به پنج دلیل هر دانشجو باید از کروم بوک استفاده کند

به پنج دلیل هر دانشجو باید از کروم بوک استفاده کند

کروم بوک به خاطر قابلیت های خاص خود لپ تاپی ایده آل برای دانش جویان است.

اگر دانشجو هستید کروم بوک لپ تاپ مناسب شماست. 

می دانید که کروم بوک برای افراد مسنی که با تکنولوژی مشکل دارند عالی است، همچنین می دانید که لپ تاپ دوم بسیار عالی برای کسانی است که زیاد سفر می کنند. اما برای دانشجویان نیز لپ تاپ بسیار خوبی است. 
مدتی است که گوگل تمرکز خود را روی تحصیلات گذاشته است. در حال حاضر سیستم عامل کروم 49 درصد بازار تحصیلات امریکا را در دست دارد که افزایش 40 درصدی در چهار سال گذشته داشته است. این پلت فرم مسئولیت ارائه 58 درصد دستگاه های جدیدی که در سال 2016 به مدارس ارائه شدند را بر عهده داشت. 
اما چرا کروم بوک انقدر پرطرفدار است؟ اگر یک دانشجو هستید و قصد خرید یک لپ تاپ را دارید آیا کروم بوک برای شما مناسب است؟ به پنج دلیل کروم بوک برای دانشجویان ایده آل است. 

1- از دزدی در امان هستید

یک واقعیت تلخ درمورد زندگی دانشجویی این است که این احتمال وجود دارد که اموال شما دزدیده شود. 
خوابگاه دانشجویی به اندازه خانه شما امن نیست. خیلی ها کلید دارند و افراد زیادی مدام در حال رفت و آمد هستند. بسیاری از دانشجویان زیر یک سقف زندگی می کنند که هرکدام وسایل گران قیمت خود را دارند. از آنجایی که خیلی ها برای اولین بار است که از خانه دور هستند کمتر از کسانی که مدت بیشتری است زندگی خوابگاهی را تجربه کرده اند مواظب امنیت خود هستند. این چیزی است که دزدها از آن خیلی سوء استفاده می کنند. 
اگر لپ تاپ مک یا ویندوز شما دزدیده شود چه می شود؟ اول این که پول زیادی از دست می دهید. دوم این که سال ها اطلاعات شخصی و تحقیقات خود را از دست می دهید. (حقیقت این است که بیشتر ما به ندرت از داده های خود بکاپ می گیریم). 

کروم بوک


از دست دادن همه اطلاعات می تواند زندگی ما را عوض کند. اگر این اتفاق در زمان اشتباه بیوفتد می تواند باعث شود که حتی امتحان های خود را قبول نشویم یا خیلی اتفاق های بدتر. 
اگر کروم بوک داشته باشید چه؟ کروم بوک ها تقریباٌ به طور کامل مبتنی بر فضای ابری هستند. به صورت پیش فرض همه داده های شما در حساب گوگل درایو شما ذخیره می شود و هیچ چیز را از دست نمی دهید. در اصل در فضای ذخیره سازی داخلی، حتی در مدل های بالاتر تنها 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارید. 
البته خیلی آزار دهنده است که لپ تاپ خود را از دست بدهید اما می توانید خیلی سریع با هر وسیله ای که به اینترنت متصل می شود اطلاعات خود را باز گردانید. 

2- جایگزینی آن ها راحت است

مواظبت از وسایل در زندگی دانشجویی کار دشواری است. جدا از خطر دزدیده شدن، ممکن است لپ تاپ شما ضربه بخورد. شما هرروز آن را در کیف خود می گذارید و به دانشگاه یا کافه می برید و در وقتی که در خانه اید در شرایطی کار می کنید که اصلاٌ ایده آل نیست. ( در حال حاضر چند کتاب و ظرف و مواد غذایی روی میز شماست؟) 
لپ تاپ ها برای چنین شرایطی ساخته نشده اند. صفحه آن ها می شکند، صفحه کلید آن ها کثیف می شود و هارد درایو آن ها از کار می افتد. 
به خاطر این شرایط به چیزی نیاز دارید که گران قیمت نباشد و به راحتی بتوانید آن را جایگزین کنید. کروم بوک این دو قابلیت را داراست. 
اول این که ارزان قیمت هستند. خیلی ارزان. شما می توانید مدل های قدیمی تر را با قیمت 110 دلار و مدل های معمولی جدید را تا 250 دلار خریداری کنید ( معمولاٌ قیمتشان پایین تر از 200 دلار است). 
درضمن اگر نیاز دارید که یک دستگاه جدید خریداری کنید تنها کاری که باید بکنید این است که اطلاعات حساب کاربری گوگل خود را وارد کرده و چند دقیقه به لپ تاپ وقت بدهید تا همگام سازی انجام شود. سپس می توانید از همه اپلیکیشن ها، تنظیمات و حتی فایل های خود استفاده کنید. 

کروم بوک

 

3- سبک وزن هستند 

شما به چیزی نیاز دارید که هرروز آن را در کیف بگذارید و با خود حمل کنید. در بین لپ تاپ ها کروم بوک در سبک وزنی حرف اول را می زند. 
مک بوک پرو 2016 اپل ( مدل 13 اینچی) 1.3 کیلوگرم وزن دارد. دل XPS 13 که یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوز سال 2017 است 1.2 کیلوگرم وزن دارد. حتی جدیدترین لپ تاپ سرفیس نیز که مایکروسافت امیدوار است بتواند کروم بوک را ورشکست کند یک کیلوگرم وزن دارد. 
اما کروم بوک. حداقل پانزده مدل وجود دارد که وزن همه آن ها کمتر از دل XPS است. بعضی مدل ها از جمله ایسوس فلیپ سی 100 تنها 0.7 کیلوگرم وزن دارد. این وزن حتی از نصب وزن مک بوک پرو نیز کمتر است. 

4- در خرید اپلیکیشن صرفه جویی می کنید 

یک واقعیت دیگر درمورد زندگی دانشجویی این است که همیشه بی پول هستید. مهم نیست که چند شغل نیمه وقت داشته باشید یا چند بار برای شام نان و پنیر بخورید. شما همیشه بی پول خواهید بود. 
در نتیجه هر روشی که بتوانید پول پس انداز کنید مهم است و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین مخارج دانشجویان اپلیکیشن ها هستند. 
به لطف سیستم عامل کروم نیازی نیست که برای بسیاری از اپلیکیشن ها پول پرداخت کنید. در عوض می توانید جایگزین های رایگان بیابید که خیلی هم خوب با سیستم عامل عمل می کنند. برای مثال بسیاری از دانشجویان به اورنوت برای یادداشت برداری سر کلاس وابسته هستند در حالی که گوگل کیپ یک جایگزین بسیار خوب است که قابلیت های زیادی دارد. 
یا این که خیلی ها پول خرج فضای ذخیره سازی ابری می کنند در حالی که با خرید یک کروم بوک می توانید 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی گوگل درایو برای دو سال به صورت کاملاٌ رایگان دریافت کنید. 
درضمن به لطف ترکیب گوگل داکس، اسلایدز و شیتز دیگر نیازی به خرید آفیس 365 ندارید. درضمن گوگل به صورت خودکار و دائمی کار شما را ذخیره می کند در نتیجه هیچ گاه به خاطر هنگ کردن دستگاه خود اطلاعات خود را از دست نمی دهید. اگر خیلی اصرار دارید که از محصولات مایکروسافت استفاده کنید می توانید اپلیکیشن های وب را به رایگان استفاده کنید. 
در نهایت به یاد داشته باشید که همه کروم بوک ها به گوگل پلی استور اندروید دسترسی دارند، در نتیجه می توانید اپلیکیشن های مورد علاقه خود را روی گوشی روی لپ تاپ نیز داشته باشید. 

5- چندین حالت استفاده 

یک دانشجوی معمولی در انگلستان حدود 2500 دلارخرج تکنولوژی می کند. اما آیا واقعاٌ به همه آن ها نیاز دارند؟ احتمالاٌ خیر. 
برای مثال بعضی از کروم بوک ها لولا جدا شونده دارند. در نتیجه دیگر نیازی به یک تبلت ندارید. می توانید در طول روز با استفاده از حالت لپ تاپ کارهای خود را بکنید و شب ها صفحه را جدا کنید تا روی تخت خود فیلم تماشا کنید. کروم بوک یک دستگاه ارزان قیمت و بسیار خوب است. 
از آنجایی که سیستم عامل کروم براساس کرنل لینوکس ساخته شده است، شما همچنین می توانید توزیع های لینوکس را روی دستگاه خود نصب کنید. این روش برای زمان هایی عالی است که نرم افزارهایی که می خواهید روی سیستم عامل کروم موجود نیستند. شما می توانید از همه مزایای کروم بوک استفاده کنید و در عین حال از نرم افزارهایی که می توانید نیز لذت ببرید. 

اخطار: کروم بوک به درد همه نمی خورد

به پنج دلیل به شما گفتیم که کروم بوک برای دانشجویان لپ تاپ های بسیار خوبی هستند. اما مانند همیشه در بعضی مواقع انتخاب مناسبی نخواهند بود. 
اگر دانشجو هستید یک موضوع خیلی مهم این است که دانشجوی چه رشته ای هستید. اگر یک رشته تحقیق محور مثل زبان یا تاریخ می خوانید تقریباٌ هیچ گاه به سیستم عامل دیگری نیاز پیدا نخواهید کرد. با این حال اگر رشته شما فنی است، برای مثال مهندسی می خوانید باید یک دستگاه مک یا ویندوز داشته باشید تا بتوانید به بعضی نرم افزارهای خاص دسترسی داشته باشید. 
به یاد داشته باشید تا زمانی که خوابگاه شما وای فای خوب داشته باشد می توانید روی کروم بوک خود حساب کنید و از ریموت دسکتاپ کروم برای اتصال به دسکتاپ اصلی خود استفاده کنید. 

آیا شما یک دانشجو بدون کروم بوک هستید؟ 

آیا هم اکنون دانشجو یا دانش آموز هستید؟ از چه چیزی برای نوت برداری و اپلیکیشن ها استفاده می کنید؟ اگر از کروم بوک استفاده نمی کنید دلیل آن چیست؟ 
نظر خود را با ما درمیان بگذارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر