ده اپلیکیشن شخص ثالث که همه ی دارندگان SmartThings باید از آن ها استفاده کنند

ده اپلیکیشن شخص ثالث که همه ی دارندگان SmartThings باید از آن ها استفاده کنند

اگر در خانه خود از لوازم هوشمند اسمارت تینگز (smart things) استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید. با فیسیت همراه باشید.

اگر از دستگاه های هوشمند سامسونگ استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید!

استفاده از وسایل هوشمند سامسونگ یکی از راحت ترین راه ها برای تبدیل خانه خود به خانه هوشمند است. نیازی نیست که پول زیادی خرج کنید یا چیزهای زیادی نصب کنید، فقط کافی است یک هاب و چند دستگاه بخرید و کار خود را شروع کنید. 
برای این که دستگاه های هوشمند دقیقاٌ آنطور که شما می خواهید عمل کنند باید از اپلیکیشن های هوشمند یا اسمارت اپ ها استفاده کنید. 
اسمارت اپ ها انواع و اندازه های مختلفی دارند. این ااپلیکیشن ها از کنترل کردن نور خانه گرفته تا غذا دادن به سگ ها هر کاری را می توانند انجام دهند. 
پس بهترین اپلیکیشن های شخص ثالث برای سیستم های وسایل هوشمند چیست؟ برای یافتن پاسخ این مقاله را تا آخر بخوانید. 

1-    تاکینگ آلارم کلاک ( Talking Alarm Clock)

اگر از یک سیستم اسپیکر سونوس ( Sonos) استفاده می کنید، اپلیکیشن هوشمند آلارم کلاک را باید در صدر اول لیست خریدهای خود قرار دهید. 
تنها کافی است که زنگ های هشدار خود را به تنظیمات سونوس متصل کرده تا در زمان های تعیین شده اجرا شوند. شما حتی می توانید کاری کنید که زنگ های هشدار نواهایی که شما می خواهید را بنوازند و یا ایستگاه های رادیویی مورد علاقه شما را پخش کنند. درضمن می توانید کاری کنید که این اسپیکرها با شما صحبت کنند. 
اگر دوست دارید همه چیز را یک قدم جلوتر ببرید می توانید دستگاه های دیگر را نیز به زنگ هشدار متصل کنید. برای مثال می توانید کاری کنید که لامپ دستشویی صبح ها روشن شود یا این که در فصل زمستان پیش از رسیدن به خانه هیتر خانه روشن شود. 

2-    وی ال سی تینگ ( VLC Thing)

سونوس شاید بهترین اسپیکر هوشمند موجود در بازار باشد اما گران ترین هم هست. اگر نمی خواهید میلیون ها پول صرف هر اسپیکر بکنید اما می خواهید از قابلیت های تاکینگ آلارم کلاک استفاده کنید می توانید از وی ال سی تینگ استفاده کنید. 
وی ال سی تینگ یک درایور دستگاه برای مدیا پلیر وی ال سی است. این اپلیکیشن می تواند نواها و پیام های صوتی را از طریق هر دستگاهی که وی ال سی روی آن نصب است اجرا کند، همچنین می تواند با همه ی دستگاه هایی که سونوس با آن ها سازگار است نیز کار کند. به تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ تاپ قدیمی است که می توان به عنوان خروجی صوتی از آن استفاده کرد. 

3-    اسمارت رولز ( SmartRules) 

Smart rules

 

اسمارت رولز مانند IFTTT برای لوازم هوشمند است. هر قانون سه بخش دارد: راه انداز ( اگر {چیزی} اتفاق بیوفتد)، شرایط ( زمانی که {چیزی} صحیح است) و عمل ( سپس {اقدام} کن). 
لیست رویدادها برای هر قسمت بسیار وسیع است. برای مثال می توانید دوربین امنیتی خود را طوری تنظیم کنید که وقتی که در باز است و زنگ هشدار شما فعال است عکس بگیرد، یا می توانید آن را طوری تنظیم کنید که وقتی که بیرون تاریک است و آلارم خاموش می شود لامپ روشن شود. 
در حال حاضر این اپلیکیشن فقط برای آی او اس موجود است. توسعه دهندگان گفته اند که در حال کار کردن روی ساخت نسخه اندروید هستند. 

4-    شارپ تولز ( SharpTools)

اگر کاربر اندروید هستید ناامید نشوید. در عوض می توانید از شارپ تولز استفاده کنید. به شما اجازه می دهد با استفاده از تسکر ( Tasker)، که یک اپلیکیشن اندروید دیگر برای شخصی سازی است، از ابزارک های اسمارت تینگز استفاده کنید. 
این اپلیکیشن عملکردی مشابه اسمارت رولز دارد: به تغییرات در محیط خانه هوشمند شما واکنش نشان می دهد، به شما اجازه می دهد با فرمان صوتی دستگاه های خود را کنترل کنید و دستوراتی را بدهید ( برای مثال اگر در باز شد، زنگ هشدار را به صدا درآور). 
شارپ تولزهمچنین یک ویجت دارد، درنتیجه شما می توانید خانه هوشمند خود را به طور مستقیم از طریق صفحه خانه اندروید کنترل کنید. لازم نیست که مدام از یک اپلیکیشن به یک اپلیکیشن دیگر بروید. 

5-    اسک الکسا ( Ask Alexa)

بعضی از کاربران فکر می کنند که الکسا خوب نیست، اما اگر آن را به تنظیمات اسمارت تینگز خود متصل کنید و از اپلیکیشن الکسا اسمارت اپ استفاده کنید واقعاٌ خوب عمل می کند. 
اسک الکسا جایگزین همگام سازی اولیه بین اسمارت تینگز و الکسا می شود و تعداد دستگاه هایی که الکسا می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند را به طور چشمگیری افزایش می دهد ( اپلیکیشن پیش فرض تنها با سوئیچ ها و ترموستات ها کار می کند). با استفاده از اسک الکسا می توانید از وضعیت دستگاه های هوشمند خانه خود اطلاع کسب کنید و به آن ها فرمان های صوتی بدهید. 
البته شما به یک آمازون اکو ( یا دیگر وسایلی که الکسا را پشتیبانی می کنند تا این اپلیکیشن را فعال کنید. 

6-    گودنایت اسمارت هوم ( Goodnight SmartHome)

Goodnight smart home

 

اگر روز سختی را سر کار خود داشته اید و حسابی خسته هستید می توانید با خیال راحت بستن پنجره و یا قفل کردن در را پیش از به خواب رفتن فراموش کنید. درضمن اگر روی مبل خوابتان ببرد لازم نیست وقتی که بیدار شدید کل خانه را بگردید تا همه چیز را چک کنید. کافی است که توی تخت خوابتان بخزید. 
راه حل شما گودنایت اسمارت هوم است. وقتی که آن را فعال کنید ( چه از فرمان صوتی استفاده کنید چه اپلیکیشن اسمارت تینگز) خودش پنجره ها، درها، قفل و دیگر دستگاه ها را چک می کند. اگر هرکدام دچار مشکل شده باشند اپلیکیشن به شما اطلاع می دهد. 

7-    اکشن تایلز ( ActionTiles) 

action tiles

 

اکشن تایلز ( که قبلاٌ با نام اسمارت تایلز شناخته می شد) یک داشبورد مبتنی بر فضای ابری است که همه ی دستگاه های هوشمند درون خانه و وضعیتشان را به شما نشان می دهد. توسعه دهندگان به این اپلیکیشن "صفحه خانه برای خانه " می گویند. اکشن تایلز یک اپلیکیشن وب است که روی اندروید، آی او اس و دسکتاپ اجرا می شود. 
با استفاده از این اپلیکیشن می توانید لامپ ها را خاموش روشن کنید، میزان صدای اسپیکرهای هوشمند را کنترل کنید، ترموستات خود را تنظیم کنید، ویدئوهای دوربین امنیتی را ببینید، بر نظارت گر آب و سنسورهای حرکتی نظارت داشته باشید و کارهای دیگر کنید. 

8-    ان اس تی منیجر ( NST Manager) 

ان اس تی منیجر ( که قبلاٌ با نام نست منیجر) شناخته می شد یک منیجر دستگاه نست است. این اپلیکیشن با نست ترموستات، نست پروتکت، نست کمرا، نست ودر و نست پرزنس کار می کند. 
برای هر دستگاه کارهایی هست که می توانید با استفاده از این اپلیکیشن آن ها را انجام دهید. برای مثال می توانید ترموستات ها را کنترل کنید، گراف های رطوبت را تغییر دهید، ویدئوهای دوربین امنیتی را ببینید و طول عمر باتری ردیاب دود خود را نیز کنترل کنید. 

9-    بیگ تاکر ( Big Talker) 

آیا تا به حال پیش آمده که دلتان بخواهد با خانه خود صحبت کنید؟ اسمارت اپ بیگ تاکر شما را یک قدم به این رویا نزدیک می کند. 
اگر از سیستم اسمارت تینگز خود با هر اپلیکیشن خروجی دیگر استفاده می کنید ( برای مثال سونوس، اسک الکسا، وی ال سی تینگ و غیره) می توانید بیگ تاکر را طوری تنظیم کنید که اگر اتفاقی افتاد به شما بگوید. 
در حال حاضر دوازده رویداد از جمله قفل، دود، حضور، آب، زمان، حرکت و غیره پشتیبانی می شود. 

10-    پلکس تو اسمارت تینگز ( Plex2SmartThings) 

اگر فایل های مدیای زیادی دارید پلکس را حتماٌ باید داشته باشید. پلکس به شما اجازه می دهد همه ی لوازم صوتی تصویری خود را مدیریت کرده و از آن ها استفاده کنید. 
با این حال اگر پلکس را به تنظیمات اسمارت تینگز خود متصل کنید بهتر هم می شود. با استفاده از پلکس تو اسمارت تینگز می توانید نور خانه خود را کنترل کرده و با استفاده از کنترل ویدئو آن ها را روشن یا خاموش کنید. 
برای مثال، اگر گزینه Play را انتخاب کنید می توانید همه ی لامپ های خانه خود را خاموش کنید یا اگر گزینه Pause را انتخاب کنید همه لامپ ها روشن شده و کتری شما نیز روشن می شود. با این اپلیکیشن کارهای بسیار زیادی می توان انجام داد. 

از کدام اپلیکیشن های شخص ثالثی با اسمارت تینگز استفاده می کنید؟

اگر از این ده اپلیکیشن شخص ثالث استفاده کنید به زودی صاحب خانه هوشمندی می شوید که همسایه ها به شما حسادت می ورزند. 
اما اپلیکیشن های خوب بسیار زیادی در بازار موجود هستند که ارزش شناخته شدن را دارند. حال از شما می خواهیم که اپلیکیشن های شخص ثالثی که به تنظیمات اسمارت تینگز متصل می شود و ما به آن ها اشاره نکردیم را به ما یادآوری کنید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر