Pinterest می‌خواهد جای پای خود را به عنوان یک موتور جستجوی تصویری باز کند

Pinterest می‌خواهد جای پای خود را به عنوان یک موتور جستجوی تصویری باز کند

اکنون Lens و ابزار جستجو تبدیل به مرکز توجه در موبایل شده‌اند.

پینترست می‌خواهد با تغییر در کاربری خود و استفاده از ویژگی لنز، به یک موتور جستجوی تصویری تبدیل شود.

پینترست ممکن است کار خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی شروع کرده باشد، اما اکنون به سرعت در حال تبدیل به یک قلمروی مجزا در زمینه موتور جستجو است. این هفته، این سایت اعلام کرد که در حال انتقال ویژگی‌های "لنز" و "جستجو" به یک فضای برجسته‌تر در اپلیکیشن موبایل خود است.

لنز یک ابزار جستجوی تصویری است که اوایل امسال برای کاربران ایالات متحده منتشر شد. این ویژگی از لحاظ عملی معادل یک جستجوی تصویری است. برای مثال، کاربران می‌توانند از یک شیء عکس بگیرند و با استفاده از ویژگی لنز در این اپلیکیشن، فرضاً کلمه "میز" را با صدای بلند بگویند، سپس این موتور جستجوی باهوش، پین‌ها و تصاویر جالب و موارد مشابه به کلمه ای که جستجو شده را به کاربر ارائه می‌دهد.در واقع، در این قابلیت دیگر نیاز به تایپ کلمه نیست و جستجو تنها با استفاده از تصویر یک شیء و فرمان صوتی مرتبط با آن انجام می گیرد. پینترست به طور مداوم ویژگی‌های لنز و دقت آن را آپدیت می‌کند.

هر چه کاربران بیشتر و بیشتر از ویژگی‌های جستجوی پینترست روی موبایل استفاده کنند، این کمپانی هم تمایل بیشتری پیدا می‌کند که این ویژگی‌ها را به مرکز توجه در این اپلیکیشن تبدیل کند. کمپانی سازنده پینترست می‌گوید که 85 درصد همه جستجوهای انجام شده، که هم مبتنی بر متن و هم به صورت تصویری و به وسیله قابلیت لنز بوده‌اند، در یک دستگاه موبایل اتفاق افتاده‌اند. در نتیجه به علت مصرف بالای حجم اینترنت در چنین اپلیکیشن هایی، این امر می‌تواند مقدار قابل توجهی از ترافیک دستگاه موبایل را استفاده کند.

این کمپانی همچنین تغییراتی را در feed خانگی خود ایجاد کرده است. بدین صورت که باید پین‌های تکراری کمتری در فید خود ببینید و موارد توصیه شده به شما (یا recommendation ها)، در زمان استفاده از اپلیکیشن آپدیت خواهند شد، که این امر باعث می‌شود آخرین پین‌ها و جستجوهای انجام شده توسط شما در نظر گرفته شوند. این ویژگی‌های اضافه شده اکنون در اپلیکیشن آی‌اواس در دسترس هستند و به زودی برای اندروید هم آماده خواهند شد.

 

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: engadget

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر