مروری بر لپ تاپ LG Gram 2017

مروری بر لپ تاپ LG Gram 2017

هرآنچه باید درمورد لپ تاپ گرم ال جی بدانید.

 

لپ تاپ گرم ال جی 15 اینچی بسیار سبک وزن است.

در لوازم الکترونیکی قابل حمل معمولاٌ اندازه صفحه قربانی وزن و اندازه دستگاه می شود. اما ال جی با لپ تاپ گرم 13.3 اینچی خود نشان داد که می توان صفحه ای بزرگ تر را در بدنه ای کوچک جا داد که در عین حال تاثیر منفی در طول عمر باتری و عملکرد دستگاه نداشته باشد.   

مدل های گرم 2017 در اندازه های 13.3، 14 و 15.6 اینچی موجود هستند. هزینه آن ها از هزار دلار ( سه میلیون و سیصد هزار تومان) برای مدل های غیر لمسی 13.3 اینچی شروع شده و تا هزار و پانصد دلار ( چهار میلیون و هشتصد هزار تومان) برای نسخه 15.6 اینچی با صفحه نمایش فول اچ دی آی پی اس و پردازنده اینتل Core i7-7500U، 16 گیگابایت حافظه و 512 گیگابایت درایو حالت جامد است. 

هزینه این لپ تاپ با وجود همه این قابلیت ها در لپ تاپی به وزن 1080 گرم و ضخامت 15.5 میلی متر، کاملاٌ منطقی است. بزرگ ترین نقطه قوت این لپ تاپ صفحه بزرگ تر در بدنه ای سبکتر و کوچکتر است. 

مشخصات ال جی گرم:

• قیمت: 4,800,000 تومان

• اندازه تصویر/رزلونش: 15 اینچ، صفحه نمایش لمسی 1,920x1,080

• سی پی یو: GHz Intel Core i7-7500U2.7

• حافظه : GB DDR4 SDRAM 2,133MHz16

• گرافیک:128 MB dedicated Intel HD Graphics 620

• فضای ذخیره سازی: GB SSD512

• شبکه: 802.11ac wireless, Bluetooth 4.2

• سیستم عامل: ویندوز 10 هوم ( 64 بیتی)

البته با این که این لپ تاپ بسیار سبک است اما حس عجیبی به شما می دهد. بدنه آلیاژ منیزیم استحکامی که در بدنه های آلومینومی موجود بود را ندارداما آنقدر مستحکم هست که بتوانید آن را با خود به هرجا که می روید ببرید و نگران شکستن آن نباشید. 

با وجود این که وزن کم گرم همه را تحت تاثیر قرار می دهد اما ظاهر لپ تاپ خیلی هم منحصر به فرد نیست. بدنه این لپ تاپ نقره ای تیره است و تنها لوگو ال جی روی درپوش و زیر صفحه نمایش دیده می شود. 

 

بزرگتر همیشه بهتر نیست

 

گرم 15 تنها نسخه بزرگتری از گرم 13 است. در نتیجه مشکلاتی که در نسخه 13.3 اینچی بود در نسخه 15.6 اینچی نیز یافت می شود. برای مثال گرم 15 مانند گرم 13 یک قاب نازک اطراف صفحه نمایش دارد که عالی است چرا که وقتی که به سر لپ تاپ نگاه می کنید چیزی جز صفحه نمایش نمی بینید. البته این موضوع باعث شده که ال جی وب کم را به لولای صفحه نمایش منتقل کند در نتیجه به طور مستقیم از دماغ شما تصویر برداری می کند! درضمن این دوربین آنقدر پایین است که اگر بخواهید کل صورت شما در تصویر باشد باید آن را نود درجه بچرخانید.

همانطور که از شرکتی که تلوزیون و صفحه نمایش می سازد انتظار می رود صفحه نمایش گرم خیلی خوب است. کیفیت آن بسیار بالاست، رنگ ها خیلی زنده هستند و از زاویه های اطراف نیز می توان صفحه را به خوبی دید. البته صفحه زیادی روشن است و شاید نور صفحه نمایش کمی برایتان آزار دهنده باشد. ال جی همچنین دارای حالتی برای خواندن است که نور آبی را کاهش می دهد. 

دیدن تلوزیون و فیلم روی این لپ تاپ تجربه بسیار خوبی است اما اسپیکرهای آن برای گوش دادن به موسیقی اصلاٌ مناسب نیستند. البته لپ تاپ های با این ضخامت بسیار کمی یافت می شوند که اسپیکرهای خوبی داشته باشند. ال جی قابلیت هدفون DTS را در این لپ تاپ قرار داده که کیفیت صدا را در هدفون و میکروفون ارتقا می دهد. دیگر درگاه های این لپ تاپ شامل دو درگاه یو اس بی 3.0 ( تایپ-آ)، یک درگاه کارت میکرو اس دی، درگاه اچ دی ام آی و یک درگاه یو اس بی 3.0 تایپ سی است که امکان انتقال سریع دیتا و اترنت را از طریق یک آداپتور فراهم می کند. 

یک نقطه منفی دیگر درمورد گرم 13 کلیدهای صفحه کلید است. اگر از افرادی هستید که خیلی محکم کلیدها را فشار می دهند این لپ تاپ به درد شما نمی خورد. درضمن همه کلیدها بزرگ هستند، به جز اینتر و بک اسپیس که زیادی کوچک هستند. 

پد لمسی خیلی خوب کار می کند و نرم افزار آن امکان حرکات چند لمسی را فراهم می کند. اما چیزی که عجیب است این است که ال جی قابلیت خواندن اثر انگشت را فراموش کرده است. 

 

طول عمر باتری بسیار خوب

 

با پردازنده اینتل  Core i7-7500U نسل هفتم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و گرافیک 620 اینتل اچ دی می توانید کارهایی که با کامپیوترهای معمولی انجام می شود، مانند پردازش کلمه، مرور وب و ایمیل را انجام دهید. حتی اگر صدها تب در گوگل کروم و چند اپلیکیشن باز کنید کامپیوتر شما از کار نمی افتد. پخش آنلاین موزیک و ویدئو نیز مشکل ساز نیست اما اگر قصد ویرایش تصاویر و ویدئو به صورت حرفه ای دارید این لپ تاپ برای شما مناسب نیست. 

طول عمل باتری آن مانند گرم 13.3 اینچی به 11.5 ساعت نمی رسد اما ناامید کننده هم نیست. در آزمایشی که ما انجام دادیم گرم تا نه ساعت و چهل و دو دقیقه دوام آورد. با نور صفحه در حالت 50 درصد و شارژ کامل این دستگاه یک روز کامل دوام می آورد. 

 

یادتان می رود که در کیفتان است

 

می توان گفت که بهترین چیز درمورد ال جی گرم 15 وزن آن است. لپ تاپ سبک وزن 15.6 اینچی بسیار کم یاب هستند، اما لپ تاپی که کم تر از یک کیلوگرم وزن داشته باشد واقعاٌ منحصر به فرد است. اگر یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ می خواهید که بتوانید هرروز آن را به خود حمل کنید ( با صفحه کلید و اسپیکر بد و جای وبکم آن مشکل ندارید) گرم 15 لپ تاپ مناسب شماست. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر