گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کنید

گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کنید

به هفت روش می توانید به راحتی گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کنید.

گوشی هوشمند شما یک کامپیوتر دسکتاپ است که همیشه در جیب شما قرار دارد. 

فرض کنید که لپ تاپ خود را در محل کار خود جا گذاشته اید و حال باید یک ایمیل خیلی مهم برای رئیس خود بفرستید. درضمن در تعطیلات هستید و تازه به هتل خود رسیده اید. 
چکار باید بکنید؟ 
اگر اسناد شما در فضای ابری ذخیره شده اند می توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود این کار را انجام دهید، البته نه به عنوان گوشی هوشمند، بلکه به عنوان کامپیوتر شخصی. فقط کافی است که آن را به تلویزیون هتل خود متصل کنید، گزارشتان را بنویسید، آن را ایمیل کنید و از تعطیلات خود لذت ببرید. 

گوشی هوشمند


اما آیا به این سادگی است؟ بله هست. گوشی هوشمند شما این قابلیت را دارد که به یک کامپیوتر دسکتاپ تبدیل شود. اندروید، ویندوز 10 موبایل و اوبونتو تاچ، رابط کاربری دسکتاپ برای مواقعی که با HDMI متصل می شوید دارند. به تنها چیزی که نیاز دارید یک صفحه کلید و موس است. 

چرا خوب است از گوشی هوشمند استفاده کنیم؟ 

داشتن یک کامپیوتر جیبی شبیه به رویاست. متأسفانه جیب ما حتی برای اولترابوکها هم کوچک است. اما گوشی های هوشمند به اندازه ی کافی کوچک هستند. 
گرچه شاید این بهترین راه نباشد، اما در مواقع اضطراری از گوشی های هوشمند می توان به عنوان کامپیوتر شخصی استفاده کرد. محدودیت های صفحه کوچک یک مشکل نیست: HDMI وایرلس مشکل را حل کرده است. شما همچنین می توانید از صفحه کلید و موس بلوتوثی استفاده کنید. 
اما مهم ترین موضوع رابط کاربری دسکتاپ است. وقتی که گوشی خود را به یک تلویزیون متصل کردید دیگر لازم نیست که از رابط کاربری کنونی گوشی خود استفاده کنید. در عوض یک دسکتاپ قدیمی و آشنا می بینید. 

شما به یک رسیور HDMI وایرلس نیاز دارید

برای استفاده از حالت دسکتاپ گوشی های هوشمند مختلف،  شما به یک رسیور HDMI وایرلس نیاز دارید. گزینه ای که انتخاب می کنید به سیستم عامل گوشی هوشمند شما بستگی دارد. بعضی از دانگل های HDMI وایرلس پروتکل های وایرلس مختلفی را پشتیبانی می کنند اما بقیه مخصوص به یک پروتکل خاص هستند. 

لینوکس


اول از همه باید تحقیق کنید ببینید کدام یک به درد شما می خورد. 
همچنین می توانید از یک صفحه کلید و موس نیز استفاده کنید. اگر بلوتوث کار نکرد می توانید از USB On-the-Go استفاده کنید. 

با اوبونتو تاچ یک کامپیوتر لینوکس در جیب خود داشته باشید 

دستگاه های اوبونتو تاچ سیستمی همگرا دارند که با توجه به اندازه صفحه نمایش، رابط های کاربری مختلفی را فعال می کنند. برای مثال نسخه اوبونتو تاچ گوشی های هوشمند فشرده است در حالی که نسخه تبلت کمی سنگین تر است. 
وقتی که گوشی از طریق HDMI به یک تلویزیون متصل است رابط کاربری به اوبونتو یونیتی دسکتاپ تبدیل می شود. سیستم عامل به صورت از پیش نصب شده با ابزارهای مختلفی از جمله لیبرآفیس ارائه می شود. داشتن گوشی هوشمندی که هر وقت بخواهید از آن می توانید به عنوان کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید شبیه به یک رویاست. 
با این حال اوبونتو تاچ از استاندارد توسعه گران خارج شده است. در نتیجه در حالی که این دستگاه هنوز کار می کند گسترش داده نمی شود. 

سیستم عامل ویندوز 10 فون به کامپیوتر تبدیل می شود 

کونتینوم نامی است که روی رابط کاربری صفحه نمایش محور ِمایکروسافت گذاشته شده است و در ابتدا برای این هدف استفاده می شد که تعیین کند که یک صفحه نمایش لمسی چقدر با یک صفحه نمایش استاندارد متفاوت است. این تکنولوژی همچنین تکنولوژی است که دستگاه ویندوز 10 موبایل را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل می کند. 
وقتی که آن را توسط میراکست متصل کردید، کونتینوم به شما اجازه می دهد از گوشی خود مانند یک کامپیوتر شخصی استفاده کنید و به اپلیکیشن های نصب شده روی آن مانند مایکروسافت آفیس دسترسی داشته شاید. شما همچنین می توانید از گوشی خود مانند حالت عادی استفاده کنید، با آن تماس بگیرید، پیام بفرستید و غیره. در حالی که مایکروسافت یک پایه گران قیمت برای صفحه نمایش، صفحه کلید و موس ساخته است، لزوماٌ نیازی نیست که از آن ها استفاده کنید. نه تنها می توانید از صفحه کلید روی صفحه نمایش استفاده کنید بلکه می توانید از پد لمسی نیز استفاده کنید. 
برای انعطاف پذیری بیشتر، دستگاه ویندوز 10 موبایل را می توانید به یک کامپیوتر ویندوز 10 متصل کنید و به همان روش از آن استفاده کنید. در حال حاضر سه نوع مدل گوشی با کونتینوم موجود است: الیت 3، لومیا 950 و لومیا  950 XL. 

بزرگ ترین سیستم عامل موبایل به عنوان یک دسکتاپ 

در سال 2016 اندروید پر استفاده ترین سیستم عامل دنیا معرفی شد و جای ویندوز را گرفت. 
در حالی که گوگل و پروژه منبع باز اندروید هنوز اعلام نکرده اند که قصد دارند از کانونیکال و مایکروسافت در ساخت یک رابط کاربری دسکتاپ برای گوشی های هوشمند خود استفاده کنند اما بقیه در حال ساخت یک محصول برای این کار هستند. 
معروف ترین آن ها سیستم عامل مارو است. یک محصول اندرویدی که در حال حاضر فقط روی مدل های نکسوس 5 و نکسوس 7 ساخت سال 2013 اجرا می شوند. وقتی که آن را نصب کردید یک نسخه لینوکس دبیان با یک دسکتاپ Xfce را می بینید که می توانید از آن به عنوان کامپیوتر دسکتاپ خود استفاده کنید. 
سیستم عامل مارو تنها گزینه برای دستگاه های اندرویدی نیست. دو اپلیکیشن دیگر نیز می توانید در گوگل پلی پیدا کنید: 
•    Leena Desktop UI – که اصولاٌ یک لانچر با تم دسکتاپ برای اندروید است. 
•    Sentio Desktop- که قبلاٌ به سیستم عامل اندرومیوم معروف بود. خودش به تنهایی به خوبی کار می کند اما از سخت افزار اضافی سوپربوک نیز بهره می گیرد و ترکیبی از لپ تاپ/ داک است که از گوشی هوشمند شما به عنوان مغز استفاده می کند. 


گزینه ارزان قیمت: اندروید+ کروم کست 

اگر همه ی گزینه های بالا به نظر گران ، سخت و یا هردو هستند می توانید از یک گزینه ساده استفاده کنید. اگر یک صفحه کلید و یک کروم کست دارید می توانید از آن ها استفاده کنید. 

chromecast


در نتیجه زمان زیادی برای بارگذاری اسنادی که لازم دارید نیاز نیست، یک صفحه کلید را متصل کرده ( چه بلوتوث و یا یو اس بی هر دو خوب هستند) و با استفاده از کروم کست صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید. کروم کست که توسط گوگل ساخته شده است یک تکنولوژی پخش زنده وایرلس HDMI است که با میراکست متفاوت است. 

آیا به یک دسکتاپ نیاز دارید؟ 

ما به روش هایی نگاه انداختیم که به رابط کاربری دسکتاپ نیاز دارند ( البته به جز اندروید). هم اکنون گوشی شما یک سیستم عامل دارد و احتمالاٌ موس را نیز پشتیبانی می کند. 
به تنها چیزهایی که نیاز دارید یک کابل اتصال مناسب یا سخت افزار وایرلس، موس و صفحه کلید و یک پایه برای گوشی و اپلیکیشن های مناسب برای افزایش بهره وری شما هستند. 

چرا از گوشی هوشمند خود به عنوان یک کامپیوتر شخصی استفاده نمی کنید؟ 

در حالی که سیستم عامل های بسیار زیادی وجود دارند که می توان آن ها را به کامپیوتر تبدیل کرد عجیب است که فقط تعداد کمی از این قابلیت استفاده می کنند. آیا مشکل از HDMI است یا نداشتن یک صفحه کلید؟ 
هرچه که هست این روش برای مواقعی که به کامپیوتر خود دسترسی ندارید ایده ای بسیار خوب است. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Mostafa

شنبه, 24 تیر 1396

این جملتون اشتباهه:
در سال 2016 مایکروسافت پر استفاده ترین سیستم عامل دنیا معرفی شد و جای ویندوز را گرفت.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ

ثبت نظر