در شانزدهمین نمایشگاه الکامپ فارس چه خواهد گذشت؟

در شانزدهمین نمایشگاه الکامپ فارس چه خواهد گذشت؟

شانزدهمین نمایشگاه الکامپ و تلکام و چهارمین نمایشگاه موبایل و تبلت استان فارس، سه شنبه 17 مرداد ماه جاری کار خود را آغاز می نماید. در این نمایشگاه فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاههای اجرایی در زمینه های مختلف نرم افزار و سخت افزارهای رایانه ای، تجهیزات ارتباطی، زیرساخت و اینترنت، اپلیکیشن های موبایل ، تبلت، آموزش و خدمات دولت الکترونیکی حضور خواهند یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در مصاحبه ای پیرامون شانزدهمین نمایشگاه الکامپ و تلکام و چهارمین نمایشگاه موبایل و تبلت استان فارس اعلام کرد که این نمایشگاه سه شنبه 17 مرداد ماه جاری کار خود را آغاز می نماید. در این نمایشگاه فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاههای اجرایی در زمینه های مختلف نرم افزار و سخت افزارهای رایانه ای، تجهیزات ارتباطی، زیرساخت و اینترنت، اپلیکیشن های موبایل، تبلت، آموزش و خدمات دولت الکترونیک حضور خواهند یافت.

از ویژگیهای این دوره­ حضور فزاینده ی کسب و کارهای اینترنتی و رسانه های دیجیتال در نمایشگاه است.

از برنامه های جانبی برای پرورش و ظهور خلاقیت های جوانان، مي توان به مسابقه ملي سازه ماكاروني، مسابقات آزاد رباتيك، مسابقات بازيهاي رايانه­ اي پايتخت جوانان اسلام، تور نوآوري و رويداد فن بازار اشاره كرد.

درمدت زمان برگزاري نمايشگاه سمينارها و كارگاههاي علمي نيز پيش بيني شده است از جمله سمينار "طراحي صنعتي و نقش آن در توسعه بازار" و نيز سمينار "تكنيك هاي مذاكره فروش و زنده باد مشتري شاكي" كه به صورت رايگان جهت علاقمندان در محل نمايشگاه در سالن فرهنگ برگزار می شود.

در راستاي مشاركت بيشتر و بهتر متقاضيان دراين نمايشگاه، از چندماه قبل استانداري فارس به عنوان نماينده عالي دولت در استان، حمايت خود را از الكامپ و تلكام فارس آغاز كرده و به صورت خاص مديريت فناوري اطلاعات و شبكه دولت استانداري نسبت به همكاري با مجري نمايشگاه و جلب حمایت و مشاركت سازمانها، بانکها و شركتهای بزرگ جهت حضور در نمايشگاه پيگيريهاي لازم را انجام داده است.

در اين خصوص جلسات متعددي با دستگاههاي اجرايي، بخش خصوصي و دولتی و همچنین كارگروه توسعه دولت الكترونيكی استان برگزار و از همكاري اعضاي هيئت علمي دانشگاهها نیز بهره گرفته شده و مكاتبات لازم با مراجع ذیربط انجام پذيرفته است. با هماهنگی های صورت گرفته با مجری نمایشگاه مقرر شد جهت حضور مجموعه های مختلف با در اختیار قرار دادن فضای لازم به متقاضیان و دستگاههای اجرایی برای ارائه توانمندیهای خود و جلب مشارکت هر چه بیشتر مخاطبان و شهروندان، اقدامات لازم انجام پذیرد.

اين نمايشگاه مي تواند فرصت مناسبي براي شركتها، موسسات، سازمانها و كليه فعالين حوزه فناوري اطلاعات به ویژه شرکتهای دانش بنیان جهت ارائه توانمنديها و ايجاد بستر لازم در مسير رشد و توسعه مجموعه خود باشد كه در صورت عملكرد مناسب آنها، رشد مطلوب اقتصادی استان را در پي خواهد داشت. همچنين جهت بازديدكنندگان از هر قشر از جمله نیروهای سازماني، بخش خصوصي ودانشجويان هم فرصتی مناسب است تا بتوانند با تكنولوژيهاي روز و توانمندیهای بومی استان آشنا شده و نیازشان را جستجو و ایده ها و پیشنهاداتشان را به اشتراک گذارند.

با توجه به رشد قابل توجه سرمایه گذاری در زمینه IT و موقعیت ویژه استان فارس به عنوان یکی از قطبهای صنعت الکترونیک در کشور، حضور سرمایه گذاران این صنعت نیز می تواند موجب تسهیل در فرآیند تولید، خدمات و اشتغال پایدار در استان گردد.

نمایشگاه امسال در مساحتی بالغ بر17000 مترمربع در سالن های حافظ، بهار، سرو، نرگس و فرهنگ که در اختیار سازمانها و شرکتهای بومی و تعدادی شرکت خارج از استان قرار گرفته است از 17 لغایت 20 مرداد ماه از ساعت 17 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان میزبان علاقمندان خواهد بود.

هادی یدالهی

هادی یدالهی

هادی کارشناس نرم افزار دارد علاقه‌مند به دنیای نرم افزار آزاد و پایگاه داده است بیشترین فعالیت او در زمینه طراحی الگوریتم و نرم افزارهای آزاد هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و دیدن فیلم پر میکند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر