کوالکام به دنبال لغو شکایت دولت از خود به علت انحصارگرایی است

کوالکام به دنبال لغو شکایت دولت از خود به علت انحصارگرایی است

کوالکام تا امروز در سه شکایت مشابه محکوم به پرداخت جریمه یا بازگرداندن پول شده است. درادامه با فیسیت همراه باشید.

به گزارش فیسیت، به نقل از دیجیاتو، کوالکام تا امروز در سه شکایت مشابه محکوم به پرداخت جریمه یا بازگرداندن پول شده است. درادامه با فیسیت همراه باشید.

اوایل سال جاری میلادی بود که شرکت اپل چندین شکایت را از چیپ ساز بزرگ آمریکایی در دادگاه های مختلف مطرح نمود و مدعی شد این کمپانی از جایگاه ویژه خود در بازار سوء استفاده کرده و رقم های بیش از حد متعارفی را برای ارائه گواهی استفاده از پتنت های «استاندارد و ضروری» خود درخواست می کند. پتنت های استاندارد و ضروری آن دسته از پتنت هایی هستند که تولید برخی محصولات بدون داشتن گواهی آنها به هیچ وجه ممکن نباشد. این دسته از گواهی ها به طور معمول می بایست با قیمت کمتری ارائه شوند.

چندی پیش گفتیم که کمیسیون فدرال تجارت در دولت ایالات متحده از کمپانی کوالکام به علت سختگیری به خریداران گواهی استفاده از محصولات و پتنت هایش شکایت کرده است. حال کمپانی کوالکام مدعی شده که این شکایت نامه فاقد حقایق کافی است و اطلاعات رسیده به کمیسیون مذکور به صورت جانبدارانه تهیه شده.

 

«دان روزنبرگ» (Don Rosenberg) به عنوان معاون مدیرعامل و مشاور ارشد کوالکام در جدیدترین اظهار نظر اعلام داشته:

«ما در پاسخی که تقدیم دادگاه نموده ایم اعلام کردیم که کمیسیون فدرال تجارت نه توانسته و نه خواهد توانست به طور مناسب از ادعای ناقص خود بر علیه ما دفاع کند. ادعای آنها فاقد حقایت لازم و تئوری های قابل قبول در اثبات نقض فضای رقابتی از جانب ما است. طرح ادعاهای رقبای تجاری به عنوان حقایق پرونده به هیچ وجه منطقی نخواهد بود.»

لازم به ذکر است که کوالکام ماه قبل پذیرفت به علت گران فروشی مبلغ ۹۴۰ میلیون دلار از حق اعطای گواهی دریافتی از بلک بری را به این شرکت کانادایی بازگرداند. حال باید دید سلسله شکایات از یکی از بزرگترین چیپ ساز های دنیا به کجا ختم خواهد شد.

 

این سلسله شکایات از جانب سایر کمپانی ها چون اینتل و سامسونگ نیز مطرح شد و در نهایت کوالکام در کشور کره جنوبی ۸۵۰ میلیون و در چین حدود ۱ میلیارد دلار جریمه شد.

منبع: فیسیت

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر