اضافه شدن قابلیت بررسی اخبار کذب به بینگ

اضافه شدن قابلیت بررسی اخبار کذب به بینگ

مایکروسافت نیز پس از فیسبوک و گوگل قابلیت بررسی اخبار کذب را به موتور جست‌و‌جوی خود، بینگ اضافه کرد.

شرکت مایکروسافت قابلیت بررسی اخبار کذب را به موتور جست‌و‌جوی بینگ اضافه کرد. ماه‌ها پیش فیسبوک این قابلیت را به پلت‌فرم خود اضافه کرده‌ب ود و خیلی زود گوگل نیز این کار را کرد. حال مایکروسافت نیز به آن‌ها پیوسته و به زودی می‌توانید نتیجه‌ی این قابلیت را روی جست‌وجوی بینگ ببینید. 
این روزها یافتن حقیقت و دروغ کار بسیار دشواری شده و اینترنت مقصر اصلی این مشکل است. درست است که داستان‌های ساختگی و شایعات بسیار قبل از اختراع اینترنت وجود داشته اند اما این روزها با وجود این تکنولوژی بسیار بیشتر شده‌اند. 

اخبار کذب یک تجارت بزرگ است

اخبار کذب یک پدیده‌ی جدید نیست، اما این روزها بسیار بیشتر از گذشته رواج یافته است. داستان‌های ساختگی نوشته شده، پخش می‌شوند و نهایتاً روی نظر مردم در مورد بعضی کشورها، سیاست‌مداران و افراد مشهور تاثیر می‌گذارند. این موضوع به یک تجارت بسیار بزرگ تبدیل شده است. 
مایکروسافت یک عنصر UX جدید به نتایج بینگ اضافه کرده است كه قابلیت ردیابی اخبار کذب یا «Fact Check» اطلاعات بررسی حقیقت را به نتایج جست‌و‌جو اضافه می‌کند. 
بینگ یک یادداشت در کنار اخبار یا صفحات وب قرار می‌دهد که به کاربر نشان می‌دهد که این صفحه توسط سازمانی مانند Snopes یا Politifact بررسی شده است و نتیجه را اعلام می‌کنند که این خبر حقیقی، دروغ و یا چیزی بین هردو است. 

بینگ از آنچه فکر می‌کنید بزرگ‌تر است

ممکن است فکر کنید که اگر کسی از بینگ استفاده نکند این ویژگی بی‌مورد است. اما مایکروسافت با انتشار آمارها نشان داد که این‌گونه نیست. درنتیجه با توجه به محبوبیتی که مایکروسافت ادعای آن را دارد این قابلیت بینگ مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر