مایکروسافت سرویس اشتراک‌گذاری docs.com را برای همیشه تعطیل می‌کند!

مایکروسافت سرویس اشتراک‌گذاری docs.com را برای همیشه تعطیل می‌کند!

غول نرم‌افزاری مایکروسافت در تاریخ 9 ژوئن، (19 خردادماه 96) به‌طور رسمی اعلام کرد که به‌زودی این سرویس را می‌بندد و برای همیشه آن را خاموش و بازنشسته می‌کند. با فيسيت همراه باشيد.

به گزارش فيسيت، به نقل از جي اس ام، غول نرم‌افزاری مایکروسافت در تاریخ 9 ژوئن، (19 خردادماه 96) به‌طور رسمی اعلام کرد که به‌زودی این سرویس را می‌بندد و برای همیشه آن را خاموش و بازنشسته می‌کند. با فيسيت همراه باشيد.

اين سرويس در سال 2015 رسماً رونمایی شد. به نظر می‌رسد Docs هرگز کششی که مدنظر مایکروسافت بوده است که را نداشته است. به همين دليل مايكروسافت اين تصميم را گرفته است.

سرویس docs.com یک سرویس اشتراک‌گذاری فایل از شرکت مایکروسافت است که به کاربران اجازه اشتراک‌گذاری فایل‌های Word و Power Point، OneNote، Excel، Sway و همچنین اسناد PDF را می‌دهد.

شایان‌ذکر است در حال حاضر امکان ثبت‌نام کاربران جدید در این سرویس غیرفعال شده و تنها کاربرانی که قبلاً از این سرویس اشتراک‌گذاری استفاده می‌کردند برای انتقال و یا دریافت فایل‌های خود می‌توانند وارد پنل کاربری خود در docs.com شوند.

بعد از شنیدن این خبر ناراحت کننده برای کاربران این سرویس؛ تنها خبر خوب برای آن‌ها می‌تواند این باشد که اگر قصد استفاده از دیگر سرویس اشتراک‌گذاری فایل مایکروسافت یعنی OneDrive را دارند، لازم نیست اقدام خاصی انجام دهند چرا که تمامی اطلاعات آن‌ها به صورت خودکار به «وان درایو» منتقل خواهد شد.

در حال حاضر اگر وارد سایت docs.com شوید؛ در بالای صفحه پیامی را با این مضمون مشاهده خواهید کرد:

" ما سرویس Doc.com را در تاریخ 15 دسامبر 2017 بازنشسته خواهیم کرد و پس از آن تاریخ تمامی محتوای سایت حذف خواهند گردید. لطفاً وارد سایت شوید و فایل‌های خود را دانلود و یا انتقال دهید."

با کلیک بر روی دکمه Dismiss در کنار همین پیام، اطلاعات بیشتری در رابطه با علت بسته شدن این سرویس را مشاهده خواهید کرد. به‌طور مثال مایکروسافت در بخشی از این پیام می‌گوید:

" چندی قبل سرویس پرطرفدار «لینکدین» توسط مایکروسافت خریداری شد و SlideShare به خانواده مایکروسافت پیوست که یک پلت فرم ایده آل برای انتشار و اشتراک‌گذاری فایل‌های ورد، پاورپوینت، با بیش از 70 میلیون مخاطب حرفه‌ای است. همچنین سرویس OneDrive یک‌راه حل دیگر برای اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف است که در پیش روی کاربران ما قرار دارد. با بازنشسته کردن سرویس Docs.com امیدواریم که بتوانیم تمرکز و پشتیبانی خود را برای سرویس‌های دیگرمان منسجم‌تر کنیم."

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر