معرفی اقدامات امنیتی لازم، زمانی که لپ‌تاپ‌تان به دست غریبه‌ها می‌افتد

معرفی اقدامات امنیتی لازم، زمانی که لپ‌تاپ‌تان به دست غریبه‌ها می‌افتد

معمولاً همه ما در لپ‌تاپ خود فایل‌ها و اطلاعات بسیار مهمی ذخیره کرده‌ایم و به هیچ عنوان نمی‌خواهیم افراد ناشناس به آنها دسترسی پیدا کنند. ولی اگر لپ‌تاپ شما به سرقت برود و یا در بازجویی آن را از شما بگیرند و پس از مدتی آن را به شما باز گردانند و یا در فضاهای عمومی مثل سالن جلسه و یا کتابخانه نشسته‌اید و به هر دلیلی مدتی از لپ‌تاپ خود دور شده‌اید و در این مدت ممکن است کسی از لپ‌تاپ شما استفاده کند و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند چه باید بکنید؟ در این مقاله آموزشی اقدامات لازم امنیتی را به شما آموزش می‌دهیم.

 نکته مهم و قابل توجه که باید همیشه به آن توجه داشته باشید این است که برای لپ‌تاپ خود رمز‌عبور تعریف کنید تا افراد غریبه امکان دسترسی به آن را نداشته باشند.

 در گام نخست اگر لپ‌تاپ شما به سرقت رفت و دیگر به آن دسترسی پیدا نکردید در اولین فرصت رمزعبور کلیه شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌هایی را که از طریق آن لپ‌تاپ لاگ‌این کرد‌ه‌اید  تغییر دهید کنید و همچنین اگر فایل‌هایی را در فضاهای ابری نگه‌داری می‌کردید و از طریق لپ‌تاپ به آن‌ها دسترسی داشتید، ابتدا پسورد حساب‌های فضاهای ابری را عوض کنید و پس از آن فایل‌ها را رمزگذاری و در فضاهای ابری ذخیره کنید.

 اگر لپ‌تاپ شما را در بازجویی گرفتند و پس از مدتی به شما بازگرداندند و یا به هر طریقی مشکوک شدید که کسی هنگامی که شما حواستان نبوده به لپ‌تاپ شما دسترسی پیدا کرده است و اگر نگران امنیت سیستم خود و به سرقت رفتن اطلاعات و فایل‌های خود هستید، حتماً این اقدامات امنیتی را در اسرع وقت اعمال کنید:

  •  ویندوز سیستم خود را حتماً عوض کنید. پس از دریافت سیستم ویندوز جدید نصب کنید و پس از نصب آن را به‌روزرسانی کنید.
  •  فایروال و آنتی‌ویروس مناسب و امن را بر روی سیستم خود نصب کنید. فایروال و آنتی‌ویروس می‌تواند جلوی برخی از تهدیدات در دنیای مجازی را بگیرد.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر