با مهمترین قابلیت های الجی وی ۳۰ آشنا شوید

با مهمترین قابلیت های الجی وی ۳۰ آشنا شوید

اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار منتشر شده از نمایشگاه IFA2017 بوده باشید، بدون شک در جریان هستید که شرکت‌های شناخته شده فناوری آخرین محصولات خود را برای اولین بار در این برلین آلمان به نمایش در آورده‌اند. یکی از این محصولات پرچم‌دار جدید سری وی ال‌جی است که به طور مستقیم در جهت تقابل با گلکسی نوت 8 ارائه شده است. در ادامه همراه ما باشید تا با مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول آشنا شویم.

اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار منتشر شده از نمایشگاه IFA2017 بوده باشید، بدون شک در جریان هستید که شرکت‌های شناخته شده فناوری آخرین محصولات خود را برای اولین بار در این برلین آلمان به نمایش در آورده‌اند. یکی از این محصولات پرچم‌دار جدید سری وی ال‌جی است که به طور مستقیم در جهت تقابل با گلکسی نوت 8 ارائه شده است. در ادامه همراه ما باشید تا با مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول آشنا شویم.

ویژگی‌های فیزیکی

گوشی‌های سری وی، نقطه عطفی در طراحی‌های ال‌جی در حوزه اسمارت فون به حساب می‌آید و این شرکت را به یکی از پدید آورندگان نوآوری در این صنعت بدل کرده. گوشی ال‌جی V30 با آلومینیوم AL-6013 ساخته شده که آلیاژی معمول در صنعت هواپیماسازی است. شاخصه‌ اصلی این آلیاژ استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی است. این آلیاژ همچنین در ترمز ABS خودروها نیز بکار گرفته می‌شود. در V30 شاهد حضور استاندارد IP68 نیز هستیم، این استاندارد پرچم‌دار جدید ال‌جی را قادر می‌سازد تا به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری در زیر آب دوام بیاورد.

نمایشگر 6 اینچی ال‌جی وی 30 از تراکم پیکسلی مشابه با تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی G6 برخوردار خواهد بود که اوایل امسال معرفی شده بود. این نمایشگر ارائه کننده وضوح 1440 در 2880 پیکسل و تراکم پیکسلی 564ppi است،‌ اما ال‌جی این بار به جای یک پنل IPS LCD برای نخستین بار از یک پنل نمایشگر OLED بر روی گوشی جدید خود استفاده کرده است. ال‌جی یک نسخه به‌روز شده از نمایشگر همیشه روشن به کار رفته در جی 6 را برای گوشی ال‌جی وی 30 طراحی کرده است که نه تنها می‌تواند زمان و آخرین نوتیفیکیشن‌های دریافتی را به نمایش بگذارد، بلکه آن حتی قادر است موارد مختلفی همچون ابزار سریع، موزیک پلیر و یا یک عکس شخصی را نیز مهیای بارگذاری کند.

نمایشگر عریض و بدون حاشیه OLED

همان‌طور که گفته شد، ال‌جی در سال‌های اخیر از پنل‌های IPS LCD در پرچم‌داران خود استفاده کرده، با این حال ال‌جی وی 30 از نمایشگری 6 اینچی OLED بهره می‌برد که مانند نمونه به کار رفته در جی 6، تقریباً بدون حاشیه طراحی گردیده و قادر است وضوح تصویر +QHD را ارائه کند. نقطه قوت دیگر این نمایشگر که دارای نسبت تصویر 19:8 است، پشتیبانی از فناوری HDR10 بوده که به تازگی به یک استاندارد برای گوشی‌های بالا رده تبدیل شده است.

نمایشگر فول ویژن وی 30 توسط پوشش گوریلا گلس 5 محافظت شده است. هرچند دو نسخه قبلی وی 30 یعنی وی 20 و وی 10 هر دو به عنوان یک مشخصه به نمایشگر دوم تجهیز شده بودند، با این حال شرکت سازنده از تعبیه آن در پرچم‌دار جدید خود صرفه نظر کرده، با این حال قابلیت‌های نمایشگر دوم را به صورت یک منوی شناور به وی 30 آورده است. ال‌جی این ویژگی را در قالب یک منوی کشویی نرم افزاری در وی 30 تعبیه کرده که البته در صورت عدم نیاز به آن قابلیت غیرفعال شدن دارد. ویژگی نمایشگر همیشه روشن یا همان Always On Display نیز در وی 30 به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت کرده، به طوری که کاربران می‌توانند از آن علاوه بر نمایش ساعت و یا اعلانیه‌های دریافت پیام و تماس، به منظور ایجاد شورت کات به برنامه‌های مورد علاقه نیز استفاده کنند.

قابلیت‌های مالتی مدیا

قابلیت‌های مالتی مدیا وی 30

درست مثل گوشی ال‌جی وی‌ 20 که سال گذشته عرضه شد، گوشی ال‌جی وی 30 دارای مبدل دیجیتال به آنالوگِ Hi-Fi Quad DAC است؛ البته ذکر این نکته ضروری است که مبدل مذکور در گوشی وی 30 دست‌خوش تغییرات شده و به خود آپدیت‌هایی دیده است. به لطف قرارداد همکاری بین ال‌جی و کمپانی کالیفرنیایی ESS Technology، مبدل Advanced Hi-Fi Quad DAC قابلیت‌های جذابی مثل فیلترهای دیجیتالی و Sound Presets را به گوشی ال‌جی وی 30 اضافه کرده است.

علاوه بر این در این گوشی شاهد استاندارد جدیدی برای فرمت‌های صوتی هستیم، این استاندارد صدای Hi-Fi را با حجم‌ کمتری در فایل‌ها اجرا می‌کند. گوشی‌های ایرفون V30 نقش میکروفون را نیز در حین ضبط صدا ایفا می‌کنند. این امر باعث شده است تا V30 بتواند صدا را باکیفیت بالایی ضبط کند. در این زمینه ال‌جی مدعی است گوشی V30 می‌تواند صدای بسیار بلند با میزان 142 دسیبل را در استادیوم ضبط کند.

سخت‌افزار قدرتمند

اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته ال‌جی جی 5 را با بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون 820 به بازار عرضه کرد و اسنپ‌دراگون 821 را برای استفاده در وی 20 نگاه داشت. این سیاست امسال نیز برای ال‌جی جی 6 و نسل بعدی سری وی نیز به کار گرفته شده است؛ به طوری که هرچند اغلب پرچم‌داران 2017 مانند گلکسی اس 8، اکسپریا زد پرمیوم، می 6 شیائومی و ... با اسنپ‌دراگون 835 به بازار عرضه شدند، با این حال ‌جی 6 به تراشه اسنپ‌دراگون 821 که به نوعی پرچم‌دار سال گذشته کوالکام محسوب می‌شود تجهیز گردید. ال‌جی به نوعی با دنبال کردن این خط و مشی، انگیزه خرید گوشی‌های سری وی را در علاقه‌مندان به این برند زنده نگاه می‌دارد.

همان‌طور که از یک پرچم‌دار 2017 انتظار داشتیم، ال‌جی وی 30 به قدرتمندترین تراشه موبایلی حال حاضر یعنی اسنپ‌دراگون 835 تجهیز شده است. در کنار این تراشه از حافظه رم 4 گیگابایتی استفاده گردیده است. هرچند به کار گیری از حافظه رم 4 گیگابایتی می‌تواند اجرای بدون لگ انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی را تضمین کند، با این حال خوره‌های سخت‌افزاری گزینه‌هایی مانند گلکسی نوت 8 را در پیش رو دارند که از 6 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

به لطف پشتیبانی از نسل سوم تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، کاربر قادر است طی نیم ساعت ظرفیت باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی این محصول را از 0 به 50 درصد رساند. برخلاف جی 6 که فقط نسخه مخصوص آمریکای آن از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند، یکی از ویژگی‌های جدید ال‌جی وی 30 امکان شارژ شدن به صورت بی‌سیم است. به این روش می‌توان طی 55 دقیقه باتری را 50 درصد شارژ کرد.

دوربین دوگانه با بزرگی دریچه f/1.6

دوربین وی 30

دوربین دوگانه این دستگاه از یک سنسور عادی 16 مگاپیکسلی و یک سنسور دارای زاویه باز 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است. گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی f/1.6 است که برای اولین بار در یک گوشی موبایل اتفاق می‌افتد. وسعت این دیافراگم سبب می‌شود نور زیادی دریافت شود، پس می‌توان در زمان وجود کمترین نور، بهترین تصاویر را ثبت کرد. امیدواریم هر چه زودتر با مشاهده نمونه تصاویر این دوربین، کارایی آن را در عمل بسنجیم. حضور این دیافراگم در دوربین دوگانه پشت V30 باعث شده است تا این دوربین زاویه بازتری نیز داشته باشد. از طرف دیگر نویز و اختلال‌های تصویر نیز در دوربین V30 کاهش پیدا کرده است. لنز واید این دوربین قادر است بین عکس‌ و فیلم را با زاویه 135 تا 120 درجه بگیرد.

به لطف امکان قفل کردن فوکوس بر روی نقطه‌ای خاص از نمایشگر، می‌توان در هر زمان خیلی روان و سریع در آن قسمت بزرگنمایی داشت؛ اما مه‌ترین ویژگی نرم افزاری این بخش Cine Effect است که از 15 افکت مختلف تشکیل می‌شود.

سنسور تشخیص چهره و تشخیص صدا

این گوشی از سیستم تشخیص چهره هم بهره می‌برد که حتی در زمان خاموش بودن نمایشگر فعال است. نکته دیگر آنکه این سیستم با قابلیت تشخیص صدای کاربر ادغام شده و افراد می‌توانند با بیان کردن کلمات از پیش تعیین شده، به محیط کاربری دستگاه وارد شوند.

کمبود‌ها

lg-v30

بر کسی پوشیده نیست که ال‌جی وی 30 بهترین و قدرتمندترین گوشی تولید شده توسط شرکت ال‌جی بوده که قادر است عملکرد مناسبی را در برابر رقبایی همچون گلکسی نوت 8 یا آیفون 8 از خود نشان دهد. فارغ از بحث طراحی و قابلیت‌های مذکور، این محصول ال‌جی در برخی از قسمت‌ها می‌توانست بهتر عمل کند؛ یکی از آن‌ها دوربین سلفی است. ال‌جی وی 30 از دوربین قدرتمندی در قاب پشتی بهره می‌برد، با این حال دوربین سلفی آن نسبت به نسل قبلی به‌روزرسانی قابل توجهی را دریافت نکرده و کماکان شاهد استفاده از دوربین 5 مگاپیکسلی در این گوشی هستیم.

همچنین در حالی که حتی گوشی‌های میان رده اندرویدی نیز این روزها به حافظه رم 4 گیگابایتی تجهیز می‌شوند، شاید بهتر بود که همچون گلکسی نوت 8، پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی نیز به حافظه رم 6 گیگابایتی تجهیز می‌شد. درنهایت شاید بتوان به ال‌جی خورده گرفت که چرا در زمانی که سونی برنامه‌ریزی کرده تا میان رده‌ای با اندروید 8 به بازار عرضه کند، در نظر دارد وی 30 را با اندروید 7.1 ارائه کند. در آینده‌ای نزدیک به این گوشی از بعد نزدیک‌تری نگاهی خواهیم داشت و قابلیت‌های جدید آن را به شکل موشکافانه‌تری بررسی می‌کنیم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر