشورهای دیگر نیز گسترش دهد. این ویژگی از هفته آینده دراختیار کاربران قرار می‌گیرد و قیمت آن با کاور ساده 9.99 دلار و با کاور ضخیم‌تر 19.99 دلار است.

Photo Books

گوگل اعلام کرد که از ویژگی جدید گوگل لنز نیز در گوگل فوتو استفاده خواهد کرد. گوگل لنز اساسا ویژگی تشخیص شی است که به کاربران درباره اشیا موجود در عکس اطلاعات بیشتری می‌دهد. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی، مجموعه‌ای از اطلاعات اشیا مختلف موجود در عکس را شناسایی می‌کند. برای مثال گوگل لنز می‌تواند متون داخل عکس را به زبان شما ترجمه کند. یا مثلا می‌توانید دوربین گوشی را روی یک نقاشی نگه دارید و اطلاعات تاریخی در مورد آن نقاشی را در کادر دوربین خود مشاهده کنید.

همچنین گوگل فوتو از این پس تب جدیدی به نام Sharing در رابط کاربری خود دارد. در این بخش نمونه‌هایی از پیشنهاد‌ به اشتراک گذاری عکس با دوستان و خانواده ارائه می‌شود. شما می‌توانید عکس‌هایی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید بازبینی کنید، سپس گزینه Share را انتخاب کنید.

گوگل فوتو را برای اندروید و آی‌او‌اس می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود کنید.

                            

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر