چگونه اینترنت اشیا باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شود

چگونه اینترنت اشیا باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شود

برای مصرف‌کنندگان، ارتباطات ارائه‌شده توسط IoT می‌تواند کیفیت زندگی‌شان را به روش‌های مختلفی مانند بهره‌وری انرژی و امنیت در خانه و شهر، افزایش دهد اما تنها محدود به این موارد نیست. در خانه، ادغام دستگاه‌های هوشمند متصل و خدمات مبتنی بر ابر (Cloud) می‌تواند به مسئله‌ی بهره‌وری انرژی و امنیت کمک کند. دستگاه‌های هوشمند متصل می‌توانند باعث کاهش هزینه‌های غیرمجاز شوند و همچنین امنیت خانه را از طریق نظارت از راه دور بهبود بخشند.

در شهرها، توسعه‌ی شبکه‌های هوشمند، تجزیه و تحلیل داده‌ها و وسایل‌نقلیه‌ی مستقل، یک پلتفرم هوشمند را برای ارائه نوآوری در مدیریت انرژی، مدیریت ترافیک، امنیت و به اشتراک گذاشتن مزایای این فناوری در سراسر جهان فراهم می‌کند.

همچنین IoT به افزایش دسترسی و بهبود کیفیت آموزش و سلامت کمک خواهد کرد. همان‌طور که تقاضا برای مراقبت‌های بهداشتی دو برابر می‌شود، دستگاه‌های هوشمندِ متصل به این چالش، با حمایت از طیف وسیعی از خدمات بهداشتی الکترونیکی، دسترسی به آن‌ها را بهبود می‌بخشد و به نظارت بر بیماری‌های مزمن و شرایط مرتبط با سن، در خانه کمک می‌کنند. بدین ترتیب، IoT کیفیت مراقبت و زندگی برای بیماران را افزایش می‌دهد در حالی که فشار وارد بر سیستم بهداشتی را هم کاهش می‌دهد.

در آموزش و پرورش، IoT با استفاده از راه‌حل‌های مبتنی بر تلفن‌همراه فرآیند یادگیری هر دانش‌آموز را بهبود می‌بخشد و سطح کلی مهارت‌ها را با کلاس‌های مجازی و فیزیکی راحت‌تر و قابل لمس‌تر می‌کند.

این‌ها تنها چند نمونه کوچک از توانایی اینترنت اشیا برای بهبود کیفیت زندگی است و دامنه اینترنت اشیا گسترده از چیزی است که تصور کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر