اپل و نوکیا در پی رفع اختلاف‎های گذشته

اپل و نوکیا در پی رفع اختلاف‎های گذشته

دو شرکت اپل و نوکیا اعلام کردند که در حال حل و فصل اختلافات حقوقی خود هستند و در اين مسیر به توافق‌های تازه‎ای نیز دست یافته‎اند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

در سال‌های گذشته دو شرکت نوکیا و اپل از یکدیگر شکایت کردند. هر دو مدعی نقض حقوق توسط شرکت دیگر بودند.

به گزارش فيسيت، به نقل از جي اس ام، دو شرکت اپل و نوکیا  اعلام کردند که در حال حل و فصل اختلافات حقوقی خود هستند و در اين مسیر  به توافق‌های تازه‎ای نیز دست یافته‎اند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

بر اساس توافق‎نامه جدید، نوکیا متعهد شده است خدمات زیربنایی شبکه را برای اپل فراهم کند، در مقابل اپل نیز گجت‎های سلامت نوکیا را (که پیشتربا برند Withings به فروش می‎رسیدند)، در اپل استور عرضه می‌کند.  این شرکت در سال 2016، درست چند روز بعد از شکایت نوکیا نسبت به نقض حقوقش، محصولات Withings را از اپل استور و دیگر فروشگاه هایش خارج کرد. هم زمان با ثبت قراردادی جدید، شرکت اپل دوباره محصولات Withings  را در اپل استور به فروش می گذارد.

این توافق‎نامه به منزله پایان اختلافاتی است که در سال گذشته با شکایت نوکیا از اپل در آلمان و آمریکا آغاز شد. سال گذشته نوکیا مدعی شد که 32 اختراعش توسط اپل به سرقت رفته است. البته اختلاف این دو شرکت ریشه در سال های گذشته دارد، به طوری که در سال 2009 هر دو شرکت از یکدیگر شکایت کرده و در 2011 توافق‎نامه‌ای مشترک برای رفع اختلاف‎ها امضا کردند.

هر چند جزئیاتی از توافق‎نامه در دسترس نیست، اما به گفته نوکیا، اپل با پرداخت غرامت، در پی جبران خسارتهای وارد شده به این شرکت فنلاندی برآمده است. این دو شرکت در نشست مطبوعاتی مشترک، اعلام کردند: به زودی در تولید گجت‎های سلامت با یکدیگر همکاری می‌کنند.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر