اینتل تراشه های جدید Core i9 خود را برای کامپیوترهای دسکتاپ مدل بالا منتشر کرد

اینتل تراشه های جدید Core i9 خود را برای کامپیوترهای دسکتاپ مدل بالا منتشر کرد

شرکت اینتل تراشه های جدید Core i9 خود را برای کامپیوترهای مدل بالا منتشر کرد.

اینتل پردازنده جدید خود را برای کامپیوترهای دسکتاپ مدل بالا منتشر کرد. 

به گزارش فیسیت، پلت فرم سری ایکس جدید اینتل دارای حداکثر 18 هسته و 36 رشته است و قیمت آن از 242 تا 2000 دلار متغیر می باشد. 
در کنفرانس کامپیوتکس در تایپی در تاریخ 30 می، اینتل خط جدیدی از پردازنده های خود را معرفی کرد که برای کامپیوترهای دسکتاپ مدل بالا ساخته شده است. در گذشته شرکت اینتل علاقه چندانی به این زمینه نشان نداده بود. 
مدیر کل گروه کامپیوتری اینتل، گرگوری بریانت، به حاضران در کنفرانس گفت که این شرکت در حال ورود به عصری جدید در دنیای کامپیوتر می شود که نقش بزرگی را در آینده تکنولوژی ایفا خواهد کرد." 
اما این به چه معنی است؟ بریانت در این زمینه گفت که اینتل در حال حاضر روی دستگاه های بیشتری متمرکز شده است که شامل دنیای اینترنت اشیا و همه سنسورهای آن، دوربین ها و غیره، ظاهر و عملکرد می شود. 

اینتل همچنین در تلاش برای ساخت تراشه برای اینترنت اشیا است. 

قطعاٌ در آینده بیشتر در این مورد خواهیم شنید. 
اما در این زمان کامپیوترهای شخصی مدل بالا با تراشه های اسکای لیک ایکس و پلت فرم ایکس 299 در رده دستگاه های نسل جدید محسوب می شوند. اینتل، بزرگ ترین شرکت سازنده پردازنده در حال ورود به بازاری است که هم اکنون تحت سلطه انویدیا و ای ام دی برای کامپیوترهای بازی، برنامه نویسی و کارهای مهندسی می باشد. 
با معرفی پلت فرم جدید دسکتاپ ( HEDT) 16 هسته ای و 32 رشته ای ThreadRipper اوایل همین ماه، اینتل در راهی قدم میگذارد که ای ام دی گذاشته بود. 
بازار کامپیوترهای دسکتاپ مدل بالا نسبت به بازار لپ تاپ کوچک تر است اما روز به روز در حال گسترش است. مزیت اصلی آن این است که کاربران کامپیوترهای دسکتاپ برای دریافت عملکرد بهتر با پرداخت هزینه بیشتر مشکلی ندارند در نتیجه بودجه ای که به ساخت قطعات این دستگاه ها اختصاص دارد به طور چشمگیری بیشتر از دیگر بازارهای تکنولوژی و کامپیوتر هستند. 
اسکایلیک-ایکس نیز آخرین اصلاحیه قابلیت توربو بوست مکس 3 ( Turbo Boost Max 3) را معرفی کرد که روی آخرین نسل تراشه های  ( HEDT) دسکتاپ مدل بالای برادول ( Broadwell) موجود بود. در برادول- ای، خودکار سازی قابلیت اصلی است. توربو بوست مکس 3 مشخص می کند که کدام هسته درون پردازنده بیشترین سرعت ساعت را پشتیبانی می کند و باعث بهبود عملکرد هسته در میزان کار بالایی که فقط به یک هسته فشار می آورد می شود. 

معماری پردازنده به روز شده 

اسکای لیک ایکس این قابلیت را به تشخیص دو هسته که بیشترین سرعت را پشتیبانی می کنند گسترش داده است، که باعث شده عملکرد پردازنده دو برابر بهبود داده شود. 
قطعات اسکای لیک-ایکس از معماری پردازنده به روز شده استفاده می کند که عملکرد بخش های مرتبط با برادول- ای را در شناسایی هسته ها و فرکانس ها ارتقاء می بخشد. 
در مدل بالا ترین نسخه، پردازنده Skylake-X Core i9-7980XE دارای 18 هسته است و قیمت آن 2000 دلار می باشد. هزینه نسخه 16 هسته ای  Core i9-7960X 1700 دلار، 14 هسته ای  Core i9-7940X 1400 دلار، 12 هسته ای Core i9-7920X 1200 دلار، ده هسته ای Core i9-7900X 1000 دلار، هشت هسته ای Core i7-7820X 600 دلار و شش هسته ای Core i7-7800X 389 دلار می باشد. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر