تولید حسگر 250 مگاپیکسلی دوربین توسط کانن

تولید حسگر 250 مگاپیکسلی دوربین توسط کانن

کانن یک حسگر دوربین جدید تولید کرده است که 250 میلیون پیکسل در یک سنسور جمع کرده و ضخامتی کمتر از 35 میلیمتر دارد. کانن گفته است عکسهایی که با این دوربین و حسگر گرفته می شود، به افراد توانایی خواندن حروف روی یک هواپیمای در حال پرواز در فاصله یازده مایلی را می دهد.


علاوه بر توانایی مشخص کردن جزئیات در فاصله بسیار زیاد، این حسگر می تواند ویدئوهایی را با وضوح بالا که تقریبا 30 برابر ویدئوهای 4K کنونی یا 125 برابر ویدئوهای فول اچ دی هستند، ضبط کند. کانن انگیزه خود از چنین وضوح بالایی را، اصلاح و بریدن عکسها بدون از دست دادن کیفیت آنها می داند.
حسگری با چنین قدرتی، به این زودی وارد گوشی های هوشمند نخواهد شد. کانن انتظار دارد که استفاده از این حسگر بیشتر در تجهیزات تخصصی نظارت، پیشگیری از جرم، ابزارهای اندازه گیری، تجهیزات صنعتی باشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر