مروری بر آیپد پرو 10.5

مروری بر آیپد پرو 10.5

هرآنچه که باید درمورد آیپد پرو 10.5 اینچی بدانید

 

آیا بهترین آیپد دنیا به اندازه کافی خوب است؟ 

 

نمره ای که ما به آیپد پرو 10.5 می دهیم هشت از ده است. این آیپد در دنیا بهترین است. اگر یک صفحه کلید و قلم نیز برای آن تهیه کنید عالی می شود. فقط در ابتدا مطمئن شوید که نرم افزارهایی که لازم دارید با آن سازگار هستند. 

آیپد پرو 9.7 اینچی کوتاه ترین طول عمر را در بین تبلت های اپل داشت، چرا  که بعد از پانزده ماه شرکت اپل مدل 10.5 اینچی آیپد پرو را روانه بازار کرد. 

 

آیپد پرو 10.5 هنوز هم یک آیپد است

آیپد پرو

 

در این تبلت جدید نیز ازهمان طراحی آیپد ایر که در سال 2012 وارد بازار شد استفاده شده است. این دستگاه نیز مانند دیگر دستگاه های آی او اس دوست داشتنی و امن است و استفاده از آن بسیار ساده است. 

طراحی و کیفیت ساخت آن نیز مشابه مدل های قبلی است. آنقدر که حتی می توان گفت لبه های فلزی آن ظاهری قدیمی دارد. زاویه های تیز آیپد پرو مانند آیپد ایر است و تنها فرق آن قاب صفحه نمایش نازک تر آن است. 

چیزی که عجیب تر است این است که برعکس آیفون7، در این آیپد از اسکنر اثر انگشت خبری نیست. از بازخورد لمسی و لمس سه بعدی نیز خبری نیست. 

همانطور که ظاهر آیپد جدید تغییری نکرده، لوازم جانبی آن هم تقریباٌ همانی است که بود. صفحه کلید هوشمند آن هنوز هم از نایلون ضد آب ساخته شده و پشت آن را یک کاور هوشمند چرم مصنوعی پوشانده که وجودش کمی سوال برانگیز است. 

آیپد پرو

وقتی که صفحه کلید را به آیپد پرو متصل می کنید و آن را روی میز می گذارید می بینید که کاور هوشمند خیلی سریع کثیف می شود و خیلی زود حالت چرک و قدیمی به خود می گیرد. 

آیپد پرو

 

اپل برای ساخت اجزای درونی این تبلت از جدیدترین تکنولوژی های هوشمندش استفاده کرده است. سخت افزار این دستگاه عالی است و همه چیز همانطور است که انتظار می رود. 

 

0.8 اینچ بزرگ تر

تنها تغییر عمده در آخرین مدل اندازه صفحه نمایش است که کمتر از یک اینچ بزرگ تر شده است. در حالی که این رقم به نظر خیلی کم می آید اما تغییر آن چشمگیراست. 

قاب صفحه نمایش نازک تر شده در حالی که اندازه کلی آیپد کمتر از یک اینچ افزایش داشته است. 

تجربه ی تایپ کردن نیزبهتر شده است. صفحه نمایش بزرگ تر به معنی کیبورد روی صفحه ی بزرگ تر است. اگر انگشتان بزرگی دارید صفحه کلید هوشمند دیگر برای شما مشکل ساز نخواهد بود. 

آیپد پرو

 

برعکس آیپد پرو 9.7 اینچی با این تبلت جدید می توانید خیلی سریع تایپ کنید. چند سانتی متر تفاوت بسیار زیادی را در موقعیت دست و در نتیجه سرعت تایپ شما ایجاد می کند. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید آن را امتحان کنید . اگر یک تایپیست حرفه ای هستید شاید یک مدل بزرگ تر یا حتی لپ تاپ برای شما مناسب تر باشد. 

تایپ کردن روی آیپد پرو مدل 12.9 اینچی بسیار راحت است اما تبلتی به این بزرگی دیگر تبلت نیست!

 

صفحه نمایش بزرگ تر برای انجام چندین کار به صورت همزمان نیز مناسب تر است. وقتی که دو اپلیکیشن را به صورت ساید بای ساید باز می کنید حس نمی کنید که صفحه نمایش در حال ترکیدن است. این قابلیت یک نقطه مثبت دیگر نسبت به مدل 9.7 اینچی است. 

یکی از نقاط مثبت این تبلت عملکرد بصری است. رفرش ریت ( refresh rate) جدید 120 هرتز ( مدل های قبلی 60 هرتز بود) بعدی جدید به سیستم عامل آی او اس داده است. 

صفحه نمایش روشن تر است و طیف رنگی گسترده P3  را پشتیبانی می کند. تکنولوژی صفحه نمایش ترو تونی رنگ سفیئ صفحه نمایش را با دمای محیط هماهنگ می کند. 

 

آی او اس11: آماده برای آینده

نسخه جدید آی او اس تازه وارد بازار شده است و بخش بزرگی از این به روز رسانی به ارتقای آیپد پرو و آیپد معمولی اختصاص داده شده است. همه مدل های تبلت اپل ( از جمله مدل 9.7 اینچی) به زودی می توانند آی او اس 11 را دریافت کنند. 

متاسفانه اگر هم اکنون یک آیپد پرو خریداری کنید تا پایان ماه سپتامبر ( شهریور) که اپل، آی او اس 11 را منتشر می کند نمی توانید از قابلیت های جدید استفاده کنید. تا آن زمان می توانید نسخه بتا را نصب کنید که البته ما آن را پیشنهاد نمی کنیم. 

به همین دلیل ما آیپد پرو را با شرایط کنونی و آی او اس 10 بررسی می کنیم. وقتی که آی او اس 11 منتشر شود این موارد ارتقا خواهند یافت:

• فایل ها: مدیریت دیتا بسیار ساده تر می شود. شما به راحتی می توانید فضای ذخیره سازی محلی و ابری خود را مثل آی کلود درایو، دراپ باکس و غیره را مدیریت کنید. 

• داک: یک داک مشابه مک برای باز کردن فایبل ها با اپلیکیشن های خاص.

• چندکاره بودن: اپلیکیشن سوئیچر جدید و قابلیت کشیدن و رها کردن یک چیز بین چند اپلیکیشن فعال. 

• ارتقای قلم: نوت برداری سریع روی اسکرین شات ها، پی دی اف ها، ضمیمه ایمیل و همچنین قابلیت نوت برداری با قلم روی صفحه قفل. 

• و در نهایت کیبورد روی صفحه نمایش بهتر ، اسکنر اسناد و استفاده راحت تر. 

بعضی از این قابلیت ها، مانند مدیریت فایل مناسب نشان می دهد که اپل تا چه اندازه قصد دارد آیپد را به یک پلت فرم حرفه ای تبدیل کند. البته آی او اس به طور کلی طبیعتی محدود کننده دارد. ما نمی دانیم که تغییرات تا چه حد پیش خواهد رفت اما با دریافت آی او اس 11 آیپد پرو تغییرات زیادی خواهد داشت. حقیقت این است که آی او اس به خاطر طبیعت محدود کننده اش گاهی اوقات می تواند محیط کاری بسیار خوبی باشد. 

برای مثال به این دلیل که شما می توانید تنها دو اپلیکیشن را به طور همزمان باز کنید، وقتی که از آیپد پرو استفاده می کنید خیلی حواستان پرت نمی شود. طراحی سرسخت سیستم عامل شما را مجبور می کند تا تمرکز کنید. 

سخت افزار این تبلت کوچک، سبک و قوی است و باتری و کیفیت صدای آن از بیشتر لپ تاپ های موجود در بازار بهتر است. شما حتی می توانید آن را از طریق یو اس بی نیز شارژ کنید، در نتیجه وقتی که سفر می کنید مجبور نیستید که یک شارژر بزرگ را با خود حمل کنید. 

آیپد پرو

صفحه کلید نازک است و تایپ کردن با آن بسیار راحت است. قلم آن بی شک یکی از بهترین ها در دنیاست. شاید رقابت با مایکروسافت باعث شده است که شرکت اپل تا این حد برای ساخت بهترین قلم تلاش کند. 

البته هیچ جایی نیست که قلم خود را در آن قرار دهید (مدام روی تبلت می غلتد)، درضمن مشکلاتی نیز با تایپ کردن وجود دارد. آیپد عاشق استفاده از حروف بزرگ است. حتی وقتی که قابلیت بزرگ سازی حروف لاتین و اصلاح خودکار را حذف می کنید هنوز هم بعضی از کلمات با حروف بزرگ نوشته می شوند. 

 

آیا آیپد پرو می تواند لپ تاپ ها را به حاشیه براند؟

این سوالی است که همه می پرسند و پاسخ آن همانی است که برای مدل های قبلی آیپد پرو داده می شد. پاسخ این است که بستگی دارد از لپ تاپ چه استفاده ای می کنید و مزایای آی او اس 11 چه تاثیری روی کار شما خواهند داشت. 

وجود  فایل ها و داک مشابه مک می تواند به شما در پاسخ دادن به این سوال کمک کند. نبود مدیریت فایل از قابلیت های پلت فرمی که قرار است به صورت حرفه ای و برای کار استفاده شود کم می کند. با این حال هیچ کس فکر نمی کرد که اپل به قابلیت های آی او اس داک را اضافه کند. 

آیپد پرو

 

آیپد پرو 10.5 اینچی به هر حال یک آیپد است. استفاده از آن ساده و جذاب است. اما این که یک آیپد است به این معنی است که قابلیت های یک سیستم عال دسکتاپ قوی را ندارد. 

برای بیشتر افراد این موضوع مشکل ساز نیست. پرو تکنولوژی مکملی است که در کنار دسکتاپ یا لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید به طور کلی آن را جایگزین کامپیوتر دسکتاپ کنید حتی با وجود آی او اس 11 به مشکل برمی خورید. 

اپل می گوید که آیپد پرو از بیشتر لپ تاپ ها قوی تر است. اما قوی واژه ای بسیار کلی است و نمی توان آن را در این مورد به کار برد. 

شما نمی توانید با دوستانتان PlayerUnknown’s Battlegrounds را بازی کنید. نمی توانید از Blender استفاده کنید. نسخه کامل Illustrator برای انجام کارهای گرافیکی خیلی حرفه ای وجود ندارد و نسخه آی او اس  FLStudio, Ableton Live, یا حتی Logic Pro نیز وجود ندارد. Xcode یکی دیگر از نام هایی است که در این لیست دیده نمی شود. 

یک مشکل دیگر این است که ادوب نسخه های خوب برای فوتوشاپ، الوستیتور و حتی پرمیر پرو برای آی او اس ندارد. این مشکلی بزرگ است که رفع آن از عهده اپل خارج است. در حالی که بسیاری از کاربران به راحتی می توانند لپ تاپ خود را با یک آیپد پرو عوض کنند اما بسیاری از حرفه ای ها به مشکل برمی خورند. 

آیپد پرو

آیا خرید آن کاری منطقی است؟

آیپد پرو 10.5 اینچی بهترین تبلتی است که هم اکنون در بازار است. درضمن تایپ کردن با صفحه کلید هوشمند اپل بسیار جذاب و راحت است، حتی اگر انگشتان بزرگی داشته باشید. 

شما هم اکنون می توانید یک آیپد قدیمی را با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان بخرید اما اگر تبلتی می خواهید که یک صفحه کلید خیلی خوب و یک قلم حرفه ای داشته باشد و می توانید هزینه لوازم جانبی آن را بپردازید آیپد پرو 10.5 مدلی است که باید داشته باشید. البته اگر یک آیپد پرو 9.7 اینچی دارید ارزشش را ندارد که این کار را بکنید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر