Nintendo N64 دوباره تولید خواهد شد

Nintendo N64 دوباره تولید خواهد شد

شواهد نشان می دهد که شرکت نینتندو قصد تولید دوباره N64 را دارد.

 

شرکت نینتندو کنسول های کلاسیک خود را بازسازی می کند.

پس از موفقیت نسخه کلاسیک NES در سال پیش خیلی عجیب نیست که ببینیم این شرکت روند سال پیش را دوباره طی کند. اما به نظر می رسد که این شرکت هدف های بزرگ تری نیز دارد.  
طبق گفته وبسایت خبری بیزینس اینسایدر، شرکت نینتندو قصد دارد در یک نمایشگاه اروپایی کنترلگر N64 را معرفی کند. با این که شاید این خبر خیلی مهم به نظر نرسد اما المان های طراحی در تصویری که این شرکت منتشر کرده است مشابه کنترلگر کنسول نسخه کلاسیک NES است. همه شواهد نشان می دهد که شرکت نینتندو در حال ساخت گونه ای از N64 است و یا شاید در قدم های اول ساخت این کنسول به سر می برد. 

N64


اما اگر حدس ما هم درست باشد و این شرکت در حال ساخت N64 کلاسیک باشد، به چند دلیل این آخرین کنسول کلاسیک خواهد بود. 
سایز بازی های NES : هشت مگابایت تا یک مگابایت. معمولاٌ حدود 128 تا 284 کیلوبایت. 
اندازه بازی های SNES: دوست و پنجاه و شش کیلوبایت تا شش مگابایت. معمولاٌ حدود 4 کیلوبایت. 
اندازه بازی های N64: دوازده مگابایت تا شصت و چهار مگابایت. معمولاٌ حدود 32 مگابایت. 
همه این کنسول ها، حتی N64، با استانداردهای جدید کوچک هستند. حتی اگر یک بازی N64 حجمش 64 مگابایت باشد ( فقط چندتا از بازی ها انقدر حجم داشتند)، شما می توانستید شصت و چهار بازی N64 را در یک فلش درایو چهار گیگابایتی جا دهید. نینتندو آنقدر بازی برای کنسول های کلاسیک خود منتشر نکرده است. حال به قابلیت های ذخیره سازی یک فلش NAND خیلی کوچک فکر کنید. با توجه به سرعت NAND مدرن نسبت به نمونه ای که در زمان N64 موجود بود، دیگر لازم نیست نینتندو ذره ای از سرعت بارگذاری را که باعث شد N64 از پلی استیشن محبوب تر شود کم کند. 
نینتندو گیم کیوب (Game Cube): مینی دی وی دی با 1.5 گیگابایت فضای ذخیره سازی.حداقل بعضی از بازی ها بین 1.3 تا 1.4 گیگابایت حجم دارند. 
این اندازه اوضاع را برای شرکتی که قصد ساخت کنسول های کلاسیک دارد تغییر می دهد. چرا که یک فلش چهار گیگابایتی دیگر کافی نیست. شما می توانید 16000 بازی NES  ( در اندازه 256 کیلوبایت) 1024 بازی SNES، 64 بازی N64 یا فقط دو بازی گیم کیوب را روی یک فلش 4 گیگابایتی جا دهید. درحالی که فلش NAND خیلی گران نیست،  با در نظر گرفتن 512 مگابایت فضای ذخیره سازی که برای مصارف دیگر یا ذخیره بازی استفاده شود نیازمند 32 گیگابایت فلش NAND است.اگر شرکت نینتندو قصد ساخت Wii و Wii U را داشته باشد تنها مشکل را بزرگ تر می کند. 
در نتیجه انتظار می رود که N64 آخرین کنسول کلاسیک باشد. کسی چه می داند؟ شاید وقتی که NAND سه بعدی به اندازه کافی موفق شود و هزینه ها پایین بیاید نینتندو Wii/Wii U را بازسازی کند. امیدواریم که اگر این کار را کرد همه بتوانند به این کنسول دسترسی داشته باشند. 
از طرف دیگر این احتمال می رود که نینتندو خط تولید گیم بوی را دوباره راه اندازی کند. به جای ساخت چندین دستگاه این شرکت می تواند Game Boy Advanced را ساخته و تعداد زیادی بازی برای آن بسازد. نینتندو لوازم جانبی برای گیم کیوب ساخته که به گیمرها اجازه می دهد گیم بوی، گیم بوی کالر و گیم بوی ادونسد را روی یک سخت افزار بازی کنند. 
یک دستگاه کلاسیک با قابلیت های یک کنسول مدرن، طول عمر باتری بیشتر، چراغ پشتی و کیفیت بهتر چیزی است که بسیاری از ما می خواهیم. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر