ساخت مناظر تخیلی از تصاویر واقعی با استفاده از هوش مصنوعی

ساخت مناظر تخیلی از تصاویر واقعی با استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی کاملاً برای ساخت جهان‌های کامپیوتری آماده نشده است. اما خیلی به این مقصود نزدیک شده است.

این سیستم با استفاده از اعداد برای ساخت جهان‌های خیالی طراحی شده است.

Qifeng Chen، محقق دانشگاه استنفورد و اینتل سیستم هوش مصنوعی خود را با 5000 تصویر از خیابان‌های آلمان تغذیه کرد. سپس، با کمی کمک انسانی توانست مناظر ساختگی اندکی مبهم بسازد. تصویر بالای این خبر یک مثال از بازده این شبکه است.

برای ساخت یک تصویر شخص باید به سیستم هوش مصنوعی بگوید که چه مراحلی را طی کند. مثلاً باید بگوید ماشین را اینجا بگذار، یا این ساختمان را در آن قسمت، یا یک درخت را آنجا قرار بده. این سیستم به وسیله اعداد طراحی شده و یک منظره کاملاً منحصربفرد بر اساس تصویر ورودی می‌سازد.

هوش مصنوعی Chen هنوز به اندازه کافی خوب نیست که مناظر کامپیوتری را بسازد و به اندازه کافی مجهز نیست که همه آن پیکسل‌های بسیار کوچک را پر کند. همچنین قرار نیست جایگزین سیستم‌های خاص و رده بالایی شود که برای ساخت یک جهان تخیلی ماه‌ها زمان می‌برند. اما می‌تواند در آینده‌ای نزدیک برای ساخت بازی‌های ویدیویی و جهان‌های واقعیت مجازی استفاده شود که در آن‌ها نیاز نیست همه چیز عالی به نظر برسد.

اینتل قصد دارد این تکنولوژی را در کنفرانس بین‌المللی Computer Vision در ماه اکتبر به نمایش بگذارد.

 

منبع خبر: engadget

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر