گوگل از ابزار جدید Data GIF Maker رونمایی کرد

گوگل از ابزار جدید Data GIF Maker رونمایی کرد

کمپانی گوگل اخیراً اقدام به راه اندازی ابزار جدیدی به نام Data GIF Maker کرده است. با فیسیت همراه باشید.

مصورسازی اطلاعات امروزه یک ابزار ضروری برای داستان سرایی در روزنامه نگاری به شمار می رود. در حقیقت با رشد روز افزون دیوایس های همراه به عنوان یک روش ابتدایی برای دسترسی به اخبار، مصورسازی اطلاعات می تواند یک فرمت تصویری ساده برای چنین دستگاه هایی باشد.

به گزارش فیسیت، کمپانی گوگل اخیراً اقدام به راه اندازی ابزار جدیدی به نام Data GIF Maker کرده است. این ابزار، جهت کمک به روزنامه نگاران برای آن که بتوانند تحقیقات خود و داستان هایشان را به شکلی جذاب و بصری تر با خوانندگان به اشتراک بگذارند، تهیه شده است. 

این پروژه را News Lab گوگل برنامه ریزی کرده و به طور کلی برای حمایت از روزنامه نگاران و امر داستان سرایی پیش قدم شده است. بد نیست بدانید که این آزمایشگاه پیش از این پروژه محبوب Google Trend را نیز ایجاد کرده بود.

 

ابزار فوق در حال حاضر بسیار ساده است و تنها می تواند مقایسه بین دو داده ساده را به صورت مصور به کاربر نشان دهد. این بدان معناست که ابزار جدید گوگل هنوز برای مقایسه داده های پیچیده آن چنان خوب عمل نمی کند. با این حال Data Gif Maker برای مصورسازی های ساده بسیار مناسب به نظر می رسد.

 

برای ایجاد گیف از داده های خود با استفاده از ابزار جدید گوگل می توانید به سادگی هرچه تمام تر دو اصطلاح، عنوان آن ها و توضیحات بیشتر راجع به آن ها را به این ابزار اضافه کنید.

در نهایت ابزار مذکور یک فایل گیف از ورودی های شما تولید خواهد کرد.

با اضافه کردن رنگ ها و انیمیشن های مختلف، روزنامه نگاران می توانند اطلاعات و تحقیقات خود را بسیار ساده و لذت بخش تر از گذشته با مصرف کنندگان به اشتراک بگذارند. Data Gif Maker در حال حاضر رایگان است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر