چگونه از کامپیوتر ویندوز خود روی فضای ابری بکاپ بگیریم؟

چگونه از کامپیوتر ویندوز خود روی فضای ابری بکاپ بگیریم؟

اکر نمی‌خواهید یک شبه همه‌ی اطلاعات مهم خود را از دست ندهید حتماٌ باید از داده‌های کامپیوتر خود بکاپ بگیرید. روش‌های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از فضای ذخیره سازی ابری است. اما از چه فضای ابری استفاده کنیم؟ چگونه این کار را انجام دهیم؟

با بکاپ گرفتم از اطلاعات مهم خود روی فضای ابری دیگر آن‌ها را از دست نخواهید داد. 

 

اگر از داده‌های خود بکاپ نمی‌گیرید این کار را همین امروز انجام دهید. اگر داده‌های خود را از دست بدهید حسابی پشیمان خواهید شد. صبر نکنید تا همه‌ی زندگی خود را از دست بدهید تا بعد شروع کنید به بکاپ گرفتن. همین امروز شروع کنید. 

راه‌های زیادی برای بکاپ گرفتن از کامپیوتر وجود دارد. ابزارهای بکاپ داده بسیار زیادی وجود دارند که با یک کلیک همه‌ی کار را برای شما انجام می‌دهند. به هر حال مهم نیست که چطور بکاپ می‌گیرید، مهم این است که این کار را انجام دهید. 

در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور با سه سرویس فضای ابری محبوب از کامپیوتر خود در فضای ابری بکاپ بگیرید. 

 

از چه فایل‌هایی باید بکاپ بگیرید؟ 

وقتی که ما درمورد «بکاپ گرفتن از کامپیوتر» صحبت می‌کنیم منظورمان همه‌ی اطلاعات کامپیوتر نیست. چرا که این کار بسیار پر زحمت است و اصلاٌ واجب نیست. 

فقط کافی است از فایل‌های شخصی بکاپ بگیرید. فایل‌های کلیدی شامل اسناد، ارائه‌ها، صفحات گسترده، عکس‌ها، موزیک‌ها و ویدئوها هستند. به بیان دیگر باید از هر فایلی که خودتان ساخته‎ یا دریافت کرده اید و می‌خواهید آن را نگاه دارید بکاپ بگیرید. 

از فایل‌های سیستمی بکاپ نگیرید ( حداقل نه روی فضای ابری). ویندوز دو قابلیت به نام‌های System Restore و Factory Reset دارد، در نتیجه بخشی از هارد شما به بکاپ گرفتن از فایل‌های سیستمی و اصلاح سیستم شما اختصاص دارد. 

از اپلیکیشن‌ها بکاپ نگیرید: اپلیکیشن‌ها می‌توانند بسیار سنگین باشند پس بهتر است که تنها از فایل‌های پیکر بندی که اپلیکیشن را برای شما خاص می‌کند بکاپ بگیرید. اگر لازم شد که یک اپلیکیشن را دوباره نصب کنید فایل‌های پیکربندی را جایگزین کنید. 

نکته اینجاست که همه‎ی اپلیکیشن‌ها فایل پیکربندی خود را حفظ نمی‌کنند. بعضی از آن‌ها به طور مستقیم روی پوشه نصب شده اپلیکیشن ذخیره می‌شوند در حالی که بقیه در پوشه خانه کاربر ذخیره می‌شوند. بعضی از آن‌ها هم روی پوشه‌ی AppData سیستم ذخیره می‎شوند. این به شما بستگی دارد که ببینید از چه اپلیکیشن‌هایی باید بکاپ گرفته شود. 

 

بکاپ گرفتن از یک کامپیوتر روی گوگل درایو

در تیرماه سال 1395 گوگل ابزاری به نام Backup and Sync را اختراع کرد که به شما اجازه می‌دهد پوشه هایی را از سیستم خود انتخاب کرده و از آن‌ها روی گوگل درایو بکاپ بگیرید. این گزینه یکی از بهترین روش‌ها برای بکاپ گرفتن روی فضای ابری است. 

نسخه‌ی رایگان به شما تا 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی می‌دهد که نسبت به بقیه سرویس‌ها زیاد هم هست. اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید با پرداخت ماهی 2 دلار تا 100 گیگابایت، با پرداخت 10 دلار یک ترابایت و با پرداخت 100 دلار 10 ترابایت فضای ذخیره سازی دریافت می‌کنید.

google drive

 

چگونه از فایل خود با استفاده از گوگل درایو بکاپ بگیریم؟ 

1- ابزار  Backup and Sync را نصب کرده آن را باز کنید. 

2- فایل‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها بکاپ گرفته شود را انتخاب کنید. با استفاده از Choose Folder فایل‌ها را انتخاب کنید. 

3- انتخاب کنید که چه فایل‌هایی با کامپیوتر شما همگام سازی شود. 

4- این ابزار را روشن بگذارید تا از فایل‌های شما بکاپ بگیرد. 

 

بکاپ گرفتن از کامپیوتر روی دراپ باکس

گرچه می‌توانید از دراپ باکس برای بکاپ گرفتن از داده‌هایتان استفاده کنید اما این اپلیکیشن در اصل برای هدف دیگری ساخته شده است. وقتی وارد این اپلیکیشن می‌شوید یک پوشه‌ با نام «Dropbox» می‌بینید. تنها فایل‌هایی که در این پوشه هستند با سرورهای دراپ باکس همگامسازی می‌شوند. اگر می‌خواهید از هر چیز دیگری خارج از این پوشه بکاپ بگیرید باید آن را به صورت دستی کپی کنید. 

نسخه رایگان تنها 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی به شما ارائه می‌دهد. اما برای دریافت فضای بیشتر می‌توانید با پرداخت 10 دلار در ماه 1 ترابایت فضای ذخیره‌هسازی دریافت کنید. 

dropbox

 

چگونه با استفاده از دراپ باکس از فایل‌های خود بکاپ بگیریم؟ 

1- اگر دراپ باکس ندارید آن را دانلود و نصب کنید. 

2- در آن ثبت نام کنید. 

3- در پوشه‌ی Dropbox خود به %UserProfile%/Dropbox بروید. هر فایل یا پوشه ای که می‌خواهید را انتخاب کنید. 

4- برای دسترسی به فایل‌های خود به وب‌سایت دراپ باکس بروید. 

 

بکاپ گرفتن از کامپیوتر روی وان درایو 

وان درایو مشابه دراپ باکس است. یک پوشه به نام « OneDrive» دارد که فقط محتوای آن پوشه را با سرورهای فضای ابری همگام سازی می‌کند. اگر بخواهید از چیزی به جز محتوای آن پوشه بکاپ بگیرید باید آن را با دست کپی کنید. 

نسخه رایگان آن تا 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان به شما ارائه می‌دهد و با توجه به نیازتان ممکن است کافی باشد. اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید می‌توانید با پرداخت 2 دلار در ماه تا 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت کنید. 

onedrive

 

چگونه با استفاده از وان درایو از فایل‌هایمان بکاپ بگیریم:

1- اگر وان درایو ندارید آن را از ویندوز استور دریافت کنید. 

2- با حساب کاربری مایکروسافت خود وارد آن شوید. 

3- در پوشه OneDrive خود به  %UserProfile%/OneDrive بروید. هر فایل یا پوشه‌ای را که می‌خواهید به آن اضافه کنید تا به صورت خودکار همگام سازی شود. 

4- برای دسترسی به فایل‌های خود اپلیکیشن OneDrive را باز کرده و یا از وبسایت وان درایو استفاده کنید. 

 

یک روش بهتر برای بکاپ گرفتن از تعداد خیلی زیاد داده

درحالی که بکاپ گرفتن روی فضای ابری خیلی خوب است اما بدی‌هایی هم دارد. اگر سرویس فضای ابری بسته شود شما هم اطلاعات خود را از دست می‌دهید. اگر اینترنت نداشته باشید نمی‌توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. درضمن این سرویس‌ها هرگاه که بخواهند می‌توانند برای شما محدودیت ایجاد کنند. 

روش‌های بسیار زیادی برای بکاپ گرفتن وجود دارد. ما به شما دستگاه NAS را پیشنهاد می‌کنیم که شبیه به یک درایو اکسترنال متصل به شبکه است. این دستگاه بسیاری از مزایای فضای ابری را دارد اما معایب آن را ندارد. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر