مروری بر سامسونگ گلکسی تب اس 3

مروری بر سامسونگ گلکسی تب اس 3

بیشتر درمورد تبلت جدید سامسونگ بدانید

گلکسی تب اس8 بهترین تبلت اندرویدی موجود در بازار است. 

اپل هنوز مالک اصلی این بازار است، اما سامسونگ قصد دارد که با گلکسی تب اس3 جدید خود جای آیپد پرو را بگیرد. این تبلت هم وزن و هم اندازه گلکسی تب اس 3 است، قیمت آن مشابه است و یک قلم دارد ( تبلت اپل قلم ندارد). 
تبلت های اندروید زیادی نیستند که بتوانند با تب اس3 رقابت کنند. در حالی که بازار گوشی های هوشمند پر از محصولات با کیفیت است، گزینه های پیش روی شما برای تبلت بسیار محدود می باشند. 
پس آیا گلکسی تب اس3 رقیب آیپد پرو است؟ این مقاله را بخوانید تا پاسخ این سوال را دریابید. 


مشخصات

•    رنگ: نقره ای 
•    قیمت: 500 دلار در آمازون، به اضافه 130 دلار برای صفحه کلید 
•    ابعاد: 237.3 میلی متر در 169.0 میلی متر در 6.0 میلی تر 
•    وزن: 429 گرم 
•    پردازنده: کوالکوم اسنپ دراگون 820 چهار هسته ای 
•    رم: 4 گیگابایت 
•    فضای ذخیره سازی: 32 گیگابایت 
•    صفحه نمایش: 9.7 اینچ آمولد 
•    دوربین ها: 13 ماپیکسل دوربین پشت و 5 مگاپیکسل دوربین جلو 
•    اسپیکرها: چهار اسپیکر، دوتا در پشت و دوتا در جلوی دستگاه 
•    باتری: باتری 6000 میلی آمپر بر ساعت، با استفاده از یو اس بی تایپ سی شارژ می شود 
•    سیستم عامل: اندروید 7.0 نوقا با رابط کاربری سامسونگ 
•    لوازم اضافی: اسکنر اثر انگشت، درگاه کارت میکرواس دی، قلم، صفحه کلید اختیاری. 

سخت افزار

گلکسی تب اس 8

 

سامسونگ گلکسی تب اس3 تبلتی فوق العاده است. اگر تنها سخت افزار را در نظر بگیریم می توانیم به راحتی بگوییم که بهترین تبلت موجود در بازار است. شاید بتوان گفت تنها رقیب اندرویدی این تبلت گوگل پیکسل سی است که یک سال قدیمی تر می باشد. 
در نتیجه تا زمانی که گوگل تبلت جدیدی منتشر کند می توانیم لقب بهترین تبلت اندرویدی دنیا را به سامسونگ بدهیم. 
پشت تب اس3 شیشه ای و اطرافش آلومینیومی هستند که ظاهر بسیار زیبایی به آن داده است. تنظیم صدا، دکمه پاور و درگاه کارت میکرو اس دی در سمت راست دستگاه قرار دارند در حالی که درگاه یو اس بی تایپ سی و جک هدفون در زیر دستگاه می باشند. در سمت چپ این تبلت اتصال برای صفحه کلید موجود است. 
تب اس 3 چهار اسپیکر دارد که دوتای آن ها در پایین و دوتای دیگر در بالای صفحه می باشند. با توجه به این اسپیکرهای چهارگانه صدای این تبلت بسیار بلند است. 
چیزی که عجیب است این است که سامسونگ دکمه خانه را روی تب اس3 نگاه داشته است. پس از این که این دکمه را در گلکسی اس8 حذف کرد عجیب است که این دکمه در تبلت پرچم دار سامسونگ بازگشته است.

گلکسی تب اس 8


دکمه خانه فیزیکی یک اسکنر اثر انگشت نیز هست. دو دکمه بازگشت و آخرین ها نیز موجود می باشند. این طراحی شاید بزرگ ترین نقطه ضعف تب اس3 است. این دکمه ها ظاهری قدیمی به تبلت داده اند. 
صفحه نمایش یک پانل آمولد بسیار عالی است که رنگ های بسیار خوب و کنتراست عالی دارد. این صفحه نمایش رزلوشن  2048px در 1536px دارد، در نتیجه تصاویر و متون بسیار تیز هستند (مشابه آیپد پرو)

کلکسی تب اس8


همه این قابلیت ها در قابی قرار گرفته است که تنها 6 میلی متر ضخامت دارد. 
در پشت تب اس3، یک دوربین 13 مگاپیکسلی وجود داد. این دوربین به خوبی دوربین گلکسی اس8 نیست اما بهتر از دوربین بسیاری از تبلت های اندروید است. دوربین جلو 5 مگاپیکسل است که بهتر از متوسط است.

گلکسی تب اس8

 

جای اثر انگشت روی قاب شیشه ای تبلت باقی می ماند اما اگر صفحه نمایش 130 دلاری را بخرید این مشکل حل می شود. 
این صفحه کلید به صورت مغناطیسی به تب اس3 متصل می شود. سپس شما می توانید تبلت خود را در حالت کار قرار دهید. البته نمی توانید زاویه آن را تنظیم کنید. 
اتصال تبلت و صفحه کلید بسیار محکم است. شما می توانید به راحتی تبلت را به همراه صفحه کلید بلند کنید چرا که اتصال آن جدا نمی شود، اما به راحتی با انگشت جدا می شود. 

گلکسی تب اس8


این صفحه کلید به اتصالگرهای اطراف تبلت متصل می شود، پس لازم نیست که نگران باتری صفحه کلید یا اتصال بلوتوث باشید. اما چیزی که آزار دهنده است این است که اگر تبلت را از حالت کار خارج کنید تبلت این موضوع را حس کرده و به صورت خودکار صفحه را خاموش می کند. در نتیجه تغییر از حالت کار به حالت تبلت کمی آزار دهنده است. 
کلید های صفحه کلید خوش دست هستند و خیلی زود به آن ها عادت می کنید. البته باید بدانید که این صفحه کلید بسیار کوچک است چرا که اندازه خود دستگاه تنها 9.7 اینچ است. 

صفحه کلید


اگر از صفحه کلید های کوچک خوشتان نمی آید از این دستگاه نیز خوشتان نخواهد آمد. اما این دستگاه عالی است. 
علاوه بر آن تب اس3 یک قلم نیز دارد. این قلم بسیار خوش دست است و سر آن 0.7 میلی متر قطر دارد. میزان سطح حساسیت این قلم 4069 است در نتیجه می توانید برای طراحی، تصویر سازی و یادداشت برداری از هرنوع اپلیکیشن استفاده کنید. 

قلم


پردازنده تب اس3 کوالکوم اسنپ دراگون 820، رم آن 4 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی آن 32 گیگابایت است، که این دستگاه را به دستگاهی قدرتمند تبدیل کرده است. همچنین باتری این دستگاه 6000 میلی آمپر بر ساعت است که می تواند کل روز دوام بیاورد. همچنین در کمتر از سه ساعت به طور کامل شارژ می شود. 
گلکسی تب اس3 سخت افزار بسیار عالی دارد. اما آیا نرم افزار آن هم به این خوبی است؟ 

نرم افزار

سیستم عامل این دستگاه اندروید 7.0 نوقا است اما ظاهر آن خیلی مشابه دیگر دستگاه های سامسونگ است. آیکون های اپلیکیشن رنگی و گرد هستند ( البته می توانید در تنظیمات آن ها را تغییر دهید) و در طراحی آن رنگ را همه جا می بینید. بعضی از آیکون های منو با متن عوض شده اند و اپلیکیشن های خاص سامسونگ نیز در آن دیده می شوند. 

رابط کاربری سامسونگ


بعضی از این اپلیکیشن ها شامل یک فایل اکسپلورر که مای فایلز ( My Files) می شود، یک مرورگر به نام اینترنت، حالت کودک، اپ استور مخصوص سامسونگ به نام گلکسی اپ ( Galaxy Apps)، سامسونگ فلو ( Samsung Flow)، پن یو آپ ( PEN.UP) و سامسونگ پلاس ( Samsung+) را نیز دارد. شاید از نظر خیلی ها این اپلیکیشن ها به درد نخور باشند. اما شما می توانید آن ها را حذف کرده و یا غیر فعال کنید. 

رابط کاربری سامسونگ


این تبلت همچنین فیلتر نور آبی دارد که به شما کمک می کند بهتر بخوابید. اسمارت استی ( Smart Stay) ( که زمانی که در حال نگاه کردن به صفحه نمایش هستید آن را روشن نگاه می دارد)، گیم لانچر ( Game Launcher) برای مدیریت بازی ها، گیم تولز ( Game Tools) برای تنظیمات بازی وقتی در حال بازی کردن هستید، اسمارت کپچر( Smart Capture) که گزینه های بهتری برای اسکرین شات به شما می دهد، مانند اسکرول کردن برای گرفتن اسکرین شات های بلند تر)  و غیره. 
شما حتی می توانید زوم صفحه نمایش، سایز فونت و نوع فونت را در تنظیمات تغییر دهید. 
تنظیمات شخصی سازی بسیار زیادی موجود است اما وقتی که تبلت خود را به صورتی در آوردید که دوست دارید، می توانید از آن لذت ببرید. اگر صفحه کلید اختیاری را بخرید می توانید با استفاده از کلید های فلش، منوها را بگردید. اگر از قلم استفاده می کنید می توانید به راحتی روی اسکرین شات ها یادداشت نویسی کنید. 
این قلم بسیار عالی است. چرا که نرم است و نوشتن با آن بسیار ساده است. حساسیت به فشار نیز طراحی کردن را بسیار جذاب و ساده می کند. به لطف قابلیت چندین پنجره می توانید در حالی که در حال دیدن یک ویدئو هستید در طرف دیگر صفحه چیزهایی بنویسید. 

آیا باید این تبلت را خرید؟ 

خیلی سخت است که بخواهید سانسونگ گلکسی تب اس3 را نقد کنید چرا که هیچ رقیبی ندارد. شرکت های سازنده اندروید از تبلت گذشته اند و تمرکز خود را روی گوشی های هوشمند گذاشته اند. در نتیجه گزینه های زیادی برای تبلت های 10 اینچی پیش روی شما نیست. 
با این حال این امر باعث نشده است که سامسونگ هم بیکار بنشیند. شاید این تبلت 550 دلاری کمی گران باشد اما یک قلم دارد که آن را بسیار بهتر از آیپد پرو می کند. 
البته نمره ای که ما به سامسونگ گلکسی تب اس3 می دهیم نه از ده است. اگر یک تبلت اندروید 10 اینچی می خواهید این بهترین گزینه پیش روی شماست. البته عالی نیست. گران است، دکمه های فیزیکی آن خوب نیستند و پر از اپلیکیشن های سامسونگ است. اما جدا از این موارد همه چیز در مورد این تبلت عالی است. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر