رونمایی از Alpha 7s II دوربین جدید سونی

رونمایی از  Alpha 7s II دوربین جدید سونی

رونمایی از Alpha 7s II دوربین جدید سونی

سونی از کمپانی های قدیمی و پیشتاز تکنولوؤی محسوب می شود. این کمپانی ژاپنی چند ملیتی است و در سراسرجهان از برندهای معروف محسوب می شود. در ژوئیه سال ۲۰۰۵ سونی مارک «کونیکا مینولتا» را خریداری کرد که این مارک به سونی اجازه داد محصول دی‌اس‌ال‌آر آلفا ۱۰۰ را تولید کند. این دوربین در اواسط سال ۲۰۰۶ معرفی شد و خیلی از تکنولوژی به کار گرفته شده از سوی کونیکا مینولتا را در ساخت محصولات قبلی‌اش به ارث برده بود. سنسور10.2مگاپیکسلی از سوی این شرکت طراحی و ساخته شده است. سونی در عین حال عرضه کننده سنسورهای شرکت‌های نیکون و پنتاکس است. سونی در عین حال بزرگ ترین سهامدار شرکت تامرون، شرکت ژاپنی تولیدکننده لنزهای عکاسی است.

این کمپانی نسل جدید دوربین های آلفا را معرفی کرده است.نام این دوربین Alpha A7s است و فول فریم می باشد همچنین لازم به ذکر است سری دوم این مدل می باشد.این دوربین با مشخصات خوبی که دارد می تواند جایگزین مناسب و حرفه ای تری نسبت به مدل های قبلی باشد. شاخص ISO در دوربین دیجیتال نشانگر حساسیت حسگر دوربین نسبت به نور است.

عبارت ISO مخفف یک اصطلاح تحت عنوان International Standards Organization است و نرخ ISO همراه با سرعت شاتر و تنظیمات دریچه دیافراگم سه المان اصلی تعیین کننده‌ی میزان نوردهی به فیلم عکاسی یا سنسور دوربین دیجیتال هستند. نرخ ISO که از ۲۵ تا ۶۴۰۰ (و حتی بیشتر از آن) متغیر است، بیانگر حساسیت به نور است.مقدار ISO كم نشانه حساسیت كم و مقدار ISO بالا معرف حساسیت زیاد است.تقریبا در تمام دوربینهای دیجیتال ، چه انواع ارزان و چه انواع گران قیمت ، با افزایش ISO كیفیت تصویر كاهش پیدا می كند. هر چه قدر حساسیت بالا تر باشد ، نویز تصویر نیز افزایش پیدا می كند.مثل رادیو كه با زیاد كردن ولوم صدا نویز صدا نیز بیشتر می شود.با كاهش مقدار ISO نویز تصویر كاهش می یابد ، تصویر واضحتر و احتیاج به نور بیشتر خواهد شد (و در نتیجه بایستی از دیافراگم بازتر یا سرعتهای پایین شاتر استفاده كرد).در دوربین های جدید سونی یعنی Alpha A7s میزان این شاخص بیش از 409,600 است و دقیقا از عبارت Max برای معرفی این شاخص استفاده شده است.این ویژگی موجب می شود تا بالاترین حد دقت در ثبت تصویر را به همراه داشته باشد.

مدل جدید سری آلفا،مشکل مدل های قبلی را در زمینه ی فیلم برداری ندارد.در مدل های قبلی برای فیلم برداری 4K به صورت اکسترنال رکورد بود اما حالا در دوربین های جدید این قسمت بازنگری و باز طراحی شده است و اکنون به صورت اینترنال(داخلی) فیلم برداری می کند.یل برداری این دوربین در شاخص 120fps صورت می گیرد. Fps به معنای فریم در ثانیه است. نرخ فریم یا تعداد فریم(Frame per second= FPS) تعداد فریم های یک تصویر در یک ثانیه را نشان می دهد. مجموعه ای از تصاویر ثابت متوالی، یک تصویر متحرک را تشکیل می دهد. که هرچه تعداد این تصاویر ثابت بیشتر باشد جزییات بیشتری از حرکات قابل دیدن است.به طور کلی سرعت ثبت و کیفیت تصوبربرداری این دوربین نسبت به مدل های قبلی افزایش یافته است و به اصلاح شارپ تر (واضح تر) شد است.این دوربین ها همانند مدل پیشین از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره برده است و حساسیت نور آن یا IOs سنسیویتی آن 409,600 است.حالت جدید فیلم برداری نیز به این دوربین ها اضافه شده است که S-Log3 نام دارد ه کیفیتی هم چون کیفت دوربین های فیلم برداری سینمایی را برای کاربرانبه همراه دارد.فرمت ویدئو این دوربین ها XAVC است که به این معنا است که کاربران این دوربین ها به کارت حافظه ی حداقلی UHC Class 3 SD نیاز خواهند داشت.متاسفانه قابلیت تصوربردای این دوربین ها 8 بیت است در صورتی که مدل های دیگر سونی 10 بیتی بود و این یک نقطه ضعف برای این محصول خواهد بود.

یکی از ویژگی جدید این دوربین ها 5-axis می باشد.این بدین معنا است که ثبت عکس با کیفیت بهتری صورت می گیرد زیرا لرزش در عکاسی در زمان های مانند شب و یا در موقعیت های متحرک و یا عکس گرفتن با لنزهای تله فوتو کاهش چشمگیری پیدا می کنند.یکی دیگر از ویژپی های جدیداین سری از دوربین ها سیستم فوکوس خودکار با مشخصات 169 AF است که نهایتا دقت و سرعت بیشتری را به همرا می اورد.در پاراگراف های قبل در مورد IOs توضیح دادیم لازم به ذکر است با این میزان از Ios این دوربین،کاربران می توانند از اشیایی که با چشم غیر مسلح به وضوح قابل دیدن نیستند با فوکوس و کیفیت بالا عکس تهیه کنند.همچنین این دوربین دارای یک منظره یاب OLEDبا قدرت بزرگمایی 0.78x است که فوکوس در شب را بسیار با دقت تر می کند.

با این همه لازم است بدانید این یک دوربین حرفه ای محسوب می شود که از نظر قیمت هم ارزان نیست . به طور کل مشخصات ان به دلیل رزولوشن پایینش بسیاری از عکاسان را دلسرد کرده است.

sony-alpha-a7s-ii-2015-09-11-01

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر