با 10 ویژگی آیفون 10 آشنا شوید!

با 10 ویژگی آیفون 10 آشنا شوید!

حال که اپل گوشی‌های جدید خودش در سال 2017 را رسما معرفی کرده، بهترین موقع است که قابلیت‌های اصلی آیفون 10 را نسبت به نسل‌های قبلی این محصول مرور کنیم.

حال که اپل گوشی‌های جدید خودش در سال 2017 را رسما معرفی کرده، بهترین موقع است که قابلیت‌های اصلی آیفون 10 را نسبت به نسل‌های قبلی این محصول مرور کنیم. گوشی آیفون ایکس یا همان آیفون 10 یک محصول بسیار جذاب است و پیشرفته‌ترین آیفونی به حساب می‌آید که اپل تا امروز ساخته و روانه بازار کرده است. البته آیفون ایکس لقب دیگری را هم یدک می‌کشد و آن هم گران قیمت‌ترین آیفون تولید شده توسط اپل است.

نمایشگر بدون حاشیه

آیفون 10

نمایشگر آیفون 10 اندازه‌ای 5.8 اینچی دارد و رزولوشن 2436×1125 با تراکم پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد؛ این نمایشگر از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند. وجه تمایز این پنل نسبت به مدل‌های به کار رفته در آیفون 8، بدون حاشیه بودن آن است. در سوی دیگر آیفون 10 دارای پنلی OLED است که به کار گیری همین پنل، به افزایش سرسام آور آیفون ایکس منجر شده است. در نهایت این را باید گفت که نمایشگر آیفون 10 از کنتراست 1000000:1 استفاده می‌کند.

طراحی جدید

در حالی که آیفون 8 و 8 پلاس نسبت به نسل قبلی تغییر ظاهری چندانی را تجربه نکرده‌اند، آیفون 10 به دلیل بهره مندی از نمایشگر بدون حاشیه لااقل در قاب جلویی هیچ شباهتی به سایر مدل‌های آیفون ندارد. البته شرکت سازنده برای تجهیز گوشی‌های جدید خود به پشتیبانی از شارژرهای وایرلس، بار دیگر به استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای در آیفون ایکس روی آورده است. استفاده از نمایشگر تمام صفحه، حذف دکمه فیزیکی هوم و البته قابلیت تاچ آی‌دی را نیز در پی داشته است. البته اپل توانسته به خوبی جای آن را با قابلیت فیس آی‌دی پر کند و نقص‌های به وجود آمده را برطرف نماید.

دوربین باکیفیت

دوربین آیفون 10

آیفون 10 همچون آیفون 8 پلاس از دوربینی دوگانه 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند به صورت عمودی در پشت گوشی دیده می‌شود. دو دوربین آیفون X دیافراگمی به قطر f/1.8 و f/2.4 دارند. بیشتر بودن قطر دیافراگم آیفون 10 نسبت به 8 پلاس باعث می‌شود که بتواند تصاویر باکیفیت‌تری ثبت کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین آیفون ایکس می‌توان به پردازش پیکسل پیشرفته، ثبت گسترده رنگ‌ها، فوکوس خودکار سریع‌تر و تصاویر HDR بهتر اشاره کرد. دوربین آیفون ده می‌تواند ویدیوهایی 4K با نرخ فریم 60 ضبط کرده و حتی توانایی این را دارد که با رزولوشن 1080p ویدیوهایی اسلو موشن با نرخ فریم 240 ثبت کند.

پرتره دوربین سلفی

یکی دو سالی است که شرکت‌های سخت افزاری به استفاده از دوربین‌های دوگانه برای ثبت تصاویر پرتره روی آورده‌اند. هرچند دوربین سلفی آیفون 10 نسبت به مدل استفاده شده در آیفون 7 تغییر چندانی نداشته، اما پرچم‌دار جدید اپل دارای یک قابلیت نرم افزاری جدیدی است که امکان ثبت تصاویری سلفی شفاف با پس زمینه تار را فراهم می‌کند.

قدرتمندترین پردازنده موبایلی

پردازنده آیفون 10

آیفون ایکس به تراشه شش هسته‌ای A11 تجهیز شده‌ که نسبت به مدل قبلی 25 درصد سریع‌تر کار می‌کند. البته این پردازنده در حالت 4 هسته‌ای، 70 درصد سریع‌تر از A10 کار می‌کند و در سوی دیگر واحد پردازش گرافیکی آن نیز دست کم 30 درصد سریع‌تر از نمونه استفاده شده در A10 قادر است فعالیت کند. اپل تراشه جدید خود را برای پردازش بازی‌های سه بعدی و همچنین پشتیبانی بهتر از پلتفرم Metal 2 بهبود داده است.

وضوح تصویر بالای نمایشگر

آیفون ایکس از نمایشگری 5.8 اینچی با وضوح تصویر 2436×1125 پیکسل بهره می‌برد که محدود رنگی P3 را دارد. همان‌طور که گفته شد اپل برای اولین بار از پنل OLED در گوشی هوشمند خود استفاده کرده و آن را سوپر رتینا نام‌گذاری کرده است. در حالی که وضوح تصویر و نوع فناوری به کار رفته در آیفون ایکس نسبت به سایر مدل‌های آیفون بی‌نظر است، با این حال نباید از یاد برد که سامسونگ از پنل هایی به مراتب باکیفیت‌تر و وضوح تصویر بیشتر در پرچم‌داران 2018 استفاده کرده است.

فیس آی‌دی

فیس آی دی

سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس موسوم به فیس آی‌دی، از یک سیستم دوربین جدید با تشخیص عمق واقعی بهره می‌برد و تعداد زیادی فنّاوری در‌ قطعه‌ بسیار کوچک مربوط به این ویژگی که در بالای نمایشگر گوشی آيفون X تعبیه شده وجود دارد. سیستم مورد بحث شامل یک دوربین جلویی معمولی، یک دوربین مادون قرمز، یک دات پروژکتور، یک چراغ، سنسور فاصله‌سنج و یک حسگر سنجش نور محیط می‌شود. هر زمانی که کاربر به صفحه‌ی گوشی خود نگاه کند، چراغ مخصوص، عملیات تشخیص چهره را انجام خواهد داد. سپس دوربین مادون قرمز، یک تصویر مادون قرمز از چهره‌ی کاربر ثبت و دات پروژکتور با استفاده از ۳۰ هزار نقطه‌ی مادون قرمز یک الگوی نقطه‌ای ایجاد می‌کند.

پشتیبانی از شارژر بیسیم

آیفون ایکس به لطف بهره‌مندی از قاب پشتی شیشه‌ای امکان اتصال به شارژرهای وایرلس عادی را به دست آورده است. البته در این روش دیگر امکان استفاده از قابلیت شارژ سریع وجود نخواهد داشت. توسط شارژرهای کابلی شما می‌توانید در عرض تنها 30 دقیقه، 50 درصد از باتری گوشی مورد بحث را پر کنید.

انیموجی (اموجی‌های متحرک)

اموجی متحرک

انیموجی از سخت افزار تشخیص چهره Face ID تعبیه شده روی آیفون X برای اسکن حالات چهره کاربر و سپس پیاده سازی آن‌ها در قالب اموجی‌های انیمیشنی استفاده می‌کند. این قابلیت قرار است به صورت مستقیم از داخل اپلیکیشن Messages سیستم عامل iOS 11 در دسترس باشد و کاربر می تواند به صورت آنی، حالات چهره خود را به شکل اموجی در بیاورد. این کمپانی همچنین در حال توسعه چندین مدل سه بعدی از اموجی های مختلف نظیر میمون، گربه، سگ و ربات است؛ بنابراین بله آیفون X می تواند چهره شما را به شکل یک سگ بسیار دوست داشتنی با گستره وسیعی از حالات چهره در بیاورد.

پشتیبانی از بلوتوث 5

آیفون 10 نیز همانند دیگر پرچم‌داران 2018، قابلیت پشتیبانی از بلوتوث 5 را دارد. بلوتوث 5 تجربه جدیدی از کار با اینترنت اشیا یا IoT را فراهم می‌کند. افزایش محدوده پوشش بلوتوث باعث می‌شود که سیگنال‌های آن فراتر از دیوارها و موانع مشابه گسترش یابند و افزایش سرعت باعث انتقال سریع‌تر اطلاعات بین دستگاه‌های به هم متصل می‌شود. با کمک قابلیت‌های بلوتوث 5 و قدرت مکان‌یابی دقیق آن در محیط‌های بسته، تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها در منزل بهبود می‌یابد.

اسپیکرهای قدرتمند

اسپیکر آیفون 10

در حالی که آیفون ایکس از همان سیستم خروجی صدای آیفون 7 و 7 پلاس استفاده می‌کند، با این حال اسپیکرهای دوگانه آن نسبت به نسل قبلی 25 درصد قوی‌تر شده‌ است.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر