آی او اس 11 با ویژگی‌های فوق‌العاده و واقعیت افزوده معرفی شد[WWDC 2017]

آی او اس 11 با ویژگی‌های فوق‌العاده و واقعیت افزوده معرفی شد[WWDC 2017]

آخرين نسخه ios 11 قرار است كاربران آيفون و آيپد را بسيار خوشحال كند.

به گزارش فيسيت، به نقل از ديجي رو، میلیون‌ها آیفون و آیپد در سراسر جهان ازios 11 استفاده می‌کنند و آخرین نسخه‌ی آن پیشرفت‌های کلیدی به‌همراه دارد كه کاربران آیفون و آیپد را قرار است خیلی خوشحال کند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

سیری به‌روزرسانی می‌شود

مخصوصاً در زمینه‌ نوع صحبت کردنش. صدای سیری در آی او اس 11 طبیعی‌تر است و دمویی که روی استیج پخش شد تاثیر‌گذاربود. مانند گذشته، دستیار اپل صدای مردانه‌ دارد که آن هم تقویت شده است. توانایی شگفت‌انگیز دیگر اینکه سیری اکنون توانایی ترجمه دارد. اپل توضیح داد که این قابلیت هنوز در مرحله‌ی  آزمایش قرار دارد اما در دموی قانع‌کننده‌ای دیدیم که سیری عبارتی را از انگلیسی بدون نقص به چینی ترجمه کرد.

اپ‌های دوربین و عکس‌ها هم در آی او اس 11 قابلیت‌های جدیدی پیدا می‌کنند

یکی از آن‌ها گزینه‌ای برای ساختن لوپ از عکس های زنده است. دیگری اضافه کردن افکت‌های مختلف به عکس‌های زنده است. مثلاً،یک افکت آشکارساز بلند موجود است که حس جریان مخملی آب در رودخانه ها و آبشار‌ها را دارد که حتماً دیده‌اید.

کنترل صدا خیلی خوب است

اما چیزی که احتمالاً دلتان می‌خواهد بیشتر استفاده کنید کنترل سنتر جدید است که دوباره طراحی شده. مانند گذشته برای بالا آوردن آن باید از پایین صفحه به بالا انگشتتان را بکشید و سریعاً طراحی جدید آن را خواهید دید. مثل قبل کلید ها از قابلیت فورس تاچ برای تعامل بهتر استفاده می کنند. (برای مثال استفاده از فورس تاچ برای یک اسلاید آن را بزرگ‌تر می‌کند).

کنترل صدا خیلی خوب است

اپ پیام‌ها

از آن‌جایی که این اپ محبوب‌ترین اپ بومی آی او اس است، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد که اپل آن را بهتر کند. این اپ در زمینه‌ی قالب‌بندی بهبود پیدا کرده‌است، این تغییر خیلی عمده‌ای نیست اما بی تردید مورد پسند خواهد بود. تغییر دیگر همگام سازی پیام‌ها در بین دستگاه‌های مختلف است. زمانی که به دستگاه آی او اس دیگری نقل مکان کنید تمام تاریخچه‌ی چت‌های شما منتقل خواهد شد.

اتفاق دیگر در اپ پیام‌ها این است که اکنون می‌توانید با افرادی که چت می‌کنید مستقیماً پول رد و بدل کنید، در صورتی که هر دو از کاربران اپل پی باشید.

سیستم پرداختی اپل هم‌اکنون از تراکنش های شخص به شخص پشتیبانی می‌کند و این دقیقاً از درون اپ مسیجز قابل دسترسی است. چه راحت، نه؟

اپ پیام‌ها

 بزرگترین تغییرات در پایان معرفی آی او اس 11

اپ استور از طراحی بزرگ جدید  برخوردار می‌شود که یافتن بازی‌ها و اپ‌ها را آسان‌تر می‌کند. تمام اپ‌های داغ و جدید اکنون در یک قسمت جدید به نام “تب امروز” نمایش داده می‌شوند. پیش‌نمایش ها دارای تصاویر قوی و ویدئو هستند. بازی‌ها هم در تب اختصاصی خودشان نمایش داده می‌شوند.

ios 11

 زمان‌هایی هم وجود دارد که شما واقعاً نباید از آیفون خود استفاده کنید.

مثلاً هنگام رانندگی. یک قابلیت مزاحم نشوید تقویت شده در آی او اس 11 وجود دارد که می‌داند چه زمانی خودش را فعال کند. در حین رانندگی مزاحمت‌ها خود‌به‌خود بلاک می‌شوند. هدف آیفون این است که بهترین توانایی خود را به‌کار بگیرد تا با استفاده از سنسورهایش تشخیص دهد که پشت فرمان هستید و اگر کسی به شما پیام دهد، اپ مسیجز با متنی به آن پاسخ می‌دهد تا مخاطب شما بفهمد که بعداً به پیام او رسیدگی خواهید کرد.

و حتی وقتی که به مقصد رسیدید هم آی او اس 11 ممکن است به دردتان بخورد. آی او اس 11 به‌روزرسانی زیبایی به نقشه‌ی اپل آورده است که نقشه‌ی درون ساختمان فروشگاه‌ها را نمایش می‌دهد. این قابلیت در ابتدا در چند فروشگاه منتخب وجود خواهد داشت: بوستون، شیکاگو، هونگ کونگ، لندن، لس آنجلس و نیویورک از جمله‌ی آن‌هاست ولی صد‌ها شهر دیگر در آینده به آن اضافه می‌شوند.
برای کاربران خانگی اپل هم خبر‌های هیجان‌انگیزی وجود دارد. بلندگوها جدیدترین زمینه‌ی فناوری متصل هستند که پشتیبانی می‌شوند. به علاوه، پروتوکل ایرپلی 2 جدیدی وجود دارد که اجازه در خانه‌ی خود سیستم چند بلندگویی درست کنید و البته که آن را از آیفون خود کنترل کنید.

iphone

آی‌ او اس 11 در حالت آزمایشی از امروز برای توسعه‌دهندگان دردسترس خواهد بود. انتشار عمومی آن در پاییز امسال خواهد بود.

منبع: فيسيت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر