کوالکام: رونمایی از اولین برد کامپیوتری برای هواپیمای بدون سرنشین

کوالکام: رونمایی از اولین برد کامپیوتری برای هواپیمای بدون سرنشین

کوالکام، یکی از تولیدکنندگان بزرگ تراشه در جهان، در این هفته با تولید پلت فرمی که به سمت تولید نسل جدید UAV یا پهپادها با هوش بیشتر و قیمت کمتر می رود، به بازار هواپیمای بدون سرنشین وارد شده است.


کوالکام اولین سیستم روی تراشه ی اسنپدراگون را با نام Snapdragon Flight معرفی کرد. یک برد فشرده کامپیوتری که مبتنی بر پردازنده 801 اسنپدراگون موجود در بسیاری از گوشی های اندرویدی مدل بالا است. این برد شامل یک پردازنده چهارهسته ای 2.26 گیگاهرتزی، یک پردازنده سیگنال دیجیتالی برای کنترل بلادرنگ پرواز، قابلیت اتصالات Wi-Fi  وبلوتوث، دریافت کننده سیستم ماهواره ای جهانی و پردازش ویدئوهای 4K می شود. اسنپدراگون فلایت، با هواپیمای بدون سرنشین Yuneecچینی، در سال 2016، کار خود را آغاز می کند.
درخواست برای UAVها در چند سال گذشته بسیار زیاد شده است و اکثر خریداران باید، بین یک هواپیمای گران و قدرتمند و یک ارزان، یکی را انتخاب کنند. اگر تراشه روی سیستم جدید کوالکام، انتظارات را برآورده سازد، این شرکت می تواند خود را پیشرو در بازار هواپیماهای بدون سرنشین با پردازش تصویر بالا و قابلیت های ارتباطی بداند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر