دستگیری هکری که موفق به جلوگیری از واناکرای شد

دستگیری هکری که موفق به جلوگیری از واناکرای شد

این محقق امنیتی بعد از بازداشت در همین هفته متهم به شش جرم شد.

مارکوس هاچینز، محقق امنیتی که توانست در اوایل امسال باج‌افزار واناکرای را مسدود کند، این هفته توسط اف‌بی‌آی دستگیر و متهم به ایجاد یک تروجان بانکی به نام Kronos شد.

هاچینز در کنفرانس Def در لاس‌وگاس حضور یافت و بعد از کنفرانس در راه برگشت به منزل و هنگامی که آماده سوار شدن به هواپیما در 2 آگوست در مک کارن بود، توسط اف‌بی‌آی دستگیر شد. این محقق امنیتی 23 ساله، که در توییتر به @MalwareTechBlog معروف است و برای شرکت تحقیقاتی امنیتی Kryptos Logic کار می‌کند، اغلب به عنوان یک هکر کلاه سفید شناخته می‌شود که نقشش مبارزه با نرم افزارهای مخرب است، نه ایجاد آن‌ها.

وزارت دادگستری ایالات متحده، با این حال، ادعا می‌کند که هاچینز در ایجاد کرونوس نقش داشته است. کرونوس یک تروجان بود که در بازار سیاه وب AlphaBay فروخته شد. AlphaBay نیز در اوایل سال جاری توسط مرکز اجرای قانون تعطیل شد.

وزارت دادگستری گفت: "بعد از اینکه یک هیئت منصفه عالی در منطقه شرقی ویسکانسین مجازاتی برای شش اتهام علیه هاچینز، به علت نقشش در ایجاد و توزیع تروجان بانکی کرونوس صادر کرد، مارکوس هاچینز ... شهروند و ساکن بریتانیا در 2 آگوست 2017 در لاس وگاس، نوادا دستگیر شد."

اتهامات عنوان شده علیه هاچینز، که وی به خاطر آن‌ها بازداشت شده است، مربوط به ادعاهایی است که بین ژوئیه 2014 و اوایل ژوئیه 2015 رخ داده است.

هیچ‌کس نمی‌داند او کجاست

در حال حاضر هاچینز یک بار متهم به تبانی برای تقلب و سوءاستفاده کامپیوتری، سه بار توزیع و تبلیغ یک دستگاه مخابره ارتباطات الکترونیکی، یک بار تلاش برای ردیابی ارتباطات الکترونیکی و یک بار تلاش برای دسترسی به یک کامپیوتر بدون مجوز متهم شده است.

محققان امنیتی، کوین بومونت و اندرو مبیت در توییت‌هایی که چند ساعت پیش پست کردند، اعلام کردند که اف‌بی‌آی اشتباه کرده است، زیرا هاچینز تنها در برابر بدافزار مبارزه می‌کند.
بومونت توییت کرده است: "به نظر می‌رسد که سیستم عدالت در ایالات متحده یک اشتباه بزرگ انجام داده است." مبیت اضافه کرده است: "من به اتهامات عنوان شده علیه MalwareTechBlog اعتقاد ندارم. او شغل خود را صرف توقف باج‌افزار گذراند، نه نوشتن آن."

با وجود اینکه هاچینز در لاس وگاس دستگیر شد، اطلاعات کمی درباره جایی که وی در آنجا نگهداری می‌شود، وجود دارد. همچنین دوستان وی در توییتر از مرکز اجرای قانون ایالات متحده درخواست ارائه اطلاعات کرده‌اند. اعتقاد بر این است که او از مرکز تشخیص هندرسون در نوادا به جای دیگری منتقل شده است، اما تاکنون وزارت دادگستری از دادن نظر در این مورد امتناع کرده است.

کرونوس یک تروجان بانکی است که حدود 7،000 دلار فروخته شده بود و اولین بار در سال 2014 کشف شد و توانایی سرقت اطلاعات بانکی و تخلیه حساب‌های بانکی را دارد.

مارکوس هاچینز اغلب به عنوان قهرمان واناکرای شناخته می‌شود، چرا که او با ثبت دامنه‌ای که این آلودگی در حملات خود از آن استفاده می‌کرد، موفق به جلوگیری از آلودگی این باج افزار معروف در اوایل امسال شد.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: softpedia

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر