WWDC 2017؛ راهکار تازه‌ی اپل برای تکمیل خودکار رمز عبور

WWDC 2017؛ راهکار تازه‌ی اپل برای تکمیل خودکار رمز عبور

اپل داده‌های حساس کاربران را در فضای ابری ذخیره کرده و در سراسر سخت‌افزارهای خود به در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. با فیسیت همراه باشید.

به گزارش فیسیت، به نقل از سایبران، اپل داده‌های حساس کاربران را در فضای ابری ذخیره کرده و در سراسر سخت‌افزارهای خود به در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. با فیسیت همراه باشید.

اپل در زمان معرفی iOS 11 از ویژگی «تکمیل خودکار رمز عبور برای برنامه‌ها» (Password AutoFill for Apps) رونمایی کرد؛ با توجه به این قابلیت، امکان ورود به برنامه‌ها از طریق حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی در نسخه‌ی جدید بستر یاد شده وجود ندارد.

شرکت اپل از چند سال قبل ویژگی تکمیل رمزعبور خود را معرفی کرد؛ اما توسعه‌دهندگان برای بهره‌مندی از آن مجبور بودند برنامه‌ی خود را به وبگاهشان متصل کرده و خودشان این خصیصه را راه‌اندازی بکنند. در نتیجه افراد بسیار کمی به استفاده از آن روی آورند.

چندین سال است که نرم‌افزارهایی مانند «1Password»، «LastPass» و «Dashlane» برای مدیریت رمز به وجود آمده‌اند که کاربر اجازه می‌دهد، کلمات عبور را به صورت رمز شده ذخیره کنند؛ به همین ترتیب در هنگام ورود به وبگاه یا برنامه‌ی مورد نظر، به صورت خودکار مقادیر خواسته شده تکمیل می‌گردند.

به نظر می‌رسد قابلیت تکمیل رمز عبور جدید اپل دیگر به مرورگر سافاری وابسته نیست. این ویژگی رمزهایی که از طریق سافاری در فضای ابری آی کلود کی‌چین ذخیره شده‌اند را از طریق تمامی ابزارهای اپل شامل آیفون، آیپد، آپیاد و مک در دسترس کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال زمانی که کاربر شروع به نوشتن رمز عبور خود می‌کند در آیفون می‌کند، متن کامل کلمه‌ی عبور، نام وبگاه و نام کاربری در قسمت «QuickType» به نمایش در می‌آید.

تحلیلگران معتقدند به نظر می‌رسد اپل قصد دارد با استفاده از تکمیل رمز عبور برای برنامه‌ها توسعه‌دهندگان را مجبور کند از خدمات مدیریت رمزعبور آن‌ها استفاده کنند؛ اما این کار باعث خواهد شد رمزعبور کاربران در یک فضای ابری قرار گرفته و در صورت که حمله‌ی سایبری به آن صورت گیرد تمامی اطلاعات حساس خود را از دست خواهند داد.

توسعه‌دهندگان اشاره کردند قابلیت مذکور هم‌اکنون توسط فیس‌بوک، توییتر و اسنپ‌چت پشتیبانی می‌شوند. با وجود این در حال حاضر از نرم‌افزارهای مدیریت شخص ثالت پشتیبانی نکرده و تنها با کی‌چین کار می‌کند.

 

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر