مایکروسافت: به کسانی که باگ های ویندوز10 را بیابند جایزه می دهیم!

مایکروسافت: به کسانی که باگ های ویندوز10 را بیابند جایزه می دهیم!

مایکروسافت اعلام کرده که به کسانی که باگ های ویندوز10 را بیابند تا 25000 دلار جایزه می دهد.

مایکروسافت: باگ پیدا کنید، جایزه بگیرید!

 

مایکروسافت برنامه جدیدی را راه اندازه کرده که به کاربرانی که باگ های محصولاتش را بیابند جایزه می دهد. مایکروسافت این برنامه را «برنامه جایزه ویندوز» (Windows Bounty Program) نامیده است. این شرکت اعلام کرده که اگر اولین کسی باشید که باگ های ویندوز 10 یا دیگر محصولات مایکروسافت را میابد 250 هزار دلار جایزه می گیرید. 
هیچ شرکتی بدون ایراد نیست و هر نرم افزاری ممکن است باگ داشته باشد. به همین دلیل برنامه جایزه ویندوز و یا برنامه های دیگر «جایزه در ازای یافتن باگ» زیادی در دنیا وجود دارد. در اصل هدف مایکروسافت این است که محققان امنیتی به امید دریافت جایزه همه تلاش خود را برای یافتن باگ ها به کار گیرند. 

مایکروسافت در جست و جوی باگ ها


تمرکز این برنامه روی باگ های Hyper-V در ویندوز10 یا ویندوز سرور و همچنین مایکروسافت اج و ویندوز دیفندر است که همه مبتنی بر ساختار ویندوز10 اینسایدر هستند. 
مایکروسافت تا به حال تا 100 هزار دلار برای یافتن باگ در ویندوز8 جایزه داده، اما حال میزان جایزه را تا 250 هزار دلار افزایش داده است. اما لازم به ذکر است که این میزان جایزه برای باگ های خیلی مهم پرداخت می شود و مایکروسافت برای یافتن باگ های دیگر، با توجه به میزان اهمیت آن ها از 500 دلار به بالا جایزه می دهد. 

 

آیا شما هم یک جایزه بگیر هستید؟


حقیقت این است که این برنامه برای افراد عادی ساخته نشده است، بلکه مانند برنامه های جایزه ای دیگر هدف آن محققان امنیتی حرفه ای است که کارشان جایزه بگیر بودن است که شغل خوبی برای کسانی است که در این زمینه تخصص دارند. اگر شما هم در این زمینه تخصص دارید شاید بتوانید در آینده یک «هکر سفید» شوید. 

آیا شما به صورت روزانه از محصولات مایکروسافت استفاده می کنید؟ آیا تا به حال در محصولات آن ها به باگ برخورده اید؟ آن را به مایکروسافت اعلام کرده اید؟ آیا فکر می کنید که می توانید از این راه کسب درآمد کنید؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر