مایکروسافت مانع از به روز رسانی بعضی کامپیوترهای اینتل می شود

مایکروسافت مانع از به روز رسانی بعضی کامپیوترهای اینتل می شود

کامپیوترهایی که پردازنده Intel Clover Trail Atom دارند قادر نخواهند بود آپدیت کریتور را نصب کنند.

کامپیوترهایی که پردازنده اینتل اتم دارند نمی توانند به روز رسانی های جدید ویندوز را دریافت کنند.

 

اگر دستگاهی دارید که پردازنده آن Clover Trail Atom است، به جز به روز رسانی سالانه ویندوز10 (Windows 10 Anniversary Update) قادر نخواهید بود ویندوز خود را به روز رسانی کنید. دلیل این اتفاق این است که مایکروسافت مانع از اجرای به روز رسانی آپدیت کریتور ویندوز10 روی این کامپیوترها می شود. 
در گذشته شما می توانستید روی هر کامپیوتر قدیمی، هر سیستم عاملی را نصب کنید و تنها سرعت آن پایین می آمد. اما با آمدن ویندوز10، مایکروسافت محدودیت هایی در مورد این که سخت افزارهای قدیمی چه چیزهایی را می توانند اجرا کنند ایجاد کرده است و پردازنده های اتم اولین کامپیوترها هستند که این محدودیت روی آن ها اجرا می شود. 

تا ابد با به روز رسانی سالانه


مایکروسافت این محدودیت را با آپدیت کریتور شروع کرده است. در حالی که بیشتر مردم بدون مشکل این به روز رسانی را انجام داده اند اما افرادی که دستگاه با پردازنده اینتل کلاور تریل اتم ( Intel Clover Trail Atom) دارند دریافتند که کامپیوترهای آن ها پشتیبانی نمی شوند، با این که این دستگاه ها فقط چند سال قدیمی تر هستند. 
این کاربران سازگاری دستگاه خود را چک کرده و سه گیگابایت فایل برای آماده سازی آپدیت کریتور دانلود کرده اند. با این حال، نصب صورت نمی گیرد و کاربران پیامی دریافت می کنند که می گوید " ویندوز 10 دیگر روی این کامپیوتر پشتیبانی نمی شود. این اپلیکیشن را حذف کنید، چرا که با ویندوز10 سازگار نیست." 

 چون اینتل دیگر این دستگاه ها را پشتیبانی نکرده و درایورهای آن ها را به روز رسانی نمی کند مایکروسافت آن ها را برای مقابله با آپدیت کریتور ویندوز 10 ناتوان در نظر گرفته است. در نتیجه این دستگاه فقط به روز رسانی سالانه ویندوز 10 را که در سال 2016 منتشر شد دریافت کرده است. 
مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرده است که: 
" این پردازنده ها نیازمند پشتیبانی سخت افزار اضافی هستند تا بتوانند در برابر آخرین به روز رسانی ویندوز 10، آپدیت کریتور ویندوز 10 درست عمل کنند. اما این سیستم ها دیگر توسط اینتل پشتیبانی نمی شوند و بدون پشتیبانی درایور لازم نمی توانند بدون آسیب آپدیت کریتور ویدوز 10 را اجرا کنند."
خبر خوب اینجاست که مایکروسافت کاربران این سیستم ها را تنها نمی گذارد. درعوض این شرکت امکان پشتیبانی را تا سال 2023 برای هرکسی که کامپیوتر کلاور تریل اتم دارد گسترش می دهد. پشتیبانی به روز رسانی سالانه تا پایان سال 2018 پایان می یابد، اما در حالی که این دستگاه ها معمولاٌ با ویندوز 8 و 8.1 منتشر شده اند در حال حاضر پشتیبانی خواهند شد. 

آیا باید مایکروسافت را مقصر دانست یا از آن ها تشکر کرد؟ 


از اطلاع ندادن گرفته تا دانلود سه گیگابایت فایل اضافی، مایکروسافت را باید کمی مقصر دانست. با این حال باید از آن ها به خاطر گسترش پشتیبانی برای به روز رسانی سالانه ویندوز 10 برای حل این مشکل تشکر کرد. اما کاربرانی که درگیر این مشکل شده اند از این که با یک نسخه قدیمی ویندوز10 گرفتار شده اند حسابی ناراحت هستند. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر