تصاویری از کارت گرافیک جدید GTX 980Ti Lightningتولید کمپانی MSIارائه شده است.

تصاویری از کارت گرافیک جدید GTX 980Ti Lightningتولید کمپانی MSIارائه شده است.

تصاویری از کارت گرافیک جدید GTX 980Ti Lightningتولید کمپانی MSIارائه شده است.

 


پیش از عرضه‌ی این کارت گرافیک به بازار عمومی، تصاویری از این کارت به صورت آنلاین منتشر شده است که جزییاتی را راجع به آن ارائه کرده است.
این تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که این کمپانی چگونه قادر است از تمام توان مهندسی خود در طراحی کارتهای گرافیک جدید استفاده کند. از این تصاویر چنین برمی‌آید که این کمپانی قصد دارد از همان طراحی برد معمولی ولی انحصاری خود استفاده کند.همان‌طور که در این تصاویر دیده می‌شود می‌توان گفت که از نظر ظاهری این مدل مشابه مدل‌های پیشین است و ظاهری زرد و سیاه رنگ دارد.

به عنوان وجه تمایز با مدل‌های قبلی از نظر ظاهری، می‌توان به سیستم سرمایشی و خنک‌کنندگی آن اشاره کرد و آن هم اینکه این مدل شامل سه فن با ضخامت بسیار کم می‌شود که در عین مکش حجم قابل توجهی از هوا و انتقال آن، بدون کوچکترین سر و صدایی نیز کار می‌ کنند. در قسمت پشتی این کارت نیز سه لوله‌ ی انتقال حرارت هشت میلی‌متری قرار گرفته تا گرمای تولید شده توسط کارت را با نهایت سرعت به بیرون هدایت نمایند. همین طراحی باعث شده است که این مدل نسبت به مدل مرجع سیستم خنک‌کنندگی بسیار قوی داشته باشد.


باید اشاره کرد که این مدل جدید بسیار قدرتمند است و در حال حاضر پرچم‌دار کارت‌های گرافیک این شرکت محسوب می‌شود. در طراحی و ساخت این مدل از بهترین و بی‌نظیرترین تکنولوژی‌های این شرکت استفاده شده است. از جمله دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به بایوس دوگانه اشاره کرد.طراحی و گنجاندن مدارهای بیشتر در این کارت گرافیک،مورد دیگری است که طراحان و سازندگان سعی کرده‌اند تا با بیشتر کردن تعداد مدارهای برق و فازهای کارت گرافیک، برق‌ رسانی به کارت را تقویت کنند و حجم زیادی از انرژی را در اختیار کارت قرار دهند.
مقایسه بین دو کمپانیMSI و Asus، به صورت مشخص و قطعی برنده‌ای وجود ندارد.


در حال حاضر طراحی کارت گرافیک کمپانی MSI، قدرتمندترین می‌باشد. همین باعث شده است که کاربران را به ردشدن از محدودیت‌های اعمال‌شده در طراحی آن تشویق کند.
در واقع این کارت گرافیک جدید، محدودیت‌های کارت گرافیک پیش‌فرض GTX 980Ti را تا حدی کمتر کرده است و طراحی آن نسبت به مدل مرجع و پیش‌فرض تقویت شده است. به علاوه باید اشاره کرد که ویژگی‌های این کارت گرافیک بسیار شبیه به کارت گرافیک قدرتمند شرکت Asus می‌باشد.


پیش از روز راه‌اندازی، نمی‌توان از قیمت‌ها چیزی گفت. باید اشاره کرد که کارت گرافیک Asus با قیمت 669 دلار عرضه شده است، پس می‌توان انتظار داشت که این کارت گرافیک جدید هم قیمتی در همین حدود داشته باشد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر