آنچه باید در مورد روت کردن گوشی بدانید

آنچه باید در مورد روت کردن گوشی بدانید

در این مقاله آموزشی به هر آنچه که شما باید در خصوص روت کردن گوشی بدانید، پرداخته‌ایم. با فيسيت همراه باشيد.

بسیار از شما برای دسترسی و استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها و همچنین شخصی‌سازی هر‌چه بیشتر سیستم‌عامل اندرویدی گوشی خود، دست به روت کردن گوشی می‌زنید. در این مقاله آموزشی به هر آنچه که شما باید در خصوص روت کردن گوشی بدانید، پرداخته‌ایم.

در گام نخست از تعریف روت کردن گوشی شروع می‌کينم، به طور خلاصه روت کردن پروسه ای است که به کاربر اندروید اجازه می دهد تا کنترل همه جانبه دستگاه خود را در اختیار بگیرد. روت کردن در واقع شبیه پروسه جیل‌برک (jail break) کردن یک دستگاه اپل است. وقتی اندروید خود را روت کنید، می توانید تتنظیمات اپلیکیشن‌ها و سیستم اندروید را تغییر دهید و اپلیکیشن‌های ویژه‌ای را نصب کنید.

وقتی شما گوشی خود را روت می‌کنید می‌توانید اقدام به حذف اپلیکیشن‌هایی کنید که به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه شما نصب شده است که این کار کمک به افزایش حافظه گوشی شما می‌کند. روت کردن امکان استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها را به شما می‌دهد، مثلاً می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که باعث صرفه‌جویی در عمر باتری شما و همچنین افزایش سرعت گوشی شما می‌شوند.

روت کردن گوشی معایب زیادی دارد، چرا که امنیت سیستم‌عامل شما را پایین می‌آورد. روت کردن گوشی در کل محدودیت‌های امنیتی را که اندروید در نظر گرفته را از بین می برد در این شرایط کرم‌های امنیتی، ویروس‌ها، نرم افزارهای سرقت اطلاعات و تروجان‌ها راحت‌تر می‌توانند به اندروید روت شده حمله کنند. در حقیقت این کار سیستم‌عامل گوشی شما را بسیار آسیب‌پذیر می‌کند.

نکته دیگر که باید در هنگام روت کردن گوشی به آن دقت کرد، دقت و احتیاط در انجام این کار است، نباید فراموش کنید که روت کردن گوشی، گارانتی گوشی را از بین می‌برد، پس باید پیش از آن جانب احتیاط را نگه دارید و در زمان روت کردن توجه لازم و کافی را به کاری که انجام می دهید، داشته باشید.

ما در ادامه این مقاله آموزشی می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا نیاز به روت کردن گوشی اندروید نیست.

امروزه گوشی‌هایی که تولید می‌شوند، قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی دارند که با استفاده از آنها می‌توانید، اقدام به روت کردن گوشی خود نکنید. اکنون شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های زیادی برای تهیه نسخه پشتیبانی از سیستم‌عامل خود بدون نیاز به روت کردن گوشی، استفاده نمایید. اپلیکیشن‌های زیادی هم برای بهینه‌سازی مصرف باتری گوشی شما و همچنین افزایش سرعت گوشی هم طراحی شده است که هیچ‌یک نیاز به روت کردن گوشی ندارد. درست است که این اپلیکیشن‌ها کارایی اپلیکیشن‌هایی که نیاز به روت بودن دستگاه دارند، را ندارند ولی بسیار شرایط را بهتر کردند. یکی از انگیزه‌های اصلی برای روت کردن گوشی اندرویدی، قابلیت استفاده از کاستوم‌رام است. اندرویدی‌ها نمی‌توانند از مزایای کاستوم‌رام چشم‌پوشی کنند.

امروزه با استفاده از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید و طراحی اپلیکیشن‌های جدید، کاربران کمتر اقدام به روت کردن دستگاه اندرویدی خود می‌کنند، در حقیقت این کار نسبت به گذشته ضرورت کمتری پیدا کرده است. شاید با توجه به تغییرات اخیر تنها دلیل روت کردن گوشی اندرویدی، امکان استفاده از مزایا و قابلیت‌های کاستوم‌رام است. ما به هیچ‌عنوان روت کردن گوشی را به کاربران توصیه نمی‌کند چرا که امنیت سیستم‌عامل گوشی شما بسیار کم می‌شود.

اگر گوشی خود را روت کرده‌اید، دلایل انجام این کار را برای ما به اشتراک بگذارید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر