مایکروسافت ویندوز 10 پرو پیشرفته را برای کامپیوترهای ایستگاه های کار آماده می کند

مایکروسافت ویندوز 10 پرو پیشرفته را برای کامپیوترهای ایستگاه های کار آماده می کند

شرکت مایکروسافت نسخه ویندوز پرو بسیار پیشرفته خود را برای ایستگاه های کار منتشر کرده است.

ویندوز پرو جدید مایکروسافت مخصوص شرکت ها و ایستگاه های کار است

در گذشته ( برای مثال دهه 70) تفاوت بین کامپیوترهای ایستگاه کار و دسکتاپ یا سیستم مشتری زمین تا آسمان بود. کامپیوترهای ایستگاه کار تنها نسخه های ارتقاء یافته سیستم مشتری با رم بالاتر و صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر نبود. آن ها از سیستم عامل های متفاوت، سی پی یو و کارت گرافیک های متفاوت استفاده می کردند و اجزای سخت افزار خاصی داشتند که به سختی در سیستم مشتری استاندارد x86 جای می گرفت. از زمانی که شرکت WinTel در بازار سهم به دست آورده است این تفاوت ها به تعدادی سخت افزار محدود شد تا این که به طور کلی از بین رفت. 
امروزه، در هر حالت، یک ایستگاه کار تنها یک کامپیوتر x86 با اجزای مدل بالاتر است که در بیشتر مواقع دارای ضمانت باتری، قرارداد خدمات یا سی پی یو و جی پی یو حرفه ای است ( زئون یا کوادرو/ فایرپرو به جای اینتل کور/ ای ام دی رایزن و یک کارت رادئون یا جی فورس). مایکروسافت با این حال در حال آماده سازی یک نسخه خاص ویندوز مخصوص ایستگاه های کار و کامپیوترهای خیلی حرفه ای می باشد. 

windows 10 pro


این اخبار از طرف کاربر توییتر  AndItsTito می باشد که مدارک این SKU های جدید را که مایکروسافت تصادفاٌ در کانال Insider Preview منتشر کرد یافته است. TheGrandMofongo جزئیات بیشتری را منتشر کرده و همچنین درمورد قابلیت های جدید و عملکرد این گونه از سیستم عامل ویندوز اطلاعاتی داده است. 
سیستم عامل جدید شامل پشتیبانی برای ReFS ( سیستم فایل انعطاف پذیر یا Resilient File System) می شود. ReFS یک فایل سیستمی است که برای افزایش انعطاف پذیری دیتا با محافظت خودکار در برابر تخریب دیتا ساخته شده است که کاملاٌ با NTFS سازگار نیست وعملکرد آن با توجه به قابلیت های آن متفاوت است. 
مایکروسافت همچنین ادعا کرده است که این نسخه جدید ویندوز 10 پرو می تواند تا 6 ترابایت رم و سیستم های کامپیوتری چهار سوکتی را پشتیبانی کند ( ویندوز 10 پرو در حال حاضر فقط دو سوکت را پشتیبانی می کند). این محدودیت بسیار کمتری است، چرا که ایستگاه های کار دو سوکتی با زئون ای5 مدل بالا 44 هسته سی پی یو و 88 رشته را پشتیبانی می کند در حالی که یک سیستم AMD مدل بالا با استفاده از پلت فرم سرور ناپلز پک 64 هسته ای و 128رشته ای را در یک سیستم دو سوکتی جای می دهد. 
یافتن مادربورد های چهار سوکتی از زمان ورود سی پی یو های چند هسته ای که ده سال پیش وارد بازار شدند دشوارتر شده است و کمی عجیب است که مایکروسافت پشتیبانی چنین قابلیتی را در راس کار خود قرار داده است. آداپتورهای SMB Direct Network نیز پشتیبانی می شوند که نیاز به آداپتورهای سخت افزاری شبکه خاص دارند که فقط تعداد محدودی از کاربران به آن ها دسترسی دارند. 
مایکروسافت اعلام کرده است که حالت ایستگاه کار جدید عملکرد بهتری خواهد داشت که به درد کاربرانی که از قابلیت های ایستگاه کار پیشرفته استفاده می کنند می خورد. البته هنوز جزئیات خیلی زیادی درمورد قابلیت ها در دسترس نیست. 
جالب است که مایکروسافت چنین سیستم عاملی را در زمانی منتشر کرده است که بیشتر شرکت های بزرگ  از اپلیکیشن های مبتنی بر فضای ابری ومدل استفاده مرتبط که بیشتر شبیه به مدل قدیمی " تین کلاینت" است استفاده می کنند. تنش بین کلاینت های فت و تین دهه هاست که در حال بالا پایین شدن است اما سرویس های فضای ابری و پشتیبانی ها در این زمینه مناسب تر هستند. 
با این حال بازار کامپیوتر در دو مسیر مختلف در حرکت است به این صورت که شرکت ها در حال تلاش برای کاهش هزینه ها برای کاربران معمولی هستند. در حالی که گیمرها مشکلی با هزینه های بالا ندارد. جالب است بدانید که  شرکت ها نیز مانند گیمرها هستند. گزارش هزینه های فروش اینگونه کامپیوترها منتشر نمی شود. اگر بشود آنگاه درمیابید که چرا مایکروسافت اقدام به ساخت چنین نسخه ای از سیستم عامل خود کرده است. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر